Forumsvar skapade

Sida 106 av 158
  • haze

Medlem
    15 augusti, 2008 vid 13:58 som svar på: Vilken vindriktning är bäst för speed i Torkelstorp?

Peter: Jag vill pröva dessa någon gång sen… Kommer du ner eller inte till Tyskland? Jag drar imorgon…

• haze

Medlem
    15 augusti, 2008 vid 13:52 som svar på: Det frossas!!!!!

Mårten B och Sam H måste ha flygtillstånd innan de flyger 😉

• haze

Medlem
    15 augusti, 2008 vid 10:19 som svar på: C-kites?

Säger bara som vanligt:

NAISH TORCH

• haze

Medlem
    15 augusti, 2008 vid 10:05 som svar på: En dag i dyngan.

Vad då jag? Skulle aldrig aldrig klibba nåt….. Men såg en fin grå bil med ett snyggt NAISH märke på. Kan det vara den bilen?

• haze

Medlem
    14 augusti, 2008 vid 19:18 som svar på: Storlek på första brädan?

Minsta bredden är minst 40 cm. Sen längden är mer oväsentligt…

• haze

Medlem
    14 augusti, 2008 vid 19:17 som svar på: Jag säger bara en sak…

Sant;) Skönt med en vilodag imorgon iaf….

• haze

Medlem
    14 augusti, 2008 vid 19:12 som svar på: Jag säger bara en sak…

Jag menar innan skitvädret;) Då hade det varit tryck…..

• haze

Medlem
    14 augusti, 2008 vid 18:53 som svar på: Jag säger bara en sak…

Du vågade ju inte ens pröva igår ju 😉

• haze

Medlem
    14 augusti, 2008 vid 18:31 som svar på: En dag i dyngan.

Var en nice dag. Kort men intensiv Läjet session. Varför försökt jag köra speed i ett alldeles för choppigt ställe på morgonen för? När min trogna tjej var så fin och bra igen? Ajdå. Men hon var fin på eftermiddagen iaf.

• haze

Medlem
    14 augusti, 2008 vid 11:27 som svar på: Väjningsregler i Varberg

Nic: Om jag åker framåt och har min drake i fast position och det kommer en upphinnanden vindsurfare/segelbåt eller annan farkost så är det ALLTID upphinnanden som skall se till att de går fria. Enligt sjölagen där oxå.

Sen så är det lite kul med denna diskustionen om rätt till väg på väg ut. Jag har gått vindsurfskola på Gran Canaria. Och har gått instruktörs utbildning i kite. På bägge kurserna så sägs följande om väjningsregler:

Vinden i höger örat har förtur, vågridande folk har förtur, folk på väg ut från stranden har förtur. Och upphinnande folk väjer…

• haze

Medlem
    14 augusti, 2008 vid 11:11 som svar på: Finns det nån instruktör på Gotland i september

Runn är inga problem. Lärde mig där. Har kört där sedan 2002. Båt och vattenlaunch 😉

• haze

Medlem
    13 augusti, 2008 vid 20:30 som svar på: Finns det nån instruktör på Gotland i september

Kring 1 sep så är jag hemma ett par dagar. Men skicka ett mail till mig med ditt nummer så löser vi det!

• haze

Medlem
    13 augusti, 2008 vid 20:17 som svar på: Finns det nån instruktör på Gotland i september

Nä men jag är hemma i Borlänge veckorna innan du drar till Gotland. Kanske Runn eller Siljan? Är IKO instruktör så det är lugnt på den fronten.

• haze

Medlem
    13 augusti, 2008 vid 19:41 som svar på: Lejet idag

adde: Var du i Läjet idag? Såg dig inte…. Inte Basse heller för den delen..

• haze

Medlem
    13 augusti, 2008 vid 19:40 som svar på: Vi behöver prata

@Rooster 489990 wrote:

Men ärligt, du har rätt. Inte skall man väl behöva få nackspärr för att kolla in vilka halsar en kitare kör för. Bara för att ändå inte veta när man ser draken… Lättare att kitaren get f-n i att komma nära. Dom väjde i a f i TT när jag kom farande i måndags…

Hmm vilken sida sitter höger hand på? Jo på höger! Vilken sida är styrbord? Jo höger! Åker en vindsurfar med vinden kommande från höger så kör han alltså för styrbords halsar. Kör en kitesurfare så att vinden kommer från höger så är det styrbord. Med andra ord ganska så exakt så som en vindsurfare gör!

Svårt? Nja beror på IQ.

Sida 106 av 158
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications