Forumsvar skapade

Sida 109 av 154
  • gurra1978

Medlem
    6 november, 2004 vid 19:08 som svar på: Tips på gamla slalomspett

Den såg grymt ut, men 71 liter och nära 2000 spänn. För dyrt men intressant objekt. Vad menar du med utmaning? Är den svår med tanke på den lilla volymen eller svår att gippa med?

• gurra1978

Medlem
    6 november, 2004 vid 17:36 som svar på: windguru vilka jävla skojare!

Idag blåste det visst. Hade skit bra segling på Salnö flera timmar med freestyle och 6,7. Polaren körde med 5,9 vilket också funkade fint. Perfekta kittet för dagen hade varit 95 literbräda med 5,7 men jag orkade inte byta utrustning. Det var inte så farligt kallt trots allt.

Rätt kul dag faktiskt. Mot alla odds så kom vinden. Det var ren västlig vind (2 m/s) på Mats väg kl 10 och regn. Vi drog till Salnlö och kl 12:30 kom vridning och vinden. Det sa bara pang och sen var det skit bra tryck. Det låg ju 14 m/s på fyrarna så visst fanns det vind.

Angående vindsidorna. Windguru tycker jag är rätt ok dagen innan men på långtidsprognoser suger dem. Det gör dem alla.

1.jpg

• gurra1978

Medlem
    2 november, 2004 vid 20:12 som svar på: Windguru spår höststorm på måndag…

Ser det verkligen så bra ut? Jag är skeptisk till långtidsprognoser man är fan bra sugen på en sista westcoast tripp detta år.

• gurra1978

Medlem
    2 november, 2004 vid 19:02 som svar på: Vindsurf film

De allra bästa filmerna är gratis och finns här! tongue.gif

• gurra1978

Medlem
    1 november, 2004 vid 14:35 som svar på: En fråga?

Svar till:

Min gissning är att detta segel har några år på nacken. Den fanns en tid, den så kallade variotoppsåldern, då man i princip klarade sig utan mastförlängare och bara förlängde mer eller mindre i toppen på seglet. Sedan några år har detta ”ofog” mer och mer försvunnit…

[/ QUOTE ]

Simmer Crossover 2004 (som förövrigt fått jättebra kritik i test) har ju variotopp i vissa storlekar. Min 5,0:a har 430 rekommenderat men 422 i luffen. Varför är det enligt dig ett ”ofog” och varför kör vissa då fortfarande med det?

• gurra1978

Medlem
    26 oktober, 2004 vid 19:22 som svar på: Torö tisdag!? SV?

Det var mycket varmare i vattnet.

• gurra1978

Medlem
    26 oktober, 2004 vid 15:15 som svar på: Torö tisdag!? SV?

Jag och Filip körde vid kärringviken och stenstranden från typ 9 fram till 13. Gick ut med 5,7 och körde med bra tryck med FW sen ökade det och det blev 74 liters vågis med 5,0. Någon körde t.o.m. 4,5. Det var stökigt men vid uddén nära stenstranden rullade feta cleana vågor in. Lite klurig vindriktning så det var svårt att prestera nåt. Det var väldigt varmt i vattnet och solen tittade fram ibland. Perfekt dag, men som vanligt på Torö ska man vara där tidigt. Det är min erfarenhet iallafall.

• gurra1978

Medlem
    24 oktober, 2004 vid 20:44 som svar på: Ska en lattjävel kosta så mycket???

Svar till:

Kostar 40-100 spänn beroende på längd. Dock av märke hotsailsmaui och de passar kanske inte. En lattspännare av samma märke kan du dock få med gratis.

[/ QUOTE ]

Sådär ska det låta. Äntligen lite service anda från surfare till surfare. Ps, du glömde logga in wink.gif

• gurra1978

Medlem
    22 oktober, 2004 vid 16:45 som svar på: Undra vad jämstäldhetsombudsmannen skulle säga..

Svar till:

Om min dotter Tora…

[/ QUOTE ]

Hade det blivit Tore om det blivit en kille? wink.gif

• gurra1978

Medlem
    22 oktober, 2004 vid 14:20 som svar på: Undra vad jämstäldhetsombudsmannen skulle säga..

Svar till:

Kul med lite debatt! Jag tycker att det är helt onödigt att ha med en nästan naken brud i en reklam för en vindsurfingbräda.

[/ QUOTE ]

Lorch har ju så jävla fula brädor så vill dem att man ens ska kolla på deras reklam måste man ju ha något som lockar. Jag tittade på reklamen länge men kanske inte så mycket på brädan. Huvudsaken var att de fick mig att kolla och det är vad reklam ska göra, således var det en bra reklam.

• gurra1978

Medlem
    21 oktober, 2004 vid 07:09 som svar på: Vad kostar gas /narkoslarm och vear säljs de?
  • gurra1978

Medlem
    20 oktober, 2004 vid 13:51 som svar på: Stockholm lördag

Åk till Stockholms läns bästa surfspot, Torö. Ser helt klart underbart ut på lördag än så länge.

Det är fortfarande väldigt varmt i vattnet tycker jag.

• gurra1978

Medlem
    18 oktober, 2004 vid 16:39 som svar på: Surfing i Stockholm i helgen

Vilken arbetsdag, stämplade också in på stranden 08:30 och jobbade hårt till 15:00. Freestyle träning är banne mig riktig jobbigt för kroppen.

Det roligasste var ändå när de flashiga kitarna kom ner och skulle köra. Det första Filip säger är att de kommer gå ut, komma för nära vassen och få problem och sätt kiten i träden, som vanligt. Och vad händer??? Jo det första killen gör är att släppa hela kiten så den flyger in bland alla träd. Kitestyle grin.gif

• gurra1978

Medlem
    17 oktober, 2004 vid 17:12 som svar på: Surfing i Stockholm i helgen

Mats väg sög. Körde 5,9 och 113 l samt 95 l i rätt ok hoppvågor men det saknades ordentligt tryck i vinden. Andra körde 5,3-6,4. Ostligt ger fina vågor.

• gurra1978

Medlem
    17 oktober, 2004 vid 06:22 som svar på: Surfing i Stockholm i helgen

Lägesrapport Mats väg 08:15.
    Vind: Det går vita gäss men inte jätte stark vind.
    Riktning: Rak ostlig, rak onshore.
    Vågor: Viss sjögång
    Väder: Inge regn men det hänger i luften.

Jag sticker upp.

Sida 109 av 154
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications