Forumsvar skapade

Sida 116 av 158
  • haze

Medlem
    18 juni, 2008 vid 20:03 som svar på: Midsommar

jag är hemlös i vilket fall så……

• haze

Medlem
    18 juni, 2008 vid 17:22 som svar på: Midsommar

Låter oki. Anmäler mig till de då. Fulsprit är bra, vind är bra. Vågor i björkäng är så där va? Men men man kan inte få allt.

• haze

Medlem
    18 juni, 2008 vid 17:00 som svar på: Utkastad kitesurfare söker…..

Hahaha ja jag får väl gå på krogen ikväll på en gång då…

• haze

Medlem
    18 juni, 2008 vid 16:56 som svar på: Midsommar

Jag kommer nog på festen oxå då man blev singel tydligen precis till midsommar… Vad händer när händer hur händer det. Orkar inte kolla igenom allt..

• haze

Medlem
    18 juni, 2008 vid 15:33 som svar på: Björkäng

Fick visa folk idag igen. Känner mig som en polis.

Det ”roligaste”/dummaste är att en kiteskola är så långt bort som möjligt från ”vägen” ner åt fel håll. Någon som vet om de har någon egen deal?

Ser och känns konstigt att förklara för folk att de måste följa skyltarna och det är ett gäng kites ut på fel ställe. Då de frågar varför får de köra där och inte vi. Någon som kan kolla upp detta?

Sen får jag be om ursäkt om folk tyckte att jag var sur och grining. Men det har andra orsaker som man skall lämna hemma när man jobbar. Och jag skall föregå med gott exemple som jag kankse inte gjorde idag. Men allt det hänvisar jag till min andra tråd….

• haze

Medlem
    18 juni, 2008 vid 07:31 som svar på: Utkastad kitesurfare söker…..

Hmm restaurang och vi serverar frukost kl 7 ingen lusta att gå upp så tidigt…

• haze

Medlem
    18 juni, 2008 vid 06:44 som svar på: Utkastad kitesurfare söker…..

Mmmm huvudanledningen är därför. ”Du träffar aldrig mig”

• haze

Medlem
    18 juni, 2008 vid 04:45 som svar på: Utkastad kitesurfare söker…..

Hahahaha kan man bo där med sin utrustning tror du?

• haze

Medlem
    17 juni, 2008 vid 23:18 som svar på: Surf norr om GBG idag tis 17/6?

Blåste i Varberg iaf…

• haze

Medlem
    16 juni, 2008 vid 20:40 som svar på: Har ni testat Eclipse Thruster?

Har inte sagt att det räcker med en halv dag. Men det är förmodligen mer än de flesta har kört på 14 stycken olika eller vad tror du?

• haze

Medlem
    16 juni, 2008 vid 19:39 som svar på: Har ni testat Eclipse Thruster?

Det har du inte men jag antog det och att du ville ha reda på vad som man tyckte. Men tydligen inte 😉

Som sagt kiten är helt oki. Bommen är oki. Gillar som sagt smartloop bommen bättre. Sen upplevde jag den lite känslig i byig vind. Inte alls lika förlåtande som andra märken som tex Ozone och F-One. Men det kan vara fel på inställningarn och ovana då jag bara körde den i 45 min ungefär och de andra har jag kört en halvdag per kite i vintras. Om jag skulle jämföra lite olika märken så här snabbt så skulle jag ranka topp utan inbördes ordning så här:
    Flexifoil Ion3
    Ozone Instinct
    Naish Cult
    Cabrinha SWB 3
    Slingshot Rev

Dessa och 9:kites till kördes under en veckas tid i vinter. Halv dag per kite. Sämsta kite var utan tvekan Advance kites. Både uppförande mässigt och säkerhets mässigt. De flesta kites i dag är ganska lika i beteende i luften. Den största skillnaden är bommen och säkerheten. Och där skilde sjukt mycket från märke till märke.

Skulle rekomendera att prova Naish Smartloop bom. Vet en del folk som kör med den på andra märken än Naish. Men som sagt detta är min åsikt.

• haze

Medlem
    16 juni, 2008 vid 19:14 som svar på: Har ni testat Eclipse Thruster?

Stebe: Du vill inte ha den i shithandlet på en kurs. Och då Walle har en kiteskola så är det kanske inte det bästa för den skolan. Det är det jag skriver om;)

• haze

Medlem
    16 juni, 2008 vid 19:07 som svar på: Har ni testat Eclipse Thruster?

Nej det gör du inte. Inte på de modeller vi testade i danmark för två veckor sedan. Alltså både Nano och Thruster. Det var fortfarande kraft i drakarna då. Och som sagt det är inte bra för en nybörjare. Och då du har kiteskola så borde du förstå vad jag menar? Vi testade alla dessa drakar under en instruktörs utbildning.

De flesta andra som jag vet har ju kopplat leashen förbi på något sätt iaf.

• haze

Medlem
    16 juni, 2008 vid 18:45 som svar på: Har ni testat Eclipse Thruster?

Stebe: Den var kopplad till en av linorna och det var fortfarande kraft i den. Det är ett stort fel om du är nybörjare. Men det kanske du aldrig har varit? Är ungefär samma som att köra skidor med bindningar om inte löser ut och du bryter benen istället. Kan vara sånt som är skillnad på skada eller inte.

Sourra: Nej men två killar som kör Eclipse för han. Sköna lirare och duktiga wakestyle killar. Kommer du hem till Lördag? Ser bra ut inför helgen.

• haze

Medlem
    16 juni, 2008 vid 18:33 som svar på: Har ni testat Eclipse Thruster?

@sourra 475496 wrote:

Träffade du Master Gregers?

Vem fan är det? Träffade bara massa danskar som inte kunde prata rent 😉

Sida 116 av 158
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications