gurra1978
Forumsvar skapade
-
Gå in på FTP:n så kan du ladda ner ”gurra snöseglar” och ”kastfall på snö” så får du se två filmer från i vintras nere på Stora Värtan.
-
Fråga alltid efter fjolårets produkter om du köper från svensk surfbutik, då kan du få riktigt bra priser.
-
Idag sattte jag mina första duck-jibes, med 9,0 segel (226 bom) och 50 cm fena. Jag satte flera i rad. Det är så lätt att vindsurfa när man får bra förhållanden, någon man inte är bortskämd med på värdelösa östkusten.
Det ska bli kul att prova med 6,7 senare. Det måste vara SÅ enkelt.
-
Det är klart det fungerar. Jag körde 11:0 på 138 liter. Inga problem alls.
-
Jag var precis nere och körde lite. Seglade 9,0 och hade planing 40 % av tiden. Det mojnade till slut, kanske 3 m/s när jag stack. Jag tror det är osäkert inför kvällen men man vet aldrig. Hellre chansa än sitta hemma, då har du i alla fall försökt.
-
Allt är relativt, jag ska erkänna att jag aldrig upplevt riktigt vågridning typ fina vågor som man ser från utlandet men jag hade roligt i alla fall. Jag tyckte vågorna var ganska stora emellanåt. Jag hade inga problem att åka med vågorna en bit, men tydligen är inte det vågridning. Jag ber så hemskt mycket om ursäkt inför hela konfens läsare. Jag svär att aldrig mer nämna ordet vågridning för ens jag upplevt det på riktigt

Så här såg det ut dagen efter. Kul för er som undrar hur det ser vid Mats väg.
-
Lördagen var riktigt bra. Jag började med lite vågsurfing i små vågor vid Edeby hamn (strax norr om Sandviken) för att sedan köra 9,0 utanför Sandviken (nära Mats väg). Jag tycker vågorna var riktigt bra faktiskt, fick några riktiga feting hopp och bra vågridning. Det var kallt i vattnet, bara 13 grader.
-
gurra1978
Medlem13 juni, 2003 vid 21:19 som svar på: Har jag dålig arbetsmoral? Jag vill bara surfa!!!Gotland verkar vara ett mycket bra surfställe men finns det några jobb?
-
gurra1978
Medlem13 juni, 2003 vid 21:03 som svar på: Har jag dålig arbetsmoral? Jag vill bara surfa!!!Jag vet att det finns vind. Jag var ute och seglade idag, det var min 34:e gång för i år (endast 2 bomkörningar d.v.s. utan planing, kör ej fomula). Jag är trött på att det oftast är sydvästlig vind och den kommer i full fart från atlanten och så tar fastlandet och bromsar ner vinden så när den väl kommer till Stockholm är den byig och svag. Jag vill ha förhållanden som det var på Haga över SM + lite vågor ibland. Då ska man väl bo och jobba på västkusten?
-
gurra1978
Medlem13 juni, 2003 vid 18:02 som svar på: Har jag dålig arbetsmoral? Jag vill bara surfa!!!Jag vill bo på västkusten, NU! Ni verkar ha det så bra där borta. Alltid rätt vindriktning och små segel. Hur många seglingsdagar kan man räkna med om man bor på västkusten och kör 9,0 som störst? Antag att man kör året runt.