hildingdude
Forumsvar skapade
-
att jag och Blomvall fick gå i mer än en timma efter en downwinder.
-
fan va nice de ser ut! Ni verkar ha haft en väldigt bra vecka!
-
8 dagar kvar kap verde 1 v
-
bump..
-
@mjersen 515465 wrote:
CAPTION – Moe Goold, Da Goose. One of the world’s most natural riders and one of the most fortunate people on the planet: lives in paradise, dates a princess, does movies with Vince Vaughn and gets free air tickets…
tradigt liv
Han gifte la sig för några veckor sen! eller?
-
det beror på vart och när du gör loopen. du kommer deffenetivt inte högre med hjälp av en kite loop.
-
Peter var först med 720 på snö.
-
nordstedt kan verkligen inte dricka öl 🙁
-
jepp vad jag vet så säljer dom Dakine
🙂 -
nej det är första utgåvan. och 7an har dom färgerna som bar det internationella teamet skulle ha på dom, men en tabbe i kina gjorde så att vi fick den som demo kite härnere!
-
Jag gillar Mike. Han kan göra många coola tricks med sin bom
-
Tablas produceras inte längre men han jobbar endel med norths brädor!
-
Jag och pappa kollade vinden i Apelviken och påvägen ner till viken så såg vi kiten så vi vände jag tog två kort på draken och pratade lite med killen som ägde kiten han verkade rätt skakis efter vad som hade hänt men det var inga tidningar eller något som fått nys om det och det var inga poliser där heller då!
Så vi pratade lite han sa att han ringt banverket som skulle stänga av kraften i ledningarna. Så han hade redan börjat reda ut det hela.
Jag har aldrig sett honom kita förut men jag har inte dunderkoll på hela Varberg, men jag skulle villja säga att jag känner igen dom flesta som har kitat några gånger.
hursomhelst så sa han till mig och pappa att han hade launchat vid platsen och en lina hade lagt sig runt bomen så att kiten började loopa okontrollerat så det blev nödvändigt att lösa-ut kiten helt.
Efter det så åkte vi till Läjet där jag visade bilden och efter det. Sedan kan ni läsa citatet.
@debkåusf 513246 wrote:Ok, efter som jag så tydligt blivit uthängd(”det finns folk i styrelsen som vet exakt vad som häde”) i denna tråd försöker jag en sista gång.
Till att börja med så var jag i läjet o kiteade o hade en underbar fm-session. Precis när jag skulle åka hem kom anton o upplyste mig att det hängde en ids i tågledningen. Min första tanke var neeej, så jag åkte dit.
Väl där konstaterades snabbt att allt var under kontroll och jag höll mig därför lite i bakgrunden(mycke för att jag aldrig sett åkaren innan). När arbetet inleddes för att plocka ner draken plockade banverket fram en pinne för att plocka ner kiten, då insåg jag faran med det hela och varnade för att kiten var farlig om den hanterades fel. Jag erbjöd mig att hjälpa till att flyga ner draken säkert och hel istället för att banverket skulle pilla sönder den.
Åkaren o banverket accepterade min hjälp. Tog bommen, redde ut bommen som legat i en skithög, konstaterade att all såg ok ut och flög sedan ner draken. Fick därefter ett uppriktigt och lättat tack.Detta har inget att göra med att det var cabrinha om jag har förstått olycksförloppet rätt. Det har hänt mig några gånger att linor lagt sig runt bomen efter vissa missade passar och jag måste säga att jag tycker det går som överkurs att ta sig fram till bommen och ta kiten i 5:te linan istället!
