gurra1978
Forumsvar skapade
-
gurra1978
Medlem31 oktober, 2003 vid 10:16 som svar på: Torö eller Kapellskär på lördag eller vafan !?!?Självklart kommer jag också upp. Det kan bli riktigt kul om vi är några stycken.
-
Jag vill också tävla i slalom. Det måste bli massor av tävlingar för oss speedfreaks. Mina fullplaningsgipparna börjar sitta bra nu så jag är snart redo
-
Har du några bilder från själva området och gärna bilder på vågorna och stranden? Jag vill få en uppfattning om hur det ser ut där och om det då kan vara värt resan från Stockholm vid nordlig kuling.
Hur många mil är det från Stockholm till Rullsand?
-
Jag har gjort det. Det funkar inte bra. Skridskor är inte v-skurna så du kommer bara slira. Om du vinklar dem lite går det bättre men inte alls bra i jämförelse med v-skurna rktiga medar. Du kommer inte kunna styra din farkost, lägg ner planerna nu och bespara dig tiden/pengar och satta på en riktig issurfare med tracks och bra medar.
-
Det enda jag kan komma på så här spontant är att kolla generatorn. Jag har ägt min Ford Transit -89 i snart ett år och generatorn var slut efter 20000 mil typ. Dessutom känner jag en kille som kör Ford Transit i färdtjänsten, en bil från -02 vars generator också dog men vid 19000 mil. Det verkar vara en svag punkt. Ta med en voltmeter och mät vad den laddar vid köpet.
Jag har även varit tvungen att byta ett hjullager efter ett totalras.
Om man bortser från allt detta så är jag mycket nöjd med min bil som jag kört typ 1000 mil med detta år. Det är en diesel med manuell låda som endast drar 0,95 liter/mil. Lastbilsreggad så klart, glöm inte det om du vill ha låg skatt.
-
Jag tycker du ska köpa en Hypersonic om det inte betyder så mycket att ta extrem höjd.
http://www.steffo.nu/forum/showflat.php?Cat=&Number=154662&page=&view=&sb=5&o=&fpart=1&vc=1
-
gurra1978
Medlem28 oktober, 2003 vid 16:54 som svar på: Smidigaste sättet att lägga in bilder på steffosTack för hjälpen. Det där med att batch-konvertera verkar mycket smidigt. Precis det jag var ute efter.
-
Jag har haft EXAKT samma fel på min Ford Transit nyss.
Felet:
Generator laddade ej (mät med voltmeter på batteriet enligt GetWet). Att den klickar beror på att det inte ens finns ström till startmotor att dra runt. Om du laddar batterier går den igång, men det är bara ”konstgjord andning”.Åtgärd:
Lämnade in till företag som fixar bilelektriska grejor.Kostnad:
Reparation infattande diodbrygga byte, kol och lager samt rengörning = 1600 krJämföresle:
Ny (utbytesgenerator) =2500 kr
Begagnad från skrot (15000 mil, min pajade efter 21000 så inte så smart val kanske) = 1200 krVad hände till slut:
Bilen går numera asbra och startar direkt. -
Tjenare Tommy.
Nu får du skaffa dig ett användarnamn här på Steffo så man kan skicka lite privata meddelanden när det är dax att surfa. Seglade du igår eller? -
Det där med frusna händer är väl ett ständigt återkommande problem här på konfen. Jag körde också med diskhandskar (med något skönt tygaktigt på insidan) som jag satte tre gummisnoddar runt. Därefter drog jag över våtdräkten. Över det hade jag öppna tumvantar av neopren. Det var verkligen en klockren kombination. I och för sig ramlade jag aldrig i så om man badar mycket kommer det kanske läcka in och kyla fingrarna. Det är nog det bästa lösningen ändå tror jag efter att ha provat det mesta nu.
-
Jag körde 6,7 och Hypersonic på Stora Värtan. 8-12 m/s mycket byigt. Seglade typ 2,5 h utan minsta problem med kyla. Bilder och småfilmer på:
-
Jag har byggt både issurfare, snowboard med långfärdsgrillor, och isjakt men jag vill ha en sådan som Boman kör med, dvs med skateboardtracks (som håller). Hör av dig sen Boman om du har något att sälja så kan jag också vara med och segla på Erken.
-
Var höll alla hus? Det var kanon segling idag från kl 1330-1630. Det blåste N-NO 6-8 m/s. Jag fick nöjet att ha min egen speedtävling mot en segelbåt med fast monterad vinge. Jag krossade! Sen körde jag några segervarv runt båten då de kapsejsade. Det var kul.
-
Min våtdräkt hänger oftast blöt i bilen och hinner aldrig torka inför nästa surf. Den har hållit bra. Inför vinter kommer jag tvätta den en gång i tvättmaskinen och sedan hänga den i garderoben.
-
Om det skulle avta så finns det andra ”roliga” aktiviteter bland folks utställda grovsopor

POWER RIDER