Forumsvar skapade

Sida 114 av 154
  • gurra1978

Medlem
    5 september, 2004 vid 19:42 som svar på: Hur ofta får man segla i Stockholmstrakten?

Tur att jag iallafall har några dagar surf enligt dig jävla pucko. Nu på onsdag får vi troligtvis 14 m/s så då blir det ännu en dag smirk.gif

• gurra1978

Medlem
    5 september, 2004 vid 19:25 som svar på: Hur ofta får man segla i Stockholmstrakten?

My secret, huum. Gör så här.
    1. Planera aldrig in saker smile.gif
    2. Lita någorlunda på prognosen dagen innan men mest på den samma dag. Stäm av med fyrarna.
    3. Åk helst ut till kusterna, där får du oftast bra vind.
    4. Samåk för att få ner dina kostnader. Det är desssutom roligare.
    5. Börja segla i februari och kör in i dec. Då får du absolut fler dagar på vattnet.

• gurra1978

Medlem
    5 september, 2004 vid 17:57 som svar på: Rullsand-Väddö i veckan…

Absolut, du får höra av dig var på Väddö det blir så ses vi där.

• gurra1978

Medlem
    5 september, 2004 vid 17:53 som svar på: Rullsand-Väddö i veckan…

Väddö kommer bli grymt på onsdag. Jag drar dit!

Nord 14 m/s ser ut så här!

• gurra1978

Medlem
    5 september, 2004 vid 08:26 som svar på: Hur ofta får man segla i Stockholmstrakten?

Visst går det att segla mycket i Stockholms län, det gäller bara att ha tid och vara beredd att åka en bit. Bor man mitt i Stockholm har man riktigt bra segling 10 mil norrut (Väddö) och 10 mil söderut (Torö). Dessutom måste man nog ha lite mer prylar än på västkusten/skåne/öland.

Hur som helst, så här såg mitt år ut 2003: Det ser lite sjukt ut med alla segel men jag har sålt/köpt till och från.
    Jag väger 80 kg.
    4,2 1
    4,7 3
    5,3 3
    6,2 9
    6,7 21
    8,5 3
    9,0 21
    9,5 9
    11,0 4
    Totalt: 74

2004 hittills: Kör faktiskt med mindre prylar nu och satsar på att åka till de bra ställena. Kapellskär och norrut samt Fituna och söderut. Däremellan är det ofta ganska kassa förhållanden.
    4,2 1
    4,7 1
    5,3 5
    5,9 7
    6,7 3
    7,6 20
    9,5 7
    Totalt: 44

Nu ska jag bara ha 6,7 som störst så vi får se hur det kommer gå smirk.gif Sen så är det bara att åka på bra prognoser på andra ställen i landet så har du RIKTIGT många bra dagar. Dem har jag inte räknat med i statistiken.

• gurra1978

Medlem
    4 september, 2004 vid 15:17 som svar på: De var do jäääääääääääääävlar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jobbigt läge. Hur gick det till?

• gurra1978

Medlem
    2 september, 2004 vid 21:14 som svar på: Bilder från Rullsand.

Hur blir vågorna vid Slangrevet? Är det också sandbankar? Det ser ut att finnas grynnor vid ”Rullsandstranden”. Är de synliga?
    Rullsand.jpg

• gurra1978

Medlem
    2 september, 2004 vid 19:38 som svar på: shit läbbit som fan

Ingenting funkade på mig. Prova detta test istället.

• gurra1978

Medlem
    2 september, 2004 vid 18:49 som svar på: Bilproblem! Hur lagar man detta?

Nu är man så redo man kan bli, nylagad bil, massa grym surfutrustning och ett STORT självförtroende på vattnet. Det enda som saknas nu är vind, vind, massor av vind. Nu ska jag ta mig f*n bli grym!

• gurra1978

Medlem
    2 september, 2004 vid 15:49 som svar på: Bilproblem! Hur lagar man detta?

Tack för alla tips. Nu är bilen fixad och klar. Jag gjorde förarbetet och en polare svetsade. Total arbetstid nedlagd 2 h, kostnad 0 kr. Lagningen är kanske inte den snyggaste men den håller nog.

[img]http://www.junkshop.nu/gurra1978/Steffos/Bilder/Mazda/DSC00003.JPG[/img]
    [img]http://www.junkshop.nu/gurra1978/Steffos/Bilder/Mazda/DSC00005.JPG[/img]

• gurra1978

Medlem
    2 september, 2004 vid 11:09 som svar på: Vilken månad är bäst?

Vindmässigt tycker jag december verkar vara en mycket bra månad. Kolla tex windgurus gamla prognoser och jämför själv. Jag håller med Cavalli, det är bara händerna som begränsar. Ett tips är att ha bra kondition då kroppen blir rejält påfrestad vid starka vindar och grym kyleffekt. Det blir mycket jobbigt att andas.

• gurra1978

Medlem
    1 september, 2004 vid 15:40 som svar på: bussgods.

Bussgods är oerhört bra.
    Exempel: Jag skickade min Hypersonic på fredag eftermiddag från Stockholm till Göteborg med HEMKÖRNING för endast 258 kr. Paketet kom fram utan skada på tisdagen. Då var det ju en helg imellan. Fattar ni hur billiga dem är? De är ju helt sjukt!

• gurra1978

Medlem
    30 augusti, 2004 vid 18:02 som svar på: RDM Ja ellel nej???

Jag har börjat köra RDM och jag gillar det. Jag har dock hört att RDMmaster ger ett segel sämre aerodynamik vilket skulle vara en nackdel. Vad säger adde och Ola H. om detta påstående?

• gurra1978

Medlem
    29 augusti, 2004 vid 16:03 som svar på: var tror ni om torö på söndag

Sol var det iallafall.
    [img]http://www.junkshop.nu/gurra1978/Steffos/Bilder/Toro/DSC00030.JPG[/img]
    Samt lite vågridning
    [img]http://www.junkshop.nu/gurra1978/Steffos/Bilder/Toro/DSC00023.JPG[/img]
    Sen vågsurfade jag resten av dagen. Det kom in några feta set som man blev ordentligt spolad av laugh.gif

• gurra1978

Medlem
    27 augusti, 2004 vid 08:04 som svar på: Ny film från Torö 04-08-25

Nu finns den större filmen ute också.

Sida 114 av 154
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications