gurra1978
Forumsvar skapade
-
Jag seglade min Fanatic X-ray (138 liter) med 11:0 utan problem. Den är endast rekommenderad för 9,0. Sålde formulabrädan efter det, tyckte den spelade ut sin roll. Vad jag vill säga är att du kan segla mer än det som är angivet så det spelar nog ingen större roll vad du tar.
-
Jag kör vid Viggbyholm imorgon (ons) efter kl 16. Måste prova mitt nya segel.
-
gurra1978
Medlem11 maj, 2003 vid 20:58 som svar på: Kom igen och släng upp lite nya härliga surfbilderIngen action bild direkt. Vill bara visa hur glad man kan bli på premiärturen efter vintern.
-
gurra1978
Medlem10 maj, 2003 vid 15:33 som svar på: Breviksbadet i Åkersberga erbjöd fina förhållandenIdag var vi fyra seglare där. Det blåste en byig västlig vind på 6 m/s och 8 som mest. Bifogar en bild på mig när jag testar min 138 liters freeride bräda och 11 kvm segel, 2 kvm mer än rekommenderat
Det gick bra, jag hade ett race mot en formula med 9,8 men förlorade i både höjdtagning och fart. Dock ingen jätteskillnad i fart. Det var tungt men gick bra. -
gurra1978
Medlem9 maj, 2003 vid 15:57 som svar på: Breviksbadet i Åkersberga erbjöd fina förhållandenDet är inte jag på bilderna och jag är inte helt säker på vilken bräda han har men tror mig veta. En Bic med volym 112 liter.
-
gurra1978
Medlem9 maj, 2003 vid 15:37 som svar på: Breviksbadet i Åkersberga erbjöd fina förhållandenMode är viktigt! Matcha alltid flytväst med segel.
-
gurra1978
Medlem9 maj, 2003 vid 15:34 som svar på: Breviksbadet i Åkersberga erbjöd fina förhållandenEn viss formula seglare testade sitt 9.8 kvm segel i 12 m/s. Besök hans nya hemsida http://www.toköveriggad.nu
-
gurra1978
Medlem9 maj, 2003 vid 15:31 som svar på: Breviksbadet i Åkersberga erbjöd fina förhållandenEtt och annat hopp blev det. Ursäkta skärpan, det var långt avstånd.
-
Spruta in lite siliconspray på problemstället, låt verka någon minut, dra och vrid (2 pers). Det kommer fungera!
-
Jag har varit ute 15 gånger hittills i år och igår nere vid Näsaäng var helt klart den bästa. Bra vindriktning, solsken och varmt i luften samt fullt ös med 6,2 och roliga vågor.
-
Tack för ditt svar. Konstigt påhitt det där med virtual vol. Bra att de gått i från det så man vet vad man har.
-
Jag körde nere vid Stora Värtan. 10 m/s och stundtals riktigt ”stora” vågor. Körde med 6,2 men fick byta till 4,7.
Vilken helg man haft. Seglade i fredags, polaren pajade formulabrädan. Seglade på lördag, fick feting reva i 11:0 seglet. Idag pajade jag min Fanatic bräda i nosen. Bra segling men mycket otur.
-
Bra där! Ser fram emot att se den.
-
Körde lite freestyle i påskas och försökte sätta något coolt hopp. Tyvärr följde inte brädan med