Forumsvar skapade

Sida 149 av 154
  • gurra1978

Medlem
    23 april, 2003 vid 17:57 som svar på: Förhindra spinout

ABSOLUT inte!!!

• gurra1978

Medlem
    23 april, 2003 vid 17:38 som svar på: Hur trä på Gunsail 8,5 på masten?!

Den där länken till Neilprydes tips om hur man riggar var grymt bra för oss seglare som ofta köra ensamma. Jag riggade nu mitt RS-1 segel perfekt och det gick som fan idag.

• gurra1978

Medlem
    20 april, 2003 vid 19:33 som svar på: Vad händer nästa vecka?

Ons: Nord, 6-9 m/s Dygnets högsta vindhastighet 11 m/s.

Taget från båtwebben. Jag hoppas i och för sig att du har rätt grin.gif

• gurra1978

Medlem
    11 april, 2003 vid 09:24 som svar på: Förslag på förbättringar av konfen & ftp:n

Bra att man kan ladda upp större bilder. Det har jag saknat, får alltid göra om bilderna jag lägger upp.

• gurra1978

Medlem
    10 april, 2003 vid 17:28 som svar på: Grymt coolt seglingsspel för oss som inte…

Den som söker finner! Oftast med hjälp av oDC version 5.02 smirk.gif

• gurra1978

Medlem
    10 april, 2003 vid 16:21 som svar på: Grymt coolt seglingsspel för oss som inte…

OBS! Spelet finns nu på servern men den som sköter servern har ej lagt ut den på en mapp som är synlig för oss. Vi kan inte se filer som ligger i incoming. Ni får vänta och se. Om ni vill kunna spela över internet får ni antingen köpa spelet eller vänta. Det är bara en tidsfråga innan ett crackat serienummer kommer upp någonstans grin.gif

• gurra1978

Medlem
    10 april, 2003 vid 08:56 som svar på: Grymt coolt seglingsspel för oss som inte…

Om du vill ha de senaste patcharna finns det för nedladdning på http://www.megagames.com

Vänstra delen av hemsidan, game patches, pc games, sök på v.

• gurra1978

Medlem
    9 april, 2003 vid 18:59 som svar på: Fler svenskar pa GC nu? saknar vind!

Vi njuter av kylan och VINDEN på 10 m/s idag grin.gif

• gurra1978

Medlem
    9 april, 2003 vid 17:33 som svar på: Grymt coolt seglingsspel för oss som inte…

Spelet ligger nu på FTP:n grin.gif Det kanske inte kommit in på en katalog ännu eftersom den ligger i incoming. Serienummret ligger i info filen. Antingen bränner man ut cd:n eller allra enklast skapar man en virtuell cd med hjälp av daemon tools och slipper använda cd varje gång.

• gurra1978

Medlem
    9 april, 2003 vid 15:05 som svar på: Ost vinden fortsätter att dominera

Jag har precis gjort ett litet arbete i skolan om just växthuseffeken. Enligt SMHI är den vanligaste vindriktningen idag sydvästlig. Det kan komma att ändras, dock inte på så kort sikt. Växthuseffekten kan få til följd att just ostvindar blir alltmer vanliga. Det är dock inte alls säkert och om det skulle bli så är det långt kvar tills dess. Som stockholmare är jag för växthuseffekten grin.gif

• gurra1978

Medlem
    8 april, 2003 vid 20:52 som svar på: Vind 10 dar i sträck!

Man får passa på när det blåser. Det är något man bör ta till sig som vindsurfare i Sverige. Sedan premiären har jag varit ute 6 ggr nu på totalt 17 dagar. Det anser jag vara ganska bra. Om man har ordentliga grejor så klarar man det. Kyleffekten har väl som värst varit minus 15. Sist jag körde var seglet fullt av is men det är bara coolt.

• gurra1978

Medlem
    8 april, 2003 vid 12:35 som svar på: Varmaste dojjan?

Jag kör med ett par Atan Polar boots. De är grymt bra. De hur varma som helst med mycket bra känsla trots att de är tjocka. Det är ett bra köp som jag verkligen kan rekommendera. Ett tips kan vara att vända ut och in på dojan efter surfet och verkligen låta den torka. Mina luktar satan eftersom de låg blöta lite för länge.

• gurra1978

Medlem
    8 april, 2003 vid 09:41 som svar på: SURFBUSSEN ÄR DÖD! LÄNGE LEVE SURFBUSSEN!

Jag har precis blivit klar med min surfbuss och tänkte lämna lite förslag på hur du utnyttjar all plats. Mitt krav på bussen var följande. Jag var tvungen att kunna ha 3 kompletta vindsurfingutrustningar samt sova i den samt kunna transportera 2 motorcyklar samt ha två fåtöljer och ett bord!!! Det krävdes en hel del planering och utrymmet jag hade att spela på var 1,8 m högt och 3 m långt och 1,7 brett.

Så här gjorde jag:
    Höjde upp golvet 50 cm förutom en liten bit bakom passagerarsätet. Där har jag ståhöjd när jag byter om.
    La in vinylgolv som är lätt att torka rent med en våtskrapa när golvet är blöt. Resterande höjd 1,3 m räcker för min motorcykel och polarens. Jag har inte riktigt gjort klart sängarna än men tanken är att de ska vara loftsängar som är fällbara upp mot taket. De två fåtöljerna är perfekta att softa i både ute och inne i bilen. Bordet fungerar som en golvadapter där man kan stå. Det tillåter mig att ha båda fåtöljerna brevid varandra bakom framkupén.

Så här ser bygget ut just nu och jag är grymt nöjd med resultatet. Ett annat plus är att jag får in ett helt riggat segel (4,7) i bilen. Sist jag surfade hade jag glömt våtdräkten efter att jag riggade klart. Det var bara att slänga in bräda och segel och gasa hem igen utan att rigga ner grin.gif

Hoppas att mitt bygge kan hjälpa dig lite på traven. Om du har frågor eller vill ha fler bilder kan jag lägga upp fler.

• gurra1978

Medlem
    6 april, 2003 vid 19:22 som svar på: Grymt coolt seglingsspel för oss som inte…

Jag har hittills bara spelat demo:n men det var verkligen kul. Hur stort är spelet? Jag är på jakt efter hela spelet på nätet, gratis.

• gurra1978

Medlem
    5 april, 2003 vid 19:23 som svar på: Vilken dag!

Det är många som bangar och skyller på kylan. Dagens vind gav kyleffekter på ca -10 grader. Det fungerar att segla om man inte ligger i vattnet för mycket. Jag kör med tumhandskar och 5/4 våtdräkt. Det enda man kan börja frysa om är händerna men idag var det inte så farligt.

Sida 149 av 154
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications