Forumsvar skapade

Sida 105 av 158
  • haze

Medlem
    19 augusti, 2008 vid 09:19 som svar på: PKRA Tyskland 29-31 Aug

Jag är nog där från onsdagen redan. Borde vara där redan nu på fredag. Men men damen säger nej i Schweiz. Jag bor i bilen…

• haze

Medlem
    18 augusti, 2008 vid 11:37 som svar på: Våtdräkt vs. Torrdräkt

JO men var hittar man den dräkten då?

• haze

Medlem
    18 augusti, 2008 vid 10:53 som svar på: Våtdräkt vs. Torrdräkt

Yann: går att göra det med Ocean Rodeos Vågsurfing torrdräkt..

• haze

Medlem
    18 augusti, 2008 vid 10:29 som svar på: 25 knop är ganska fort….. en timme är en evighet…..

Vet ett gäng kite killar som körde Björkäng-Båstad för någon vecka..

http://0108dev.surfzone.se/forum/showthread.php?t=60179&highlight=bj%F6rk%E4ng

Skojar man inte heller bort…

• haze

Medlem
    18 augusti, 2008 vid 07:24 som svar på: Våtdräkt vs. Torrdräkt

Körde torris förra hösten. Tycker det är grymt. Om den går sönder? Ja vad gör dykarna om den går sönder? De är väl ut på mer djupt vatten än vi då?

Sourra: jobb? Inte kunna surfa? Hmm måste kolla om jag känner någon sådan person..

• haze

Medlem
    17 augusti, 2008 vid 20:05 som svar på: Väjningsregler i Varberg

Ahha kolla först och skriv sen menar du? 😉

• haze

Medlem
    17 augusti, 2008 vid 20:04 som svar på: Våtdräkt vs. Torrdräkt

Skölja ur de? Inte kissa i dessa? Hur fann hinner ni skölja ur de? Blåser ju alltid. Hinner knappt torka de ju….

• haze

Medlem
    17 augusti, 2008 vid 19:57 som svar på: Väjningsregler i Varberg

En fråga då: Skall vi instruktörer lärs ut TVÅ olika uppsättningar med väjnings regler då? Ett gäng som gäller i Varberg och ett gäng som gäller i resten av världen enligt IKO och KSA?

Som jag har skrivit förut så är det vi lär ut det som man får lära sig internationellt.

Styrbord har företräde före Babord.
    Vågridande har företräde före icke vågridande.
    Folk på väg ut har företräde.
    Upphinnade folk väjer för de upphunna.
    Folk på väg ut från stranden har företräde.

Och dessa regler lär de som har vindsurfing kurser på bland annat Gran Canaria oxå ut.

Så skall vi ha speciella regler som vi skall lära ut då eller duger inte de regler som finns och lärs ut? Och så klart lär man ut att man surfar med sunt förnuft först och främst.

• haze

Medlem
    17 augusti, 2008 vid 13:22 som svar på: PKRA Tyskland 29-31 Aug

jag är där.

• haze

Medlem
    17 augusti, 2008 vid 13:21 som svar på: Väjningsregler i Varberg

Oåxen: Om du läser mina tidigare inlägg så lärs det ut på kurser.Men att den som rider vågen har företräde och inget annat……

• haze

Medlem
    16 augusti, 2008 vid 13:55 som svar på: Väjningsregler i Varberg

Så då blir det bara brassa på då om det är styrbords halsar hädan efter då? Är alla överens om detta nu då? Skit i vågreglerna 😉

• haze

Medlem
    16 augusti, 2008 vid 11:21 som svar på: Väjningsregler i Varberg

Oåxen: Den som är på vågen har företräde så klart 😉

jonasandersson: Som jag skrev förrut så har jag gått både vindsurfing kurs och är kiteinstruktör. När jag gick vindsurfing kurs så blev jag lärd att styrbords regeln(plus en del andra regler men inte vågregel på väg ut genom vågor) och när vi gick utbildningen så lärde vi oss att styrbords regeln gäller. Båda kurserna gick jag utomlands. Vindsurfingen hos Björn Dunkerbeck och Kite hos IKO. Och när jag lär ut så lär jag ut som jag blivit upplärd att jag skall lära ut. Och naturligtvis lär man ut vett och säger till att man kolla speciella lokala regler på varje ställe.

Nic: Kan hålla med om detta med hoppningen. Framför allt i Läjet och viken. Väldigt få vindsurfare som rider vågor där. Ännu färre vinsurfare 😉

• haze

Medlem
    16 augusti, 2008 vid 08:17 som svar på: Väjningsregler i Varberg

Jag förstår inte varför de som är på väg ut genom en våg har företräde före den som rider en våg. Säger emot allt logiskt. Är du på ett vågspot så är du väl därför att rida vågen eller??? Jag är därför det iaf. Och därför så rider jag vågen och väjer helst inte.

• haze

Medlem
    16 augusti, 2008 vid 08:15 som svar på: Vilken vågbräda rekommenderas?

Nä Advance Kites. Sjukt stabila och bra…..

• haze

Medlem
    15 augusti, 2008 vid 15:56 som svar på: Väjningsregler i Varberg

Yann: Trean har varit luftat två gånger denna sommar redan 😉

Blackladder: Håller med dig där att det går åt helvete iaf….

Sida 105 av 158
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications