Forumsvar skapade

Sida 115 av 154
  • gurra1978

Medlem
    26 augusti, 2004 vid 20:13 som svar på: Torö idag!

Ett bidrag från helgen. Har typ hundra till men det kommer på Surfläget om ett tag.

[img]http://www.junkshop.nu/gurra1978/Steffos/Bilder/DSC00133.JPG[/img]

• gurra1978

Medlem
    26 augusti, 2004 vid 18:54 som svar på: Hur blir en vindprognos till

Kan inte någon datakunnig person här på konfen göra en hemsida som tar data från alla vädersiter och gör ett medelvärde på all data. Det skulle nog ge en mycket bra prognos då vissa är för negativa och andra för positiva.

• gurra1978

Medlem
    26 augusti, 2004 vid 18:40 som svar på: Ska jag reklamera masten?

Faktum är att nu när man granskar masten lite närmare så verkar den inte ha samma tjocklek på godset nedtill confused.gif Jag ska reklamera.

• gurra1978

Medlem
    26 augusti, 2004 vid 18:21 som svar på: Film från Torö, Stenstranden.

Nu finns en film med mycket bättre kvalitet på hemsidan. Börja tanka!

• gurra1978

Medlem
    26 augusti, 2004 vid 18:13 som svar på: Hjälmfråga…

Jag kör med en Reflex hjälm jag köpte av vindsurfing.se Fick ge 350 kr för den och jag är extremt nöjd. Den har verkligen fått ta några smällar. Jag har inga erfarenheter av Gath hjälmen men jag tycker den kostar för mycket och fattar inte varför den inte har skydd över pannan. Där har jag fått bommen några gånger och det har min hjälm klarat av.

[img]http://www.junkshop.nu/gurra1978/Steffos/Bilder/DSC00115.JPG[/img]

• gurra1978

Medlem
    26 augusti, 2004 vid 16:38 som svar på: Bilder från Rullsand.

Shit vilken skön våg. Jag borde åkt dit frown.gif

• gurra1978

Medlem
    25 augusti, 2004 vid 16:16 som svar på: Film från Kärringviken, Torö i fredags.

Filmen med vågorna är på gång, den redigeras för fullt av Filip och jag lägger ut den på hemsidan när jag får den av honom.

Angående kitaren så tabbade han sig och draken kraschade i vattnet sen tog vinden tag i draken och stack iväg. Tyvärr kom en stackars vindsurfare in på en gipp i det ögonblicket och fick linorna på sig och druttade i vattnet. Hans prylar fastnade såklart i kiten och allt drog iväg. De lät prylarna flyta iväg. Vindsurfaren blev kanske skadad, jag vet inte.

• gurra1978

Medlem
    25 augusti, 2004 vid 13:24 som svar på: Film från Kärringviken, Torö i fredags.

Kul att ni gillar den men all credit till Filip aka philippos här på steffos. Det kommer mera filmer snart.

• gurra1978

Medlem
    24 augusti, 2004 vid 19:18 som svar på: Söndagen på Torö

Jag nöjde mig med den vågseglingen jag fick med 5,3 innan haglet kom.

• gurra1978

Medlem
    23 augusti, 2004 vid 19:04 som svar på: Uppskatta vindstyrkan

Svar till:

3m/s uppskattas inte alls
    8m/s uppskattas av en del
    10m/s uppskattas av många
    och 15 m/s uppskattas utav bara helvete…

[/ QUOTE ]

grin.gif grin.gif grin.gif

• gurra1978

Medlem
    22 augusti, 2004 vid 18:20 som svar på: Söndagen på Torö

Tack, tack, vilket mottagande. Rätt så kul det där med framåtloopen egentligen. Den psykiska barriären bara försvann efter första loopen men bra rotation. Vilket jävla självförtroende man fick. Laddade hårt på de höga vågorna då jag upplevde det som mycket lättare.

Det hela började med att Fjant höll på att testa och man ville ju inte vara sämre än en Fjant. Så jag tog rigggen och gjorde lite volter på beachen för att känna på kraften i rotationen. Inte så farligt faktiskt. I full stridsmundering bestående av flytväst och hjälm (jag är ju inte direkt snyggast på stranden i den + min fula televerket orangefärgade vågis) så beslöt jag mig för att testa. Det kunde ju inte göra ondare på vattnet än på land. Ut i planing med 5,3 och vips så var man runt. Nemas problemas på första. Många efterföljande försök slutade med att jag slängdes ur stropparna eller hoppade av men summa summarum så kom jag väl runt bra på 4-5 st. Jag är så nöjd med helgen.

• gurra1978

Medlem
    22 augusti, 2004 vid 17:08 som svar på: Hur ska man reparera brädan?

Svar till:

Men la du inte på någon färg också? Annars blir det ju inte snyggt…

[/ QUOTE ]

Jag fick vågbrädan av en schysst vindsurfare så jag bryr mig inte så mycket om utseendet. Så här blev lagningen iallafall. Det går säkerligen att göra bättre och slätare men jag var tvungen att ”stresslaga” då vinden kom och jag behövde en vågis.

[img]http://www.junkshop.nu/gurra1978/Steffos/Bilder/Toro/DSC00033.JPG[/img]

• gurra1978

Medlem
    20 augusti, 2004 vid 11:10 som svar på: Hur ska man reparera brädan?

Jag reparerade en vågbräda idag som hade en stor genomgående spricka efter Torö. Jag la på Gelcoat och lät det torka sen slipade jag lite. Där efter la jag på PP 100 (plastic padding) som ger en grym ytfinish och lät det torka. Sen körde jag våtslippapper 240 och slutligen 400 för att få en slät och fin yta. Det blev skitbra!

VÅGA LAGA SJÄLV! BILLIGT OCH LÄRORIKT SAMT KUL.

• gurra1978

Medlem
    19 augusti, 2004 vid 07:55 som svar på: Gul surfbuss på Heleneborgsgatan!

Saxat från http://www.hotsailsmaui.se

”HUMLAN

Jespers VW-buss från -66 är visserligen ingen människa av kött och blod, men det är en nog så viktig person för Hotsegel i Sverige. Humlan går oftast att hitta där det blåser och går vågor (störst chans på Torö). Du kan ringa till Humlan och fråga var hon befinner sig just för tillfället (tel nr 0733-16 90 00). I eller i närheten av Humlan finns inte enbart Jesper utan också en packe Hotsegel som du kan klämma på. Gör det och du har tagit ett första steg in i Hotfamiljen!”

Är det den på bild du såg kanske?

• gurra1978

Medlem
    18 augusti, 2004 vid 16:10 som svar på: Lite vind på väg kanske…

Toro%20orudden.jpg
    DSC00057_JPG.jpg
    Tar sig vinden in???
    DSC00055_JPG.jpg

Sida 115 av 154
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications