Forumsvar skapade

Sida 129 av 154
  • gurra1978

Medlem
    4 mars, 2004 vid 08:35 som svar på: Stäng av john j rambo!!!!!!!

Nu har de gjort en film om denna tråd.

Surf Nazis Must die

Finns att köpa här.

• gurra1978

Medlem
    3 mars, 2004 vid 19:11 som svar på: Dagens ”surf”

Kul att du gillade bilden. Vi får tacka min surfpolare Semivaken som alltid ställer upp, även under de värsta förhållandena. Folk borde dokumentera sina vindsurfingstunder oftare. Det är kul att se andras bilder och filmer. Tänk på det inför säsongen 2004.

• gurra1978

Medlem
    2 mars, 2004 vid 22:55 som svar på: vindsurfing.se bommar

Prova http://www.vindsurfing.se kanske laugh.gif Köp där, stöd inga dyra surfbutiker. De måste lära sig pressa priser också.

• gurra1978

Medlem
    2 mars, 2004 vid 22:28 som svar på: disel eller bensin

Köp lb-reggad. Det finns de som är reggade för 2,3,4,5 och ända upp till 6 pers. Om du störst av gallret kan du ju alltid plocka ur det, inte lagligt men vem kommer kontrollera det. Det är så alla norrlänningar gör för att åka lite billigare.

• gurra1978

Medlem
    2 mars, 2004 vid 18:53 som svar på: laga en formula?

Här får du en beskrivning på hur du lagar en stor skada på bräda om du behöver det också smirk.gif

• gurra1978

Medlem
    2 mars, 2004 vid 17:57 som svar på: Dagens ”surf”

Nya tider, nya regler. Östkusten har numera bättre vindsurfing än västkusten så det är bara att flytta hit wink.gif smirk.gif

• gurra1978

Medlem
    2 mars, 2004 vid 16:49 som svar på: Hur långt får ni iväg pingvinen?

Vi fick vågor också.

[img]http://www.junkshop.nu/gurra1978/1/DSC00068.JPG[/img]

• gurra1978

Medlem
    2 mars, 2004 vid 16:44 som svar på: Hur långt får ni iväg pingvinen?

Jag kom inte många meter (ute på vattnet idag, +20 m/s!)

-15 grader kyleffekt blush.gif

[img]http://www.junkshop.nu/gurra1978/1/DSC00078.JPG[/img]

• gurra1978

Medlem
    29 februari, 2004 vid 16:58 som svar på: Filmer/bilder på kastfall o crasher!

Jag köpte min billigt på Clas Ohlson förra året på båtmässan för mässpriset 300 kr tror jag att det var. Nu verkar Clasohlson ha tagit bort just den vindmätare ur sortimentet och kör enbart Silva. Jula däemot har samma typ för 499 kr på http://www.jula.se

Annars skulle jag nog köra på denna variant.
    Med mätare placerad på det sättet spelar det ingen roll hur man håller den mot vinden. En fördel!

• gurra1978

Medlem
    28 februari, 2004 vid 21:04 som svar på: Hypersonic 125 D-ram?

Jag köpte min bräda på Beli marin. Priset verkar väl vara ok om den är i fint skick. Frågan är om du inte också borde satsa på en 04:a. Tyvärr har jag inte kört den men det finns ju flera här på konfen som har HS 111 wood som kanske kan uttala sig om den.

• gurra1978

Medlem
    28 februari, 2004 vid 11:37 som svar på: Hypersonic 125 D-ram?

Jag har eller hade Hypersonic 125 D-ram. Du kan läsa ett tidigare inlägg jag skrivit om brädan här .

Tyvärr så har min hypersonic gått sönder efter att ha seglat på den 17 gånger. Jag fick sprickor mellan stropparna bak och även helt svampig mellan bakre och främre stropparna. Nu är den inne på reklamation så vi får se vad som händer. Faktum är att jag skrev ett inlägg på Starboards forum just angående skadan. Jag tycker det var ganska dåligt och frågade om fler haft det problemet. Skillnaden mellan 03:orna och den nya 04:orna är just att det inte länge finns en grop vid stropparna. Det var där min sprack och jag tänkte att det kanske var en svag punkt. Tydligen hade en till haft det problemet. Men det var inte vanligt eftersom en bräddesigner på starboard vittnade om detta och hoppades vi skulle få ut nya för det besvär vi haft.

• gurra1978

Medlem
    27 februari, 2004 vid 21:22 som svar på: Filmer/bilder på kastfall o crasher!

Nej, det var inte då. Jag blev så imponerad av alla freestyleseglare nere på Haga park förra året så jag skulle också testa och göra nåt coolt. Det slutade med att jag flög igenom seglet med knät och skapade ett stor hål. Där stod man utan segel och var tvungen att köpa nytt på plats för 3500 spänn. Det sved lite.

• gurra1978

Medlem
    27 februari, 2004 vid 15:14 som svar på: Filmer/bilder på kastfall o crasher!

Ok, jag kan bidra med både film och text.

Mitt värsta kastfallsminne är från premiären i Kapellskär 22 mars 2003. Kallt som fan i vattnet, lite drivis här och där och min nyss köpa begagnade JP:bräda. Full planing ut på fjärden. Man sicksackar sig fram förbi de västa isflaken men ser en liten strimma isslask på vattnet framför. Jag beslutar mig för att köra igenom det (fel beslut frown.gif) eftersom det ser så lite ut. Det går bra ett tag men sen hugger fenan fast i isen. Det tog verkligen tvärstopp. Jag flög bra långt och blev ordentligt groggy. Fina bucklor på brädansundersida fick man också. Det som står i läroböcker om att isberg har den största delen (9/10) under ytan kan nog stämma kom jag fram till.

Filmlänken är på ett misslyckad bodydrag förra våren.
    http://www.junkshop.nu/gurra1978/Filmer/

• gurra1978

Medlem
    27 februari, 2004 vid 10:51 som svar på: Vad för freestyle bräda?

Efter påtryckningar från Rambo så måste jag tyvärr mobba dig lite Basse. Kastfallet såg riktigt skönt ut men jag förstår inte hur du lyckas med det i den ”höga” farten wink.gif

Jag gillar speciellt dödsryckningen i ditt vänstra ben under hela manövern.

• gurra1978

Medlem
    25 februari, 2004 vid 17:59 som svar på: Vilken formula?

Vad sägs om detta segel i storleken 11 kvm. Endast 4,2 kg.

http://www.demonsails.co.uk/

Sida 129 av 154
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications