Forumsvar skapade

Sida 131 av 154
  • gurra1978

Medlem
    17 februari, 2004 vid 17:50 som svar på: lite bilder från dagenssurf!

Ni har ju inte någon snö iallafall. Då klassar jag det som vår. Hur som helst ser det bra ut. Kul att fler och fler startar säsongen tidigt. Växthuseffekten har iallafall några positiva sidor ändå tongue.gif

• gurra1978

Medlem
    17 februari, 2004 vid 17:44 som svar på: lite bilder från dagenssurf!

Det ser ju ut som ni har vår! Nu blir man lite avundsjuk.

• gurra1978

Medlem
    16 februari, 2004 vid 18:48 som svar på: tjäna pengar till surfingen som sopåkare

Jag kan verkligen rekommendera jobbet som sopåkare eftersom jag jobbat heltid med det i 2,5 år + som sommararbetare.

Här kommer alla fördelar:
    1. Du börjar tidigt och får gå hem när du är klar. Jobbigt i början av veckan med mycket sopor efter helgen men man kommer ändå hem tidigt. Torsdag och fredag brukar vara sköna, jag var ofta hemma kl 0900-1000 på fredagar.
    Vissa företag har dock arbetstider från 0600-1400 och fredag typ 0600-1300.

Jag körde sopor i somras och var vid beachen vid lunch.

2. Du tjänar bra för att inte ha någon direkt utbildning. Vissa företag kör med månadslöner andra med ackord. De som tjänar mest är de som kör i stan (25-35000 kr i månaden) sämst i glesbyggd (19000-21000) men det beror mycket på.
    Om du är sommarjobbare bör man ha C-kort och du får då samma lön som ordinarie!

3. ANNAT grin.gif

Nackdelar:

Inga på sommaren, på vintern är det överjävligt om det är mycket snö.

Om du undrar över nåt mer kan du kontakta mig med ett privat meddelande.

• gurra1978

Medlem
    15 februari, 2004 vid 19:24 som svar på: Då var min premiär också avklarad.

https://www.touring.se/skoter/Servlet

Hjälmar/hjälmhuvor -> ansiktsmasker

84 kr

• gurra1978

Medlem
    15 februari, 2004 vid 10:27 som svar på: Då var min premiär också avklarad.

Tror inte det lönar sig att sy själv. Materialet kostar väl lite sen ska du göra arbetet själv. Masken kostar ju inte ens hundra spänn.

• gurra1978

Medlem
    15 februari, 2004 vid 10:25 som svar på: Då var min premiär också avklarad.

En till.

• gurra1978

Medlem
    15 februari, 2004 vid 10:25 som svar på: Då var min premiär också avklarad.

Visst kan du få det. Jag gillar att ta bilder.

• gurra1978

Medlem
    14 februari, 2004 vid 16:56 som svar på: Då var min premiär också avklarad.

Jag testade en ny grej jag köpte på http://www.skoterbutiken.se Jag har alltid frusit om ansiktet så jag köpte en neoprenmask. Den funkade riktigt bra. Satt lite snett efter vissa vurpor men den uppfyllde det primära syftet, att hålla värmen och slippa kyleffekten. Kan rekommenderas för mycket kalla dagar. OBS! Huvan är vanligt surftillbehör.

• gurra1978

Medlem
    11 februari, 2004 vid 18:03 som svar på: Flyttar till Södertälje

Här får du en detaljerad beskrivning till Torö, varsågod! Den utgår från Stockholm.

• gurra1978

Medlem
    11 februari, 2004 vid 17:37 som svar på: 3 Surffilmer från Väddö,Fuerteventura & Varberg

Fina filmer. Var på Väddö har ni filmat?

• gurra1978

Medlem
    10 februari, 2004 vid 20:24 som svar på: Snö surf Bygge

Sånt där gillar jag att se. En skön uppfinnarglädje på gränsen till det bisarra smile.gif

• gurra1978

Medlem
    8 februari, 2004 vid 16:44 som svar på: Delar till VW

Allt du behöver veta:
    http://www.bildelsbasen.se/

• gurra1978

Medlem
    2 februari, 2004 vid 23:18 som svar på: Var hittar man billigaste dieseln i europa?

Vad som är mer intressant är var hittar man färgad bondediesel i Sverige. Någon bonde längs vägen till Torö som säljer lite vore perfekt smirk.gif

• gurra1978

Medlem
    2 februari, 2004 vid 11:59 som svar på: Scanna in tester hit lagligt?

Just do it!

Jag vill läsa.

• gurra1978

Medlem
    1 februari, 2004 vid 14:53 som svar på: Mitt andra hem….

Så här ser det ut i min Ford. Jag har 4 brädor på vänster sida, master och sist segel längs ner. Jag har nämligen en fläkt nere till vänster som hjälper till att torka mina segel på hemfärden. Fördelen med boxen till vänster är att man alltid har ordning och den har en viss inbrottssäkerfunktion. Till höger har jag lite bommar, grill, och annat junk. Jag har inget kök eller nåt sånt i min buss eftersom jag inte övernattar specielt ofta i den.
    Jag tror din lösning är det optimala. När jag köper nästa surfbuss (efter studieperioden) ska jag inreda som dig. En smart grej är ju att lägga klinkers på golvremsan så behöver man inte bry sig om allt vatten man drar in.

Då jag tog bilden var vi några stycken som drog till Torö. Den är maxlastad, så brukar det inte se ut. Det är fritt annars i mittgången.

Sida 131 av 154
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications