gurra1978
Forumsvar skapade
-
Jag har svaret på vem som billigaste och enklast kan laga din bräda: Du själv!
Om skadan är så liten och på undersidan är det verkligen lätt. Om brädan är vit dessutom kan lackningen knappast vara ett problem.
Bifogar lösningen på problemet.
-
Det kanske var detta high-tech bygge du hade i åtanke?
http://weather.alk.edu.stockholm.se/svn/exp/vindmet.htm -
Hur ser det ut vid Kapellskär? Någon medlem av Roslagens brädseglare borde väl veta.
-
gurra1978
Medlem8 mars, 2003 vid 21:28 som svar på: Tävla i formula OCH vara förälder. Varför inte?Är barnen tillräckligt små kan man ju byta ut hängselen mot en baby-björn
-
Har du öppet vatten vid Lidingö nu eller är det bara små stråk med isflak efter finlandsfärjorna?
-
Fan vad bra ni har det där på västkusten. Våren kommer tidigt till er, ni har ett stort hav med bra vindar från väst och isen släpper tidigt. Om jag bara hade öppet vatten nära så skulle jag haft premiär för länge sedan.
-
Om man är sugen på en spänningsomvandlare (230 V i bilen, bra till mobil, digitalkamera, bärbar dator m.m) så har Clas Ohlson en för 650 kr som annar kostar 790. Billigare hittar du nog inte. In i ciggutaget, effekt 150 W. Bara där har man ju sparat in entréavgiften på 110 kr.
Vattentät väska för mobilen 149 kr, även det från CO.
Kollade inte så mycket på surfprylarna, har redan allt

-
Billigaste vindmätaren!? Clas Ohlson såklart, vem annars.
-
Surf-unique var där. Det var lika mycket prylar i montern som i hans garage
Mycket prisvärt måste jag säga. -
Jag har en formula bräda av märket Starboard Wood. Den lånade jag ut till min tjej (i lite för hårda förhållanden) och det gick sönder. Masten slog hål på däcket men det var lättlagat. Visst är de ömtåliga, de är ju trots allt top-of-the-line. Ska de väga lite kan man inte ha pansarbrädor. Skadan hade nog inte hänt om jag haft skydd för masten längs ner.
Om du funderar på en Fanatic kan jag tala om att det är en mycket skön bräda. Jag har en X-ray 150 l. Den är troligtvis mer hållbar (men inte allför hård behandling) och den har jag lånat ut till flera av mina polare. Däremot är den inte direkt ett alternativ mot formula. Jag tycker det är ganska stor skillnad på planingströskel pga av formulan stora bredd.
Slutligen tycker jag inte att du ska avstå från ett formula köp pga av rädsla för dess ömtålighet. Du får massor av tid på vattnet, oerhört lättseglat och förvånandsvärt roligt.