haze
Forumsvar skapade
-
Allt beror på vindriktningen. I tisdags så var viken 50 gånger bättre än Läjet;)
-
Var mest rädd för byarna.Min 3:a låg ju och väntade.Erkänn istället att du var rädd;)
-
@sourra 477863 wrote:
Jag lärde en polare att köra förra året och jag lät honom inte börja med brädan förrän han kunde hålla kiten vid 45° med en hand. Det är en förutsättning för att man som nybörjare ska kunna vara så lite i vägen som möjligt utan att ens bräda driver iväg. Det är ju en typiskt bra grej för kiteinstruktörer att lära ut även om det inte inte ligger i någon kursplan.
Nu är det så att man lär nybörjare det på kursen enligt kurs planen 😉
-
Nej då detta är bra.. En älskarinna är jag väl värd efter mina senaste bedrövelser i det ”riktiga” livet 😉
-
Du tror väl inte att jag skulle ge en kärleksförklaring till ett secret spot 😉 Dessutom så blåste det inte sw den dagen så.
Såg inte dig ute i måndags kväll. Blåste det för mycket eller? Var mest kites i rätt märke förutom en Cab 😉
-
Sjuk skillnad att lära sig på Thorn tex och en Haze. Haze är en mer lätt åkt bräda som fungerar de två tre första åren om man väljer rätt längd. Mycket lättare på en bräda som är som Haze än Thorn. RRD gör bra brädor oxå men är skeptiskt till den längden.Kommer nog tycka att den för stor ganska fort.
-
Oki då är det en annan sak. Jag som är färgad då säger köp en bräda med rätt längd och då är kanske 136 lite väl lång alltså en Haze då 😉
-
Haze är en bättre nybörjar bräda än Thorn herr Thörn. Men som sagt kolla med dem om du kan testa. Jag har en Sol du kan få testa vilken dag som du vill…
-
@Larssa 477335 wrote:
Ang att ha kiten kl:12 på land i kraftig o byig vind så ser man tyvärr det alldeles för ofta. Hur e det med kurserna idag, får man inte lära sig sånt som att ha kiten lågt tills man kommit ut i vattnet?
Hur som helst så tänk på detta så slipper vi någa tillbud iaf!
Vi/jag lär då ut att som nybörjare skall man inte ens launcha på stranden då 99% av alla olyckor sker där. Och narturligtvis så lär vi ut att man skall gå ut me draken lågt då kl 12 är en av de farligaste positionerna.
-
Körde bara en 1 timme. Min kropp börjar bli sliten nu. Du kan få ha Björkäng för dig själv 😉
-
Exakt hon gör det dessutom med tjejer. Men Virena. Du får gärna dela Läjet med mig. Har ju även skaffat en Älskarinna vid namn A-bay 😉
-
dhOst: Klart du skall. 3:a och vågis i stora vågor 😉