Forumsvar skapade

Sida 117 av 154
  • gurra1978

Medlem
    5 augusti, 2004 vid 09:42 som svar på: Sthlm newbies

Allt du behöver veta finns här. Hemsidan är förövrigt uppdaterad (kolla nyheter) och det kommer komma ett coolt byggprojekt inom kort. Ska bara bli klar snart.

• gurra1978

Medlem
    5 augusti, 2004 vid 09:35 som svar på: Elfrågor

Det måste finnas budget alternativ. Jag vill komma under 500 kr. Ett 60 Ah batteri får man för 349 kr på biltema. Lite sladd + annat borde vara billigt. Ska man köra på surfens förslag då eller? Var får man tag på diodkoppling?

• gurra1978

Medlem
    5 augusti, 2004 vid 09:28 som svar på: Elfrågor

Intressant läsning. Tack för era svar. Är detta något liknande? En Booster från denna site. Är de prisvärda? Finns det billigare alternativ?

Booster.jpg

• gurra1978

Medlem
    4 augusti, 2004 vid 16:11 som svar på: Resa i November?!

Hej

Jag har varit på Fuerteventura 2 ggr och det är ett paradis för vindsurfare. Jag hade inte börjat vindsurfa på allvar när jag var där så jag körde mest lite bodyboard men provade en vindsurfingkurs. Jag bodde i Corralejo och det var en mycket trevlig stad. Inte alls lika turist inriktat som den södra delen (den gillade jag inte alls) men där finns bra vindsurfing också. Hela ön har väl i stort sett bra vindsurfing. Här är lite bilder som jag scannat in precis.

Denna bild är tagen på södra delen av ön. Finaste sandstranden?
    1%20001.jpg

Vid huvudstaden Puerte del Rosario finns även här ok stränder (slår Sveriges med hästlängder).
    Huvudstaden.jpg

Jag tyckte om norra delen av ön. Första besöket bodde jag i mitten och det sög, då fick man åka några mil till bra stränder. Antigen är man längst upp eller längst ner på ön, inget imellan. Hur som helst så kommer lite bilder från el Cotilio där det finns grymma vågor. Det var så brutalt att jag ej kom ut genom shorebraket och vågorna var ruskigt stora. Då kom en gammal gubbe på 50 bast och hoppade på sin vindsurfingutrustning och drog ut helt själv och rockade så hårt. Fan, han var grym! Här är han på bild men syns dåligt.
    El%20Cotilio%201.jpg

Det fanns bra vågsurfmöjligheter här med cleana vågor.
    El%20Cotilio%202.jpg

Så här ser stranden ut vid El Cotilio.
    El%20Cotilio%203.jpg

Shorebrake. Jag försöker rida på lite skum. Det var bra strömt, man bara sögs ut.
    El%20Cotilio%204.jpg

Så här ser det ut lite längre norrut när det blir grymma vågor. Där körde kajaksnubbar confused.gif Farliga klippor men det finns ställen man kan vara på. Det är helt underbart att snorkla vid reven vid El Cotilio.

El%20Cotilio%205.jpg

Angående din flickvän så finns det bra möjligheter att kombinera era önskemål. Kolla denna bild. Jag gick 2 dagar i vindsurfingskola och de tog oss till en stor lagun med perfekt plattvatten och utanför så var vågorna typ 3 m. Du ser hur vilt det är i bakgrunden men hur platt vi hade det ändå.
    El%20Cotilio%206.jpg
    El%20Cotilio%207.jpg

Hoppas det hjälpte lite. Kan varmt rekommendera Fuerteventura. Jag ska dit igen och bli grym är det tänkt smile.gif Det är ingen slump att många av världens bästa vindsurfare håller till på ön.

• gurra1978

Medlem
    3 augusti, 2004 vid 10:23 som svar på: Köp nya BOARDS

Nu finns artikeln på ftp:n för nedladdning.

• gurra1978

Medlem
    30 juli, 2004 vid 03:14 som svar på: Norrtälje nord vind?

Det var lätt årets hittills bästa dag på Väddö igår. Körde 5,9 hela dagen utan skor och i fina vågor. Inte ett moln på himlen, vamrt i luften och vind hela dagen. När vinden la sig lite på eftermiddagen ( den kom tillbaka igen senare) kom feta set in på revet, cleana 1,5-2 m vågor som man kunde vågrida perfekt. Alla andra drog in så man fick revet helt för sig själv. Underbart, jag tror jag är såld på vågridning laugh.gif

[img]http://www.junkshop.nu/gurra1978/Steffos/Bilder/2/DSC00022.JPG[/img] [img]http://www.junkshop.nu/gurra1978/Steffos/Bilder/2/DSC00029.JPG[/img] [img]http://www.junkshop.nu/gurra1978/Steffos/Bilder/2/DSC00030.JPG[/img] [img]http://www.junkshop.nu/gurra1978/Steffos/Bilder/2/DSC00033.JPG[/img]

• gurra1978

Medlem
    29 juli, 2004 vid 09:40 som svar på: Samåkning till Väddö imorgon?

Snart drar jag upp, fick bra respons på detta inlägg. Kan meddela att det blåser NV vita gäss uppe vid Salnö. Det funkar nog med 6,2 trodde Boman. 12 m/s på Söderarm. Det är bara att packa bilen och dra upp dude wink.gif

• gurra1978

Medlem
    29 juli, 2004 vid 03:14 som svar på: Samåkning till Väddö imorgon?

Jag ringer dig runt 0900. Vågar inte ringa tidigare, du kanske sover. Vi hörs.

Mitt nr annars 073-905 12 61

• gurra1978

Medlem
    28 juli, 2004 vid 19:47 som svar på: Samåkning till Väddö imorgon?

Foreca
    Torsdag förmiddag: N-NV 8 till 11 m/s. God sikt.
    Torsdag eftermiddag: N-NV 8 till 12 m/s. God sikt.

SMHI
    Torsdag förmiddag: Nord, 8-12 m/s. God sikt.
    Sannolikhet 10 m/s*: 80%
    Torsdag eftermiddag: Nord, 8-12 m/s. God sikt.
    Sannolikhet 10 m/s*: 80%

Sen kan jag få direkt rapport från platsen från farsan. Vi har landställe i närheten så det är bara att ringa och kolla.

PS. Om 7-9 är tveksam surfprognos kan du inte få många dagar på vattnet. Jag väntar hellre på vind ute på vattnet än hemma i lägenheten. smile.gif

• gurra1978

Medlem
    28 juli, 2004 vid 18:46 som svar på: Vad har ni för planer för nästa vinter?

Håller mig hemma och ska försöka köra året om. Det blåser ju så bra på vintern. Det är så skönt att vindsurfa då man har svårt och andas p.g.a. kylan grin.gif

Resmål: Väddö & Torö
    Budget: 200 kr i soppapengar

[img]http://www.junkshop.nu/gurra1978/Steffos/Bilder/DSC00013.JPG[/img]

• gurra1978

Medlem
    28 juli, 2004 vid 16:01 som svar på: Norrtälje nord vind?

Erken ger fina förhållanden på den riktningen. Kolla karta eller gå in här och sök mer info.

• gurra1978

Medlem
    27 juli, 2004 vid 17:56 som svar på: the wind is back!!

Väddö
    [img]http://www.junkshop.nu/gurra1978/Steffos/Bilder/DSC00005.JPG[/img]
    vs.
    Skälåker
    [img]http://www.junkshop.nu/gurra1978/Steffos/Bilder/P7230229.JPG[/img] grin.gif

• gurra1978

Medlem
    27 juli, 2004 vid 16:43 som svar på: the wind is back!!

Ojojoj, underbart. Hoppas bara de inte sänker prognoserna som vanligt. Det blir Väddö för min del fre-sön. Nordost är ju klockrent. Förövrigt är det Elmsta natta på fredagen. Årets händelse i den lilla byn cool.gif

Nu får ni som bor söder om stan pallra er upp också.

• gurra1978

Medlem
    27 juli, 2004 vid 10:07 som svar på: Ny film från Rhodos + bilder

Fin film och bra musik. Såg oerhört skönt ut att segla med bara short. Det har jag inte gjort på länge, länge. Kör fortfarande med vinterdräkten (5/3) confused.gif

Lycka till med dina vulcanos, du kan behöva det laugh.gif

• gurra1978

Medlem
    25 juli, 2004 vid 17:59 som svar på: Gotland Runt

Jävligt imponerade måste jag säga. Trodde inte man kunde nå de farterna med så lång fena men där ser man. Fan också, måste ni formula killar vara bäst på allt? Sjuk höjdtagning, djup slörar och nu kör ni extremt fort också. Tur att ni inte hoppar högst iallafall smirk.gif

Sida 117 av 154
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications