gurra1978
Forumsvar skapade
-
Lägg ner nu, de är inte ens roliga. Kör några riktigt grova nu så man börja garva nån gång. Skippa vindsurfing temat.
-
En överviktig neger stötte på en ande och fick tre önskningar.
– Jag vill bli vit, väga mindre och få massa fitta!
—-POFF—-
och negern blev en tampong!!

Ursäkta min låga humor, men dessa är två smshistorier jag vill vidarebefodra.
-
Här kommer en rolig historia, inte surf men rolig:
– Är det sant att du ska flytta till Gävle? Jag hörde att dom ville ha en bock som ingen tänder på : )
-
…och tittar på dessa instrument.
-
Då kanske du sitter i denna stol…
-
Prova att ringa det här numret så löser det sig nog.
-
Jag håller också med om att dieselmodellerna är oerhört bensinsnåla

Skämt och sidå så var det med 1,4 l/mil intressant. Det var högre än jag trodde, inte bra. Det verkar som ett solklart fall med dieselmotor eftersom de oftast är lastbilsregade om man har den 2 eller 3 sitsiga modellen. Det är väl den som lämpar sig bäst som surfbuss.
Någon där ute borde väl ha dieselmodellen? Ge mig information om dess verkliga förbrukning.
-
Är det stor skillnad i bränsleförbrukning mellan diesel/bensinmodellerna? Det vore kul att veta eftersom min framtida surfbuss troligtvis blir en nyare transporter. När man fått jobb och de stora stålarna börjar trilla in på kontot.
-
Trä är ett hållbart material och tål väl ganska stora belastningar. Många isjakter är ju byggda i trä så det klarar nog de påfrestningar du pratar om. Mitt bygge (som numera är kastat) gick tyvärr sönder. Det var inte träet utan bulten i tracksen som giv av. Vid kontroll var bulten feltillverkad (försvagning i metallen). Fick tillbaka pengarna från inköpsstället.
-
Jag var lite väl hård mot mitt eget bygge i inlägget innan kanske. Det var inte bra och så värst snygg men fungerade. Fördelen med den var att allt är gjort i trä. Det går fort att bygga.
-
Det fungerar att vinkla långfärdskridskorna, men inte bra. Visst har du bättre fäste än om det vore raka men det är svårt att få alla fyra ”raka” och det kan då lätt bli ett konstigt skrapande ljud mot isen samt en ojämn gång, typ obalands i framvagnen på en bil.
Bilden demonstrerar mitt första bygge med långfärdsskridskor. Ursäkta kvalitén, tagen med mobiltelefon. Bygg ordentligt (sån som Boman ofta visar)från början, spar tid och pengar.
-
Vad är det för specialerbjudanden? Har ni nya racesegel under 4000 kr i storlekarna 7-7,5 ?
-
gurra1978
Medlem2 november, 2003 vid 16:17 som svar på: Torö eller Kapellskär på lördag eller vafan !?!?Korrigering: Jag har HS 125 och inte HS 133, men vem bryr sig

Vad ni däremot är intresserade av är bilder/små filmer från dagen. Inget märkvärdigt dock, ganska kassa bilder pga vädret. Lägger ut dem för att visa/reta dem som kom men drog pga att vinden inte kom som utlovat. Visst kom den sent men då var det bra tryck

-
Kanonbild. Vilken härlig sandstrand, dit måste jag åka några gånger nästa år.