gurra1978
Forumsvar skapade
-
Så här bra såg det ut den dagen.
-
gurra1978
Medlem7 augusti, 2003 vid 09:58 som svar på: Kan det vara värt 10 000 + rostarbete + lackering?Svaret är så självklart enkelt, svaret är så sällsynt enklet.
NEJ!!!!!!
Förslag:
-
Sluta klaga nu, ni har det så bra där nere annars

En annan har ju bara varit ute fyra dagar i sträck nu med tokplaningar. Äntligen får vi på östkusten lite vind
-
Klart det mest prisvärda alternativet på marknaden. Ett självklart val anser jag om man inte har gott om pengar eller om man kanske är elitseglare. Jag köpte precis ett raptor 9,5 och är extremt nöjd.
-
Ok, jag ska vara med och tävla i den grymma freerideklassen. Jag kan behöva ett nytt M8:a. Hoppas inga andra ställer upp, det blir enklare att vinna då
-
Den ultimata kombinationen som ger mest surf med minst prylar.
Lättvind
Starboard Hypersonic 125 med 9,5 kvm segel. Du planar vid 5 m/s, tar bra höjd, seglar riktigt snabbt om det börjar bralla på samt håller det nog upp till 10-12 m/s.Hårdvind
Sen när det blåser mer har du en wave/freestyle med två små segel. -
Jag var där nyss. Väldigt bra vindriktning med 6 – 8 m/s och senare ökande till 8-10 m/s. Det var riktigt bra och morgondagen ger nog mer surf.
-
Det där vill jag också kunna göra. Är programvaran med sjökortet över hela Sveriges kuster eller bara vissa? Kan du bränna programmet och sälja en kopia
eller är du en laglydig person. Måste man ha exakt samma GPS modell som dig? -
Kul att du ska prova att bygga själv. Det är alltid roligt att skapa. Jag har aldrig förstått det där med foil. Varför har man en sådan? Får man bättre fart, lättare att svänga eller tar bättre höjd? Vad är för- resp. nackdelarna? Eller är det bara en cool grej?
-
Det var riktigt bra. Vi var väl 5-6 seglare som körde. Vågorna blev bara större och större men tyvärr så avtog vinden på slutet. På slutet kom en militär och skrek på oss eftersom vi seglade in i deras riskområde. Tydligen sköt de skarpt och vi hade tur som blev upptäckta och informerade. Vi fick inte segla så långt ut, men där var ju vågorna som störst
-
Så här såg det ut på Väddö vid Ålands hav. Det var min bästa dag hittills
Kul att östkusten kan bjuda till ibland. -
”Man glömmer ju aldrig den här dagen förra året.. ”
Var exakt surfade ni? Jag vill också prova på dem vågorna till hösten.
-
Jag tror det blir riktigt bra. Nord 7-10 m/s är väl ingen dålig prognos. Jag körde där upp i söndags på nordost 6-7 m/s uppmätt med vindmätare och det var bra. Jag var helt ensam i strålande solsken. Att det blir ren nordlig vind är väl ok, eller?