Forumsvar skapade

Sida 147 av 154
  • gurra1978

Medlem
    3 juni, 2003 vid 20:44 som svar på: Min uppfinning fungerade inte bra.

Till hösten ska allt vara klart och då ska jag göra min första framåtloop på ”den perfekta vågen/presseningen”! smirk.gif

• gurra1978

Medlem
    3 juni, 2003 vid 20:34 som svar på: Min uppfinning fungerade inte bra.

Super cross i all ära men tänk om jag får allt att fungera. Detta kommer att bli en riktig publik favorit. Feting hopp direkt vid stranden. Snowboardkillarna/tjejerna har ju BIG AIR tävlingar, det kan väl vi också ha, eller?

• gurra1978

Medlem
    3 juni, 2003 vid 20:14 som svar på: Min uppfinning fungerade inte bra.

Problemet består av ett dåligt gångjärn. Det var alldeles för svagt med glapp imellan. Hela fena började typ vobla när jag fick upp farten. Man måste ha något riktigt stark gångjärn med minimalt glapp eller något helt annat.

• gurra1978

Medlem
    3 juni, 2003 vid 20:02 som svar på: Min uppfinning fungerade inte bra.

Så här ska den fungera när man kör upp på hoppet.

• gurra1978

Medlem
    3 juni, 2003 vid 15:24 som svar på: Skydd för kastfall

Köp rörisolering på Jula för 39 kr. Sen tar du vattentålig silvertejp. Kanske inte alltför snyggt men det fungerar bra.

• gurra1978

Medlem
    28 maj, 2003 vid 17:13 som svar på: 8.5 med eller utan chambers?

Jag kör Simmer Zero Seven 9,0 utan camber. Det fungerar hur bra som helst. Jag hade tidigare Neilpryde RS-1 11,0 med camber såklart. Jobbigt att rigga, fungerade aldrig klockrent (berodde nog på mig). Jag är oerhört nöjd med mitt camberfria segel,lättriggat, lättseglat. Att man ska ha camber på stora segel (jag anser inte 9,0 vara stort) är bara bra om man ska race/formula. Ska du bara köra freeride och leka, kör utan cambers.

• gurra1978

Medlem
    27 maj, 2003 vid 12:54 som svar på: Vad har jag egentligen köpt för bräda?

Han begärde 4000 kr men jag bjöd 2000. Vi gick halva vägen, så 3000 spänn blev det. Jag tycker det var värt det så här med facit i hand, en grymt skön gammal värsting.

• gurra1978

Medlem
    27 maj, 2003 vid 10:12 som svar på: Vad har jag egentligen köpt för bräda?

Tack för era svar. Det var kul att få lite info om den. Jag ska nog segla ganska mycket på den själv efter att ha läst era kommentarer wink.gif

• gurra1978

Medlem
    27 maj, 2003 vid 10:06 som svar på: måste få avreagera mig!!!….världen har skitit…

Börja studera. Det är lösningen på allt. Du får 2500 svenska kronor av staten, d.v.s. av dig som jobbar grin.gif sen tar du 4000 kr i lån. På ett år har du 40000 i skulder som du kan jobba in på sommaren. Du kan alltid surfa, det finns ju omtentor.

• gurra1978

Medlem
    26 maj, 2003 vid 22:03 som svar på: MSC Tyresö FILM

Jag kommer inte in på servern. Vad ska jag skriva som lösenord?

• gurra1978

Medlem
    25 maj, 2003 vid 20:53 som svar på: Öva lite speed..

Intressant läsning om speed. Det verkar vara riktigt kul att köra fort. En liten fråga bara: Hur många gånger per år får ni testa era raceprylar?

” Sedan behöver du vind, sisådär helst 13-14m/s och däröver. Inte alltför mycket krabb sjö eller vågor…”

Det känns som det är svårt att få 13-14 m/s utan vågor grin.gif

• gurra1978

Medlem
    23 maj, 2003 vid 09:12 som svar på: Stockholm – Fredag

Det lutar åt Näsaängsbadet för min del runt tretiden. Då har nog vinden kommit igång.

• gurra1978

Medlem
    20 maj, 2003 vid 19:55 som svar på: Finns det vind finns det hopp…….

Om du går i nära Viggbyholms båthamn (1) har du bra riggytor och sliper den jobbiga ön på sydlig vind. Det är ingen strand så du får kämpa lite när du ska ner i vattnet. Ganska långgrund, tänk på det om du har lång fena.

Näsaängsbadet är nummer 2.

• gurra1978

Medlem
    19 maj, 2003 vid 20:59 som svar på: Windsurf butiker i Stockholm?

Skidsport Bromma = störst utbud, bäst service, bra kvalitet, dyra

Surf_unique = litet utbud, oftast inget på lager, billigast, dock ganska bra prylar

Beli Marin = jokern i leken, både bra och dåliga grejor, dyra och billiga, trevlig personal, litet utbud

• gurra1978

Medlem
    19 maj, 2003 vid 19:43 som svar på: fituna tis ons

Jag har aldrig varit vid Fituna men hört bra saker om platsen. Vad jag har sett för tisdagen och onsdagens vindprognoser kan man vara glad om det blåser 5 m/s. Hur mycket mer blåser det då vid Fituna? Är det värt en resa från norra delen av stan?

Sida 147 av 154
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications