hugeo
Forumsvar skapade
- 
kan även berätta att takoon är en utmärkt kite för att hoppa jevligt högt med… några av de högsta hopp jag har sett är gjorda med en takoon…
 - 
kasnke kan fixa nått i i Maj när jag kommer hem från France
hugooo
 - 
Tjena
för att hoppa högt som fan behöver du följande:
en sjukt snabb bräda, gärna smal(för at tligga bra i choppit vatten) med lite rocker.
Sedan behöver du en (helst snabb)kite med bra depower och som kan generera mycket fart.
sedan behöver du öva upp ditt kantgrepp järnet.
därefter använder du följande teknik:
Kör med bra kontroll leta upp ett chopp downwind från dig, fall sedan av för att få upp ordentlig fart tajma sedan upphoppet på choppet medans du trycker ifrån och försöker köra upwind i sista ögonblick! Det gäller ochså att inte falla av för mycket det är alltid en ballansgång…
Är det nått jag har kommit underfund med är att det är bara dom absolut bästa prylarna som gäller, custom bräda och en snabb jevla kite med bra lyft!
Lycka till
/Hugoflyhighlongandhard.com
 - 
nackdelar: svårare att ta höjd, svårare att hoppa högt, mindre vindregister
fördelar: längre hangtime, större vindfönster, mer kraft, långsam kite.
 - 
blåser kuken här i torekov, helt galet mycke vind, typ 24m/s var har jag den där 3kvm…
 - 
hepp, var ute i habo igår på en 9kvm blåste rätt fett, kanske drar ut en sväng snart, det regnar lite ör tillfället dock…
huggo
 - 
Ta IKO certifierad kurs på följande ställen:
Göteborg: Toeside.nu
Ängelholm: Johan Håkansson Kiteschool johaan@hotmail.com
Helsingborg: kajt.com
Habo Ljung(Malmö): http://www.haboljung.com - 
jag kör ochså alltid med snowboardbag fungerar utmärkt, har aldrig någonsin haft problem…
 - 
gubbar, varför flyr ni vårt sköna land, det går ju utmärkt att köra hemma
  - 
tjena staffan my old student, du får lära dig att shapa fenor själv, skaffa lite g10 och en bra handslip sedan e det bara till sätta igång.
huggo
 - 
12 mars Okej, ska kolla upp lite grejer vad vill du betla per natt? hur mange e ni? du e inte sugen pa o ta med tva kites till mig annrs?