Forumsvar skapade

Sida 110 av 154
  • gurra1978

Medlem
    16 oktober, 2004 vid 18:05 som svar på: Surfing i Stockholm i helgen

Tjena Tommy. Det säkra valet är ju Skälåker men det roligaste valet är väl Mats väg. Jag har fortfarande inte bestämt mig. Farsan skulle ringa och lämna lägesrapport från Väddös kust imorgon (runt 9-10) och därefter tar jag beslutet var jag drar.

• gurra1978

Medlem
    16 oktober, 2004 vid 15:53 som svar på: Surfing i Stockholm i helgen

Skälåker är grymt bra för att vara Stockholm. Vilken lyx med sandstrand, nästan lite för bekvämt smirk.gif

• gurra1978

Medlem
    16 oktober, 2004 vid 15:30 som svar på: Surfing i Stockholm i helgen

Det är ett svårt läge nu. Det ser ju ut att bli NO-O och mest vind i södra skärgården. Visst är Skälåker ett klockrent val men det bli ju inga vågor confused.gif
    Torö kan ju inte vara bra på NO så det är ju en chansning (sen är det väl rätt platt också). Väddö äger på NO men vinden kanske inte kommer förrens på eftermiddagen och sen blir det mörkt. Sen ska det vara svagare vind där också confused.gif

Hmmmmmm

• gurra1978

Medlem
    16 oktober, 2004 vid 13:50 som svar på: Surfing i Stockholm i helgen

Är det ingen som funderar på Torö eller Väddö?

• gurra1978

Medlem
    16 oktober, 2004 vid 13:47 som svar på: Mera film!

Nu kan ni ladda ner den!

• gurra1978

Medlem
    15 oktober, 2004 vid 16:06 som svar på: new ”RAMBO PRO” rulle!!!!

Nu kan ni förhoppningsvis ladda ner rullen problemfritt via Surfläget. Ligger under filmer som det ska göra.

• gurra1978

Medlem
    15 oktober, 2004 vid 16:03 som svar på: Surfing i Stockholm i helgen

Jag seglade vid Näsby Park igår och det var väldigt varmt fortfarande tycker jag. Iallafall om man jämför med Väddö i söndags.

• gurra1978

Medlem
    14 oktober, 2004 vid 00:52 som svar på: Bilder från Torö 13/9

Jag lovade fler bilder.

• gurra1978

Medlem
    12 oktober, 2004 vid 20:45 som svar på: Ute i god tid, men tillverka en isbräda

Shit pom fritt! Den där isbrädan var läcker. Vi måste ha en tävling denna vinter. Vi lägger ut lite rundmärken och kör super-cross-ice där man måste göra en duckgipp, en 360 m.m vid olika delar på banan. Det kan ju bli skitskoj. Nu vill jag nästan ha is, fast numera går ju säsongerna in på varandra så lite fler vindsurfing dagar kan man klämma ut.

• gurra1978

Medlem
    12 oktober, 2004 vid 17:38 som svar på: Ute i god tid, men tillverka en isbräda

Boman kan besvara alla era frågor. Personligen tycker jag det kan vara värt att köpa en av någon som har en till salu och då få en som fungerar samt bepara all tid & pengar som krävs för jobb och leta prylar. Men gillar man utmaningen och är händig så är det väl bara att bygga.

Hade inte Boman några fler till salu?

Angående fjädrarna så är dem bra vid högra farter (vilket det oftast blir redan vid lite vind) och ger bra kursstabilitet utan vobblingar. Där emot svänger den ju inte lika snabbt men det är ändå inga problem med gipparna men slagen har jag märkt att det behövs bra fart in om man ska komma ut lyckat.

• gurra1978

Medlem
    12 oktober, 2004 vid 17:32 som svar på: Vad kostar det att köra flashiga prylar?

Jag har en liten fråga till alla er som köper nytt varje år och de som är sponsrade. Märker ni någon skillnad på segel från år till år och är det inte en nackdel att byta så ofta. När ni väl kört in er på grejorna ordentligt ska ni byta igen. Detsamma gäller ju även brädor.

Vore skoj och veta.

• gurra1978

Medlem
    12 oktober, 2004 vid 10:01 som svar på: Ute i god tid, men tillverka en isbräda

Varsågod, här är några bilder på brädan.

• gurra1978

Medlem
    11 oktober, 2004 vid 21:45 som svar på: Vikt på reseboardbag.

Aaaahhh, fram med vitlöken, träpålen och korset. En kitare inne på vårt fina forum wink.gif

• gurra1978

Medlem
    11 oktober, 2004 vid 21:42 som svar på: Ute i god tid, men tillverka en isbräda

Du Knatte, jag tycker du ska satsa på en rikitg isbräda. Det propageras mycket för andra prylar än ren isbräda och visst ser väl Kitewing onekligen kul ut på snö och hopp men på isen verkar det skittråkigt. Jag har seglat med min isbräda mot en kille som hade Kitewing och han körde fortare än mig och tog bättre höjd men vem bryr sig om det. Du har bra mycket roligare på en isbräda och det är ju exakt som vindsurfingen, dvs du har STOR nytta av det du lär dig på isen inför den kommande säsongen på vattnet.
    Du kan tex sätt klockrena duckgippar, feta laydown 360, kör backwind, clewfirst, switch-stance, you name it. De andra isseglingsformerna är enligt mig meningslösa om man vill lära sig nåt men säkert roligt det med.

Jag tar lite bilder imorgon.

• gurra1978

Medlem
    11 oktober, 2004 vid 17:24 som svar på: Ute i god tid, men tillverka en isbräda

Fråga Boman här på steffos. Han kan allt om det där. Om du vill ha detaljerade bilder på min isbräda (som jag köpte av just Boman) kan du hojta till.

Issegling rockar på vintern!

Sida 110 av 154
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications