Forumsvar skapade

Sida 144 av 158
  • haze

Medlem
    16 oktober, 2007 vid 22:17 som svar på: Gotland levererar på nytt!

@Jesper_B 422082 wrote:

Att Gotland är Sveriges Hawaii är knappast något nytt. Den ”legendariska” Surfkarta med typ 40-50 spots utmärkta med betyg, karakteristik, vindriktningar mm har väl sådär 20 år på nacken. Att ön ligger mitt i djupa östersjön med långa ”fetch-sträckor” (dvs långa sträckor där vind och vatten interagerar och bygger vågor) på både sydliga och nordliga vindriktningar, samt att ön består av gamla korallrev, numera i form av sk pallkanter gör väl att det vore ett under om där inte fanns en djädrans massa spots.

Möjligen är väl en nackdel att det blåser lite svagare och kanske lite mer sällan än på västkusten. Att localsen är extremtrevliga och vi besökare inte självklart ”outar” deras spots får vi väl försöka leva med.

Pga jobb kunde jag tyvärr inte åka över för den riktigt tunga fredagen (huj vad det gick totalav på FLERA tunga Gotlandsspots). Jag fick nöja mig med ett urmysigt morgonsurf i glasigt midjehögt på Torö supertidigt i fredags morse). Hur som helst innebar lördagen grymt kul sideshorevindsurf från soluppgång till lunch och därefter grymefin surf i glassy head high och totalt tre (3!!!) surfare på detta spot – allt på magic G-land!

/Jesper B

Nja närmare 11 år. Var med att ta fram den. Plus att vi har ett gäng ställen till som vi har upptäckt efter det 😉

• haze

Medlem
    16 oktober, 2007 vid 17:50 som svar på: Tisdagen ser tjusig ut…

sourra: Du borde väl veta att windgurun ska man inte lita på 😉 Vakna upp kolla ut och åk till Läjet på 15 min 😉

• haze

Medlem
    16 oktober, 2007 vid 17:48 som svar på: Läjet!

Hmm ja jag kan ha din röriga bom. Och det är inte ironi 😉 Att den är rörig alltså. Bända ur den ur mina händer? Kommer aldrig ske. Inte efter dagens sköna vågsession med min NAISH bom. Smartloopen är framtiden 😉 Försökte sälja din bom men ingen ville betala för den så…

• haze

Medlem
    16 oktober, 2007 vid 17:43 som svar på: Tisdagen ser tjusig ut…

Ingen aning. Inte kollat vädret 😉 Men om det är vind så är jag där. Körde 4 timmar sen sätter man sig i bilen för läkar besök imorgon hemma trodde man men så ringer läkaren och säger att det var i dag så ner till Läjet och körde en timme till.. Sjukt bra.

• haze

Medlem
    16 oktober, 2007 vid 07:50 som svar på: Helix med 12 meters linor! 🙂

Lägger alltid fråm mig draken utan nåt på men sen lägger jag jag nåt på den. Men det är mest för att jag har lärt mig det från grunden efter hård lärotid… 😉

• haze

Medlem
    15 oktober, 2007 vid 15:56 som svar på: Posta era bästa snökitebilder!!

Tex: Håller med dig om det- Men när man åker till fjällen(om man kan kalla svenska berg för fjäll) så är det onödigt.. Men som att åka till Norge för att köra på snö när de har sjukt bra åkning så är det en annan sak. Köper att ha en foil för att ta sig ut på fjället och upp på bergen istället för att hajka…

Nundy: Som sagt jag körde på snö första gången -98/99. Körde senast i vintras för att kolla om jag tyckte det var roligare nu. Och det var det inte. Vad är det som är bättre/roligare att snökitea jämfört med att åka utför i puder?

• haze

Medlem
    15 oktober, 2007 vid 15:50 som svar på: Tisdagen ser tjusig ut…

Sofia: Kör du läjet eller björkäng? Vill ju inte ut själv.

• haze

Medlem
    15 oktober, 2007 vid 15:48 som svar på: Tisdagen ser tjusig ut…

Kollade det och den ligger i fiskebäck. Så jag tar den på kvällen.

12:an? Jag körde nia hela söndagen och då var alla ute med 12,13 så jag tror på 7:an imorgon.

• haze

Medlem
    15 oktober, 2007 vid 12:55 som svar på: Tisdagen ser tjusig ut…

Oscar. Åker du från Gbg? Ska kolla om min dräkt är klar. Kan du ta med den då?

• haze

Medlem
    15 oktober, 2007 vid 12:51 som svar på: Läjet!

Den är glömd igår då jag var sist från stranden i Torsdags oxå och då var det inget kvar.. Men som sagt en rörig sak är det iaf. Skall visa upp en ren sådan vid upphämtningen..

• haze

Medlem
    15 oktober, 2007 vid 12:49 som svar på: Tisdagen ser tjusig ut…

Jag är där 😉 I Läjet. Från kring 9 tills sent 😉

• haze

Medlem
    15 oktober, 2007 vid 09:56 som svar på: Posta era bästa snökitebilder!!

Körde kite på snö redan -98/99 så på snö har man kört. Slår fortfarande inte en dag med 50 cm puder och inget folk på berget. Och nej jag går inte på toppturer…

• haze

Medlem
    14 oktober, 2007 vid 20:39 som svar på: Läjet!

Hmm gör det.. Det var inte du som glömde saken då? Tycker den är lite rörig och inget jag vill ha. Kör med renare produkter i denna frågan 😉

• haze

Medlem
    14 oktober, 2007 vid 20:24 som svar på: Läjet!

Ingen som kör Ozone som saknar nåt? Jaja jag behåller prylarna då 😉

• haze

Medlem
    13 oktober, 2007 vid 19:46 som svar på: Ännu en kite med underlig form på LE.

Jens: Du skulle ju prova mina så skulle du få se…..

Kaj: Kom ner och pröva får du se….

Sida 144 av 158
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications