Forumsvar skapade

Sida 135 av 154
  • gurra1978

Medlem
    15 november, 2003 vid 19:12 som svar på: Vindsurfarnas Vitzzeria?!

Lägg ner nu, de är inte ens roliga. Kör några riktigt grova nu så man börja garva nån gång. Skippa vindsurfing temat.

• gurra1978

Medlem
    13 november, 2003 vid 23:11 som svar på: Vindsurfarnas Vitzzeria?!

En överviktig neger stötte på en ande och fick tre önskningar.

– Jag vill bli vit, väga mindre och få massa fitta!

—-POFF—-

och negern blev en tampong!! tongue.gif

Ursäkta min låga humor, men dessa är två smshistorier jag vill vidarebefodra.

• gurra1978

Medlem
    13 november, 2003 vid 23:09 som svar på: Vindsurfarnas Vitzzeria?!

Här kommer en rolig historia, inte surf men rolig:

– Är det sant att du ska flytta till Gävle? Jag hörde att dom ville ha en bock som ingen tänder på : )

• gurra1978

Medlem
    10 november, 2003 vid 21:37 som svar på: Flygande gummibåt??

…och tittar på dessa instrument.

• gurra1978

Medlem
    10 november, 2003 vid 21:36 som svar på: Flygande gummibåt??

Då kanske du sitter i denna stol…

• gurra1978

Medlem
    10 november, 2003 vid 21:34 som svar på: Flygande gummibåt??

Prova att ringa det här numret så löser det sig nog.

• gurra1978

Medlem
    5 november, 2003 vid 22:13 som svar på: rostskydd på Caravelle och Multivan?

Jag håller också med om att dieselmodellerna är oerhört bensinsnåla wink.gif

Skämt och sidå så var det med 1,4 l/mil intressant. Det var högre än jag trodde, inte bra. Det verkar som ett solklart fall med dieselmotor eftersom de oftast är lastbilsregade om man har den 2 eller 3 sitsiga modellen. Det är väl den som lämpar sig bäst som surfbuss.

Någon där ute borde väl ha dieselmodellen? Ge mig information om dess verkliga förbrukning.

• gurra1978

Medlem
    5 november, 2003 vid 21:06 som svar på: rostskydd på Caravelle och Multivan?

Är det stor skillnad i bränsleförbrukning mellan diesel/bensinmodellerna? Det vore kul att veta eftersom min framtida surfbuss troligtvis blir en nyare transporter. När man fått jobb och de stora stålarna börjar trilla in på kontot.

• gurra1978

Medlem
    5 november, 2003 vid 20:03 som svar på: Det perfekta stället för SPEED!

Jag hittade inlägget på starboardsforum här post number 47.

• gurra1978

Medlem
    5 november, 2003 vid 18:20 som svar på: Slipning av medar

Trä är ett hållbart material och tål väl ganska stora belastningar. Många isjakter är ju byggda i trä så det klarar nog de påfrestningar du pratar om. Mitt bygge (som numera är kastat) gick tyvärr sönder. Det var inte träet utan bulten i tracksen som giv av. Vid kontroll var bulten feltillverkad (försvagning i metallen). Fick tillbaka pengarna från inköpsstället.

• gurra1978

Medlem
    5 november, 2003 vid 16:00 som svar på: Slipning av medar

Jag var lite väl hård mot mitt eget bygge i inlägget innan kanske. Det var inte bra och så värst snygg men fungerade. Fördelen med den var att allt är gjort i trä. Det går fort att bygga.

• gurra1978

Medlem
    5 november, 2003 vid 15:56 som svar på: Slipning av medar

Det fungerar att vinkla långfärdskridskorna, men inte bra. Visst har du bättre fäste än om det vore raka men det är svårt att få alla fyra ”raka” och det kan då lätt bli ett konstigt skrapande ljud mot isen samt en ojämn gång, typ obalands i framvagnen på en bil.

Bilden demonstrerar mitt första bygge med långfärdsskridskor. Ursäkta kvalitén, tagen med mobiltelefon. Bygg ordentligt (sån som Boman ofta visar)från början, spar tid och pengar.

• gurra1978

Medlem
    4 november, 2003 vid 20:19 som svar på: surf på båtmässan?

Vad är det för specialerbjudanden? Har ni nya racesegel under 4000 kr i storlekarna 7-7,5 ?

• gurra1978

Medlem
    2 november, 2003 vid 16:17 som svar på: Torö eller Kapellskär på lördag eller vafan !?!?

Korrigering: Jag har HS 125 och inte HS 133, men vem bryr sig wink.gif

Vad ni däremot är intresserade av är bilder/små filmer från dagen. Inget märkvärdigt dock, ganska kassa bilder pga vädret. Lägger ut dem för att visa/reta dem som kom men drog pga att vinden inte kom som utlovat. Visst kom den sent men då var det bra tryck grin.gif

http://www.junkshop.nu/gurra1978/Kapellsk%e4r%20031101/

• gurra1978

Medlem
    2 november, 2003 vid 10:51 som svar på: Ett par bilder från Rullsand 03-10-25.

Kanonbild. Vilken härlig sandstrand, dit måste jag åka några gånger nästa år.

Sida 135 av 154
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications