gurra1978
Forumsvar skapade
-
Angående dubbla bakdäck. Vilken par är det som kan vara slitet utan att vara direkt olagligt? Innersta eller yttersta paret?
-
Jag gick ut från Kråkudden eftersom det var nordlig vind.
-
Breviksbadet, sydväst 6 m/s senare väst 10m/s. Solsken och fullt ös.
-
Mycket nice!!! Kan du inte lägga upp lite bilder på Roslagens brädseglares hemsida. Den bör uppdateras tycker jag.
-
Jag fick min levererad med posten, inga problem alls. Bussgods är inte alls så billigt som många skriver tycker jag. Jag kontaktade dem och när man ska skicka en hel urustning så sticker priset iväg.
-
Hur insamlas all data? Är det bara vanliga prognoser som någon metereolog kommit fram till eller är det vindmätare som kommer att sitta på ett visst ställe med realtidsinformation? Det enda jag skulle kunna tänka mig betala för är just vindhastigheten samt vindriktning i realtid på exakta surfstället, gärna på en boj ut i vattnet eller hög mast för bra mätdata.
-
Mycket fina bilder Ola_P
Här kommer en bild från min premiär i helgen uppe vid Kapellskär. Det var sydvästlig vind 6-8 m/s och jag körde med 8,5 kvm segel. -
Jag har en exakt likandan bräda och körde med 7,0:a. Sen skaffade jag 8,5 och vilken skillnad det blev i planingströskel. Jag tycker inte alls det är otymplig med 8,5 riktigt behaglig storlek faktiskt. Jag tycker du bör satsa på det största seglet 9,0 utan cambers.
-
Detta kanske kan vara något? Jag hittade den på blocket. Du lär ju få in några brädor. Har själv Ford Transit och är extremt nöjd med mitt köp. Den har legat inne ett tag om om den finns kvar kan du säkert pruta ner den till 10000 kr. Rosten fixar du själv.
-
Köp ett rejält elverk (2300 W)så har du löst elproblemet. Solceller är bara för miljöaktivister och tyskar

Beskrivning:
Bärbart, bensindrivet elverk. Kraftig rörram med vibrationsdämpad motor och generator. Synkron generator 220 V/50 Hz. Max effekt 2300 W kontinuerligt. 2 st 230 V uttag. Hondamotor 5 hk med oljevakt. Blyfri bensin. Tank 2,8 liter, räcker 2 timmar. Ljudnivå 76 dBA vid 7 meters avstånd. Dim 610x410x410 mm. Vikt 37 kg.PRIS: 5995 kr
Sen är det bara att koppla in en motorvärmare så är värme löst också. Glöm inte att köpa ett par hörselskydd, det kan nog behövas. Sen lär du ju inte få några grannar heller på campingplatsen, perfekt.
-
Vad heter det stället i Bohuslän? Kanske vore något för semestern.
-
gurra1978
Medlem14 mars, 2003 vid 15:42 som svar på: 30 st. formula på riddarfjärden?Skulle du komma?Ok, jag kommer också. Kan ju vara kul att se vissa face-2-face i ett riktigt race. Jag lär ju komma sist men det skiter jag i
-
En bild säger väl mer än 1000 ord

Den funkar mycket bra på snö, men det krävs lite mer vind än på isen. På is fungerar den också men inte lika bra som din skulle jag tro. Det optimala vore att sätta en snowboard under en bra isseglare som någon slags adapter när det är snö. Då kan man ju köra så fort det blåser oavsett isens yta. Nu lägger jag ner planerna på prototyp 2 eftersom VÅREN är här.