Forumsvar skapade

Sida 120 av 154
  • gurra1978

Medlem
    5 juli, 2004 vid 13:43 som svar på: Stockholm söndag

Svar till:

Tänkte på när du seglade så långt, hur håller du reda på var du är, är det GPS-en?????

[/ QUOTE ]

Det är bara att segla. Lite hittar man, ibland tar man bara ett riktmärke och kör dit, sen tar man nästa och kollar lite bakåt så har man hela tiden ett hum om var man är. Grund och sånt är lite knepigt när man får solen i ögonen men med 32 cm fena klarar man det mesta.

• gurra1978

Medlem
    5 juli, 2004 vid 11:53 som svar på: Gotland Runt

Svar till:

50 distans seglat på kryss, 9 kvar till rundning i nynäs

[/ QUOTE ]

Hur är banan upplagd egentligen?

• gurra1978

Medlem
    5 juli, 2004 vid 11:50 som svar på: Stockholm söndag

Man ska snacka om surfet man haft samtidigt som man kollar framåt. Det är ju roligare att kolla på folks bilder/filmer från deras surfdagar än läsa inlägg av typen ”ahhhh, vad det ska blåsa bla bla bla”

Här är en bra runda man kan segla i Kapellskär. Speed vid Plomman där det är lite plattvatten och bra tryck ute på fjärdarna. På Gräsköfjärden blåste det vågis och 5,3 förhållanden.
    GPS.jpg

• gurra1978

Medlem
    4 juli, 2004 vid 19:52 som svar på: Stockholm söndag

Lite bilder från dagen. Moln över land men inga ute till havs är bra enligt Kapellskärgurun Boman.
    [img]http://www.junkshop.nu/gurra1978/Steffos/Bilder/040704/DSC00023.JPG[/img]
    [img]http://www.junkshop.nu/gurra1978/Steffos/Bilder/040704/DSC00025.JPG[/img]
    Okänd seglare speedar.
    [img]http://www.junkshop.nu/gurra1978/Steffos/Bilder/040704/DSC00040.JPG[/img]
    Så nära men ändå inte. De sista knopen är svåra.
    [img]http://www.junkshop.nu/gurra1978/Steffos/Bilder/040704/DSC00057.JPG[/img]

Se Kapellskärs fina (klart underskattad jämfört med Fitunas) sjöbris in action.

• gurra1978

Medlem
    4 juli, 2004 vid 18:36 som svar på: Stockholm söndag

Det var snuskigt bra idag. Körde Hypersonic med 7,6 i den fina sjöbrisen. Det var sydligt med stadiga 8-11 m/s och sol utan ett enda moln. De höll sig över land som de ska.

Det går åt rätt håll på speedsidan. Klockade 28,7 knop idag och jag seglade 35 nm = 6,5 mil.

Angående fyren. Jag tycker mig höra detta: ”Kapellskär, Ålandskobb, gust bla bla, min bla bla, direction bla bla” men jag kanske hör fel. Vad heter den egentligen?

• gurra1978

Medlem
    4 juli, 2004 vid 09:50 som svar på: Stockholm söndag

Rapport från //Tommy// i Kapellskär. Det går vita gäss överallt och sol.

• gurra1978

Medlem
    4 juli, 2004 vid 09:28 som svar på: Stockholm söndag

Jag drar snart till Kapellskär. Blåser 7-9 där enligt Ålandskobb fyren. Verkar kunna funka idag.

• gurra1978

Medlem
    2 juli, 2004 vid 14:34 som svar på: Bra SURF SPOTS länk som inte fungerar längre?

Själv älskar jag denna Webbplats smirk.gif

• gurra1978

Medlem
    2 juli, 2004 vid 10:21 som svar på: kappellskär imorron em.?

Jag är nog på men saknar bil. Ska vi samåka? Har bara 1 bräda + 1 segel.

• gurra1978

Medlem
    1 juli, 2004 vid 18:38 som svar på: kappellskär imorron em.?

Hehe, jag anade att den frågan skulle komma men jag skrev inget eftersom det inte var mycket att skryta med. Jag körde 27,1 knop med 7,6 segel. Boman körde 28,5 med 7,4. Det kan tilläggas att jag hade velat ha mycket mer vind samt att det var helt avslappnad segling i den farten. 30 knop (som är mitt mål 2004) lär ju knappt kännas med Hypersonicen eftersom det är världens bästa ”cruisa-över-chop-utan-att-märka-ett-skit” bräda.

Förövrigt vill jag ha lite mindre race segel i storleken 6,2 för typ max 1200 kr. Någon som har ett?

• gurra1978

Medlem
    1 juli, 2004 vid 18:09 som svar på: kappellskär imorron em.?

Det var kanonsegling i solsken och vindar på 8-11 m/s. Fitunas sjöbris är väl ändå lite överdriven ändå eller? Kapellskär har ju grym sjöbris nu. Det blev lite speedsegling med Hypersonicen. Gissa var grin.gif

Dagens%20rutt.jpg

• gurra1978

Medlem
    1 juli, 2004 vid 18:00 som svar på: Gotland Runt

Coolt projekt men vad är chanserna för att du lyckas genomföra seglingen? Är du så tränad att du klarar den enorma distansseglingen nonstop? Hur många distans är det egentligen?

Hur som helst, lycka till. Du lär behöva det wink.gif

• gurra1978

Medlem
    30 juni, 2004 vid 16:04 som svar på: några nya filmklipp från midsommar…

Hej hej.

Det ser ju riktigt enkelt ut allt det där. Jag hade en JP freestyle 115 l från 01 förut och försökte mig på lite vulcanos. Jag tycker det var svårt med den och när jag försöker mig på med min vågbräda är det också svårt. Är det mycket enklare att sätta freestyletrick typ vulcano på en ny & bred freestylebräda eller hänger det mesta på seglaren själv? Din bräda såg riktigt bred ut, hjälper det mycket?

• gurra1978

Medlem
    29 juni, 2004 vid 15:06 som svar på: Kolförlängare? Vindsurfing.se.

På Skidsport Bromma fick jag höra att många riggar inte får ut något extra av kolförlängare. Vad han menade exakt hajade jag inte men sen sa han att typ alla på maui körde med aluminium för det håller bättre. Det kanske säger mer. Tydligen kunde folk köra sönder kolfiberförlängarna, hur man nu lyckas med det?

• gurra1978

Medlem
    28 juni, 2004 vid 17:12 som svar på: Ducato/Jumper/Boxer

Det vore jätte kul om du kunde lägga in några bilder redan nu, jag blev så nyfiken. Kul att höra att motorn är tillförlitlig. Det är det viktigaste av allt.

Sida 120 av 154
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications