haze
Forumsvar skapade
-
Sen så om vi tar Läjet igen så är det så att där ute i vågorna så är det sjukt sjukt sällan någon nybörjare. Mest folk som har koll på grejorna. Var där ute i dag och som idag var vi två som var ute och körde vågor där vindsurfarna höll till. Inga problem alls. Förrutom en upphinnande vindsurfare som hade kört in i mina linor om jag inte hade tagit upp draken.
Men som sagt detta är en ny sport och alla får väl helt enkelt acceptera att vi kommer surfa på samma ställen.
Sen att man har rätt till vågen på väg ut är väl oki. Men det måste väl bedömas från grej till grej. Om jag möter en som är på gång ut och jag är nära att plocka en våg så kommer jag inte väja någon…
-
Varför skulle vi komma undan med sämre vågor än vindsurfare för? Ingen vind eller kitesurfar på ett vågsurf spot i vilket fall som helst. Som i Läjet tex. vad menar du att vi skall låta er få för vågor som vi inte får?
-
Är ju surf då ju!!!
-
Samma här i Söndags Yann. Jag rider en våg på styrbords halsar då en windsurfare kommer och vägrar väja. Jag kör vidare mina linor touchar hans rigg han börjar gorma om att vi inte har nåt där att göra och nästa gång skall han köra över mig. Och som sagt i Läjet är det inte svårt att ta sig ut. Och då jag anser att det är bättre att den som kör för styrbords halsar har för körs rätt som man lär ut på alla kurser oxå kanske skall gälla även i Varberg? Eller?
Min kille hade vit Jofa hjälm…
Varför funkar det när man seglar båt(kappseglingar med mera) men inte med windsurfare?
-
Fan jag åkte på jobb i tre eller fyra timmar. Iofs som instruktör men ändå. Syns kring 13 i Läjet då så slipper jag Björkäng…
-
Vad då kl16?Dra ju igång kl 14 ju…Slapptaskar!
-
Jag kör men i Varberg 😉 Sluta jobba börja surfa 😉
-
Ja just det ja.. Grattis Jezaja… Ännu en kille som kommer att inse att kite är livet. Sen att bo så nära Läjet kan ju inte bli fel.
-
Han är från Sthlm… Han kanske inte vet några andra vägar än E4???
-
haze
Medlem12 augusti, 2008 vid 14:26 som svar på: GPS for Dummies – en nybörjares guide till GPS… 🙂Mailade med Manfred. De har tydligen lite problem med mac versionen…
-
NAISH bommen vet jag att man kan ha på flera olika drakar. Så som BEST, Flexifoil, Ocean Rodeo med flera…
-
haze
Medlem12 augusti, 2008 vid 11:21 som svar på: GPS for Dummies – en nybörjares guide till GPS… 🙂För Mac…. Men bara trial versionen än…
-
haze
Medlem12 augusti, 2008 vid 10:47 som svar på: GPS for Dummies – en nybörjares guide till GPS… 🙂Det är det som är problemet.. Jag ser inte eller får inte fram typ 10 s….
-
haze
Medlem12 augusti, 2008 vid 10:35 som svar på: GPS for Dummies – en nybörjares guide till GPS… 🙂Det är det som är problemet.. Jag ser inget resultat när jag klickar på 10 s eller 500 m…. Bara topphastigheten…