Forumsvar skapade

Sida 116 av 118
  • hugeo

Medlem
    18 oktober, 2002 vid 18:12 som svar på: Segla på lördag?

Melker:Melkersson?

• hugeo

Medlem
    17 oktober, 2002 vid 23:13 som svar på: Pyro torrdräkt!!!!

fan ni e ju inte kloka där uppe, hehe grin.gif lyx med snö dock…

• hugeo

Medlem
    17 oktober, 2002 vid 23:11 som svar på: Hur göra ni näär ni ska ut o resa ni ska ut o resa

kör på, får du betala så betala, glöm inte våtdräkten i sydafrika 8-14 grader i vattnet bara, eller köp en där nere, rätt billigt.

• hugeo

Medlem
    17 oktober, 2002 vid 16:30 som svar på: Hur göra ni näär ni ska ut o resa ni ska ut o resa

ett annat problem, security’n kan börja klaga om du har kiten i handbagaget… dom tror att du är terrorist och skall hoppa med fallskärm, kan vara bra att ha med en bild för att visa, om du får problem så slipper du veckla ut din kite över hela terminalen som du förmodligen har packat & vikit ihop till världens minsta knytte för att få plats med den i handbaggaget(inte kul om kiten kommer bort och det blåser när du landar wink.gif, kan ju bli dyrt också)

• hugeo

Medlem
    17 oktober, 2002 vid 16:24 som svar på: Hur göra ni näär ni ska ut o resa ni ska ut o resa

Jag har bara betalat en gång och det var från LA till Hawaii, sura 70 dolalrs fast kärringen ville ha 70 per bräda, hade två me mig, fast hon gick med på att bara den ena var surfbräda 170cm DIrectional, den andra var en wake. Jag vet att tex BA(Brittish Airwais inte tar betalt för surfbrädor, jänkarna däremot är sura.

Mark Shinn vet jag har satt golfklistermärken på sin board bag och kör det som golfklubbor med gott resultat.

Jag har grejerna i ett snowboardfodral, alt tänkte jag säga att det är en vattenskida, funkar kanske inte om man har en Bic210 …

När man har en boardbag som väger 30+kilos så börjar dom lacka lite. Men åk till en golfshop o köp ett resefodral för golfbagar, det är både rymligt och bra. fråga samtidigt efter lite klistermärken.

Jag brukar slå in brädorna i handdukar eller lakan, kan dessutom vara bra att ha o sova på senare. Som tur är min snowboardbag lite vadderad så det hövs nog inte…

Lycka till

• hugeo

Medlem
    17 oktober, 2002 vid 11:02 som svar på: Skyte bar!

lägg ner grabbar, fan ni kome ju slå ihjäl er när ni trillar på den där bommen, är det en sådan här vi snackar om eler?

reelbar%20ck%2027.jpg

vill ni ha mer info kolla http://www.surf-fun.ch/reelbar.htm

• hugeo

Medlem
    17 oktober, 2002 vid 10:49 som svar på: F-one TT 160

Björn Smedman sålde dessa en gång i tiden, men han har lagt ner tyvärr, jag tror annrs att Watski erstagatan säljer Fones grejer, hör med dom, eller varför inte kolla upp vem som har argenturen i Swe, på vårt vida världs nät!!!

• hugeo

Medlem
    16 oktober, 2002 vid 19:02 som svar på: Segla på söndag…

Näääää, för faaaan, 28-29 grader C i vattnet året om dygnet om vettu, tradigt som fan.

• hugeo

Medlem
    16 oktober, 2002 vid 17:08 som svar på: Segla på söndag…

Måtte packa, drar Månda

• hugeo

Medlem
    16 oktober, 2002 vid 17:07 som svar på: Kite, ingen lek

kom ner till Habo nästa sommar så skall du få se på grejer… ett under att ingen dog i Habo i sommras.

• hugeo

Medlem
    15 oktober, 2002 vid 21:40 som svar på: egna brädor

Tjaa, vi har två brädabyggare här nere:

Numero ett: Tablas Kiteboarding (http://www.tablaskiteboarding.com)
    Numero Två: Listrup (http://www.listrup.com)

Nr1: har börjat bygga brädor i kolfiber
    nr2: Har alltid byggt i Kol & kevlar

vem som är bäst? jadu hmm, Beror lite på vad man vill ha, Tablas shapar lite bättre enligt mig. men Listrup är billigare.

index.gif tablas2.jpg

tablas.jpg

• hugeo

Medlem
    13 oktober, 2002 vid 19:31 som svar på: Om det blir östlig vind til neste helg…….

Fredrikshavn njäääe tak, klitmöller OK, men icke F-Havn

• hugeo

Medlem
    13 oktober, 2002 vid 11:49 som svar på: Pyro torrdräkt!!!!

Mycke snack om torrdräkter nowadays, tacka vet jag 3mm Vååååtdräkt för riktiga män.

• hugeo

Medlem
    13 oktober, 2002 vid 10:48 som svar på: egna brädor

finns ett nytt material nu, färdig blött/mättad kolfiber väv som man härdar i ugn (80grader C) den skär man till och laminerar i vakum, kostar lite extra men det kan hälsan vara värd, du slipper allt jock med epoxy

• hugeo

Medlem
    12 oktober, 2002 vid 20:29 som svar på: egna brädor

bästa konstruktionen är kolfiber och divinysell, blir absolut starkast och lättast, Tablas byggde häromdan en bräda på 1.2kg (utan pads, o straps) beräknas landa på ca 1.8-1.9kg komplett, 140cm lång. Mycket intressant.

Sida 116 av 118
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums hugeo

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.