gurra1978
Forumsvar skapade
-
Till hösten ska allt vara klart och då ska jag göra min första framåtloop på ”den perfekta vågen/presseningen”!
-
Super cross i all ära men tänk om jag får allt att fungera. Detta kommer att bli en riktig publik favorit. Feting hopp direkt vid stranden. Snowboardkillarna/tjejerna har ju BIG AIR tävlingar, det kan väl vi också ha, eller?
-
Problemet består av ett dåligt gångjärn. Det var alldeles för svagt med glapp imellan. Hela fena började typ vobla när jag fick upp farten. Man måste ha något riktigt stark gångjärn med minimalt glapp eller något helt annat.
-
Så här ska den fungera när man kör upp på hoppet.
-
Köp rörisolering på Jula för 39 kr. Sen tar du vattentålig silvertejp. Kanske inte alltför snyggt men det fungerar bra.
-
Jag kör Simmer Zero Seven 9,0 utan camber. Det fungerar hur bra som helst. Jag hade tidigare Neilpryde RS-1 11,0 med camber såklart. Jobbigt att rigga, fungerade aldrig klockrent (berodde nog på mig). Jag är oerhört nöjd med mitt camberfria segel,lättriggat, lättseglat. Att man ska ha camber på stora segel (jag anser inte 9,0 vara stort) är bara bra om man ska race/formula. Ska du bara köra freeride och leka, kör utan cambers.
-
Han begärde 4000 kr men jag bjöd 2000. Vi gick halva vägen, så 3000 spänn blev det. Jag tycker det var värt det så här med facit i hand, en grymt skön gammal värsting.
-
Tack för era svar. Det var kul att få lite info om den. Jag ska nog segla ganska mycket på den själv efter att ha läst era kommentarer
-
Börja studera. Det är lösningen på allt. Du får 2500 svenska kronor av staten, d.v.s. av dig som jobbar
sen tar du 4000 kr i lån. På ett år har du 40000 i skulder som du kan jobba in på sommaren. Du kan alltid surfa, det finns ju omtentor. -
Jag kommer inte in på servern. Vad ska jag skriva som lösenord?
-
Intressant läsning om speed. Det verkar vara riktigt kul att köra fort. En liten fråga bara: Hur många gånger per år får ni testa era raceprylar?
” Sedan behöver du vind, sisådär helst 13-14m/s och däröver. Inte alltför mycket krabb sjö eller vågor…”
Det känns som det är svårt att få 13-14 m/s utan vågor
-
Det lutar åt Näsaängsbadet för min del runt tretiden. Då har nog vinden kommit igång.
-
Om du går i nära Viggbyholms båthamn (1) har du bra riggytor och sliper den jobbiga ön på sydlig vind. Det är ingen strand så du får kämpa lite när du ska ner i vattnet. Ganska långgrund, tänk på det om du har lång fena.
Näsaängsbadet är nummer 2.
-
Skidsport Bromma = störst utbud, bäst service, bra kvalitet, dyra
Surf_unique = litet utbud, oftast inget på lager, billigast, dock ganska bra prylar
Beli Marin = jokern i leken, både bra och dåliga grejor, dyra och billiga, trevlig personal, litet utbud
-
Jag har aldrig varit vid Fituna men hört bra saker om platsen. Vad jag har sett för tisdagen och onsdagens vindprognoser kan man vara glad om det blåser 5 m/s. Hur mycket mer blåser det då vid Fituna? Är det värt en resa från norra delen av stan?