gurra1978
Forumsvar skapade
-
Bra frågor. Denna tråd kan bli av intresse då jag också tänker börja bygga surfbuss inom ett år. Ska bara köpa den först. Hur som helst så tänker jag inte ha gasol i min buss. Jag ser bara det som en dyr och farlig investering (om man inte vill ha kylbox som drivs av gasol dock). Jag tänker köpa ett Origo spritkök. Det är billigare bränsle (skit i att köpa origonol, funkar lika bra med T-röd utspätt med vatten) och den stora fördelen är att man kan ta med köket ner på beachen eller klippan och tillaga maten. Dessutom så slipper du ju den delen vid husbilsregistrering och besiktning. Jag återkommer med idéer och förslag om jag kommer på något smart.
-
-
Copy right, det betyder att du har rätt att kopiera
så tolkar jag det som. -
Jaja, dubbla framåtloopar börjar ju bli vardagsmat nu men dubbla BAKÅTloopar har jag aldrig sett.
-
Svar till:
laddar pa dubbla bakat loopar
[/ QUOTE ]
Det är väl inte så svårt. Jag LADDAR hela tiden med på något märkligt sätt blir det bara en, som jag förövrigt inte sätter pga kassa förhållanden

Men dubbla bakåtloopar låter rätt radikalt. Det har jag aldrig sett på film. Dubbel pushloop låter troligare eller? Hur ska man få sån rotation i en bakåt så att man hinner med två stycken?
-
Svar till:
Såg fin ut även i 1024×768, men de där fjolliga snöflingorna slet som fan på systemet

[/ QUOTE ]
Jag har studerat hur man gör hemsidor så nu är det anpassad för lägre upplösningar. Mina snöflingor är lite smågay med det var ju ett cool javascript grej som jag var tvungen att prova.
Det är kul att norrmännen hittad hemsidan. ”Kjempfin side” är väl ett bra betyg
Kolla här. Den hemsidan var för övrigt rätt cool med lite sköna filmer och annat. Är det norska motsvarigheten till steffos tro? -
gurra1978
Medlem19 december, 2004 vid 16:23 som svar på: Hur många seglingsdagar har ni fått i år?!Hmmmm, hur många dagar man fått hittills i år? Året är ju inte slut än
men efter att ha kollat surfdagboken ser mina dagar ut så här.Totalt 73 dagar på vattnet (alla i Sverige, inga utomlands, 4 st i Varberg resten i Stockholms län). Tveksamma eller rent ut sagt dåliga = 19 resterande 54 har varit kanonbra med varierande segling, typ speed, distans, freestyle och våg.
Jag är mycket nöjd med säsongen. Främst alla grymma vågdagar på Torö och några brutala på Väddö samt självklart Varbergs underbara förhållanden.
-
gurra1978
Medlem19 december, 2004 vid 15:52 som svar på: Hur många windsurfing brädor har ni avverkat1. Orange ful bräda av okänt märke för många år sedan.
2. Hifly Magnum
3. Mistral Flow -99
4. Fanatic X-ray -02
5. Starboard 175
6. JP Freestyle 113 -02
7. Mistral RTX
8. AHD vågbräda -01
9. BIC någonting
10. Fanatic fly vågbräda -99
11. Hypersonic 125 -03
12. Hypersonic 111 -04
13. Fanatic Freewave Goya 95 -04
14. RRD Wave cult -01
15. Mistral Joker 113 -04(14 st sen 2001
) -
Grön skatteväxling
Det var den 24 november som riksdagen beslutade att chockhöja fordonsskatten på personbilar, lätta bussar och lätta lastbilar.
Höjningen är ett led i den så kallade gröna skatteväxlingen – regeringens budgetöverenskommelse med miljöpartiet, som inneburit generellt höjd skatt på energi, till exempel bensin och el.
Höjningen för bensindrivna personbilar blir 23 procent. För lätta lastbilar och lätta bussar höjs skatten med 40 procent. Höjningen gäller både bensin- och dieseldrivna fordon.
För dieseldrivna personbilar höjs skatten med två procent. -
Vi har 5/3 våtdräkter med 0,5 underställ (short John) samt huva och Dakine Cold Water Mitts. Jag kör med Atan Polar boots 7 mm (fötterna är varmast av allt) men Filip körde med trasiga sommardojjor. Hur som helst är det inga problem med att segla och bada mycket. Man bör dock gå upp några gånger och dricka något varmt, göra lite värmerörelser och självklart sätta på sig en lång rock eller overall för att hålla värmen på land. Väl uppvärmd kan man köra ytterligare ett långt tag.
-
Nu finns det en liten film från dagen. Stort tack till Filip som är så grymt snabb på att göra filmer.
Ligger under filmer på surfläget
-
Videocap
!!!! När får vi se videon då Eric?