haze
Forumsvar skapade
-
haze
Medlem15 augusti, 2008 vid 13:58 som svar på: Vilken vindriktning är bäst för speed i Torkelstorp?Peter: Jag vill pröva dessa någon gång sen… Kommer du ner eller inte till Tyskland? Jag drar imorgon…
-
Mårten B och Sam H måste ha flygtillstånd innan de flyger 😉
-
Vad då jag? Skulle aldrig aldrig klibba nåt….. Men såg en fin grå bil med ett snyggt NAISH märke på. Kan det vara den bilen?
-
Minsta bredden är minst 40 cm. Sen längden är mer oväsentligt…
-
Sant;) Skönt med en vilodag imorgon iaf….
-
Jag menar innan skitvädret;) Då hade det varit tryck…..
-
Du vågade ju inte ens pröva igår ju 😉
-
Var en nice dag. Kort men intensiv Läjet session. Varför försökt jag köra speed i ett alldeles för choppigt ställe på morgonen för? När min trogna tjej var så fin och bra igen? Ajdå. Men hon var fin på eftermiddagen iaf.
-
Nic: Om jag åker framåt och har min drake i fast position och det kommer en upphinnanden vindsurfare/segelbåt eller annan farkost så är det ALLTID upphinnanden som skall se till att de går fria. Enligt sjölagen där oxå.
Sen så är det lite kul med denna diskustionen om rätt till väg på väg ut. Jag har gått vindsurfskola på Gran Canaria. Och har gått instruktörs utbildning i kite. På bägge kurserna så sägs följande om väjningsregler:
Vinden i höger örat har förtur, vågridande folk har förtur, folk på väg ut från stranden har förtur. Och upphinnande folk väjer…
-
Runn är inga problem. Lärde mig där. Har kört där sedan 2002. Båt och vattenlaunch 😉
-
Kring 1 sep så är jag hemma ett par dagar. Men skicka ett mail till mig med ditt nummer så löser vi det!
-
Nä men jag är hemma i Borlänge veckorna innan du drar till Gotland. Kanske Runn eller Siljan? Är IKO instruktör så det är lugnt på den fronten.
-
adde: Var du i Läjet idag? Såg dig inte…. Inte Basse heller för den delen..
-
@Rooster 489990 wrote:
Men ärligt, du har rätt. Inte skall man väl behöva få nackspärr för att kolla in vilka halsar en kitare kör för. Bara för att ändå inte veta när man ser draken… Lättare att kitaren get f-n i att komma nära. Dom väjde i a f i TT när jag kom farande i måndags…
Hmm vilken sida sitter höger hand på? Jo på höger! Vilken sida är styrbord? Jo höger! Åker en vindsurfar med vinden kommande från höger så kör han alltså för styrbords halsar. Kör en kitesurfare så att vinden kommer från höger så är det styrbord. Med andra ord ganska så exakt så som en vindsurfare gör!
Svårt? Nja beror på IQ.