gurra1978
Forumsvar skapade
-
Cool film, det såg ut att vara bra tryck på Fituna. En annan skulle låta tjejen köra lite 4,7 på Väddö kanal men det blåste för mycket för henne så jag fick fräsa omkring med 4,7 istället i full planing. Det var oväntat men kul.
-
Dagens surf på Singö. Svensk sommar när den är som bäst. [img]http://www.junkshop.nu/gurra1978/01/12/DSC00018.JPG[/img]
-
Jag kommer nog köra på Singö på fredag. Det funkar.
-
Det finns en sån på Skidsport Bromma tror jag helt ny från 02 för 3999 kr. Fin som fan.
-
Underbart, den måste jag köpa och se om mina bilder verkligen är med. Fan vad coolt i sådana fall.
-
Tack för tipsen om hur man redigerar film och sätter en bakåt. Jag ska tänka på det i fortsättningen.
OBS! Det är inte jag som gör framåten i filmen. Sånt kan jag inte än, men jag försökte och resultatet är det feta kraschen i filmen
Jag fick panik och allt blev fel. -
Haha, jag gillar din hemsida Tigex. Speciellt surfloggen.
CITAT:
Kom totalt en by skulle jag tro som var runt 1 till 2 m/s. Vindriktning: Okännd
-
Nu finns även ”The Varberg Dance” ute. Det är bara att börja öva

-
Här är min seglingsstatistik på östkusten (stockholms län, havet och inomskärs) än så länge.
4,2: 1 (vågis)
5,3: 4 (vågis)
6,7: 3
7,6: 9
9,5: 7
Totalt: 24Sen har man gjort det ända rätta och åkt till Varberg och fått 4 kanondagar extra med vågis och 4,2-5,3. Jag har egentligen varit ute fler dagar men de har varit bomkörningar så jag räknar bort dem. Det kan tilläggas att jag började säsongen den 14:e februari så visst har säsongen varit överkass. Dessutom suger östkusten så hårt så det är bara att börja samåka ner till Västkusten för att få segla i bra förhållanden.
Vi får hoppas på en riktigt blåsig höst här hemma.
-
Kul för dig, visa lite bilder som bevis
Det är väl generellt alltid bättre där vad jag har förstått. -
Det gick väldigt lätt att rigga. Jag körde 5,3 och seglet var underbart. Masten var ännu bättre. Hela riggen var outstanding, aldrig kört på något liknande. Lätt, rapp, enkelt vid vattenstart, SNYGGT, och verkar hållbart. Dessutom skönt att slipa rycka i seglet för att få lattorna att gå runt. Jag ska köpa en Skinny 400 nu också så är man komplett. Att det sen inte vara några som helst problem att hålla i riggen då det brallade i som mest i typ 15 m/s gör ju inte saken sämre.
-
Mycket fina bilder och verkar som riktigt härliga förhållanden. Jag måste prova Ringenäs i år. Snyggt segel du har förresten.
-
Ok, jag ska testa det imorgon. Jag köpte 65% kol. Provriggade idag och det kändes skumt med den tunna masten men man lär sig nog. Det ska bli riktigt kul att testa seglet imorgon.