haze
Forumsvar skapade
-
Vi kanske skall ha en säkerhets genomgång någongång i Varberg? Om du kopplar safteyleashen på en av linorna så går det att få ur all kraft. Om du tex kraschar och gör illa dig. (som det hände mig) så kan det vara bra att göra det. Och på just Elicpse så går det inte att fästa Safteyleashen på detta sättet utan att sätta den på ändan av bommen. F-one har ett grymt bra systen för den saken tex.
-
Ja det är samma sak. Men om man bara tappar bommen så är det inte samma sak 😉 Sen beror det på vart du har safteyleashen kopplad.
Men som sagt. Det kan vara ganska skönt att få ut alla kraft ur kiten i bland. (talar av egen erfarenhet) Och med Eclipsen så går det inte. Om man inte sätter saftyleashen i shithandtaget på kortsidan av bommen och det vill man väl inte. Vi testade det på alla Eclipse modeller och samma resultat på alla!
-
Om du tappar bommen och har chicken loppen kvar i selen och löser ut chicken loopen så draken hänger i saftey leaschen är det en sjuk skillnad.
-
Gör det. Annars så kan du ringa mig…
-
Olofsbo är aldrig saftigt. Suger ju jämt…
-
Var dessutom sjuk kaos i Björkäng i helgen. Läge att få upp vad som gäller där framför allt då det är ett nybörjar spot och då har man väl inte riktigt full koll på alla saker. Varför får man inte svar när man mailar till Varbergs Surfklubb på deras hemsida för?
-
Sade inget om att tappa bommen. Jag pratar om safteyleashen. När du löser ut chicken loopen!
-
Jag har kört den en del i Danmark för två veckor sedan.Skön drake men har ett stort fel.När du löser ut chickenloopen så släpper inte draken ut all kraft.Med andra ord så är det kraft kvar i den även när den är i leashen om du inte kopplar den till shithandtaget. Och vem vill ha den kopplad dit?Sen så är bommen oki.Tycker smartloop bommen är lättare att handskas med. Men allt detta är min personliga åsikt så klart.
-
Varför inte testa brädorna först? Kan göra det hos Fahlens. Vet inte om du kan göra det hos Surfers men förmodligen iaf. Finns en Sol bräda att testa i Läjet om 1 timme ungefär.
-
@hengo 474623 wrote:
Kan du inte försöka hitta nå filmsnutt?
kanske ska förtydliga mig.. alltså att man blir helt frikopplad från kiten och inte känner av draget någonting alls och kan vågsurfa som vanligt utan att tänka på kiten. De jag sett (och testat iofs) har bara gjort någon sväng sedan antingen åkt in under draken, fått för mycket slack i linorna eller fått drag från kiten igen iom accelrationen downwind.
Jag kör exakt så ofta det går… Tow in helt enkelt…
-
tycker jag! Ha de så skoj i Oslo!!
-
du borde köpa en mindre kite _Sofia_
😉
-
Ja det är skönt med lite vanlig hederlig vågsurf ibland.
Blackladder: Körde med knäskydd ikväll. Kändes men inte så farligt. Men imorgon så är det tvångsvila för min del….. Knäet är lätt svullet nu tyvärr…