hydrolift
Forumsvar skapade
-
Det är inte landing line? Om så är fallet så slits den på 2009 år sb då det inte fanns ett långt plasthölje runt linan där den ibland nöts mot genomföringen i bommen. Man kan vända landing line i halvtid eller köpa ny såklart.
Häpp
-
Tror uppdateringen gällde 2010 års dragons men man kan ju alltid fråga. Tack för tipset!
-
Fasen, köpte bara mittenlinorna på Surfers eftersom det var där knuten satt (knuten är alltså orsaken till att jag byter) + att jag var snål. Har 2009 IDS så 19,5 m borde vara rätt men jag tänkte inte på att dom töjer sig med tiden. Å andra sidan så borde ju inte styrlinorna töja sig lika mycket eftersom det är mindre kraft där.
Antar att det bara är att testa under hyfsat säkra förhållanden.
Någon som har vänt på landing line? Tror det kan vara dags när jag ändå håller på…
-
19,5 o 22 (inte 24, sorry) står det på SURFERS hemsida för IDS-drakar. Är det mindre skumt?
-
Har kikat på powerkiteshop o king of watersports o lonasports (hette det va) men ingen har just cabrinhas linor. Vill nog gärna ha original då mittenlinorna är 19,5 m o styrlinorna är 24 för IDS. Vet inte om andra märken har samma längder o jag vill inte chansa.
Får bli Surfers tror jag i alla fall. Tack för alla svar i alla fall!
-
Torkelstorp var ju riktigt bra! Äntligen en chansning som gick hem. Hoppas det blir lika bra imorgon.
Häpp!
-
Var just ute i arendal o kollade men det känns tyvärr väldigt på gränsen. Drar onsalamätaren upp lite till så kanske jag åker ner men inte annars.
-
Ingen som ska ut o förnedringssurfa idag? Vet att det är för lite vind men kanske det blåser upp som det gjorde i går kväll. Funderar på Torkelstorp om Onsalamätaren fortsätter att öka.
-
Inspirerad av ovanstående inlägg tittade jag på mitt nästa planerade inköp och jämförde Surfers med King of Watersports. Jag vill ha en Cabrinha Switchblade 8 kvm och har tidigare inte trott att skillnaden var speciellt stor. Men man lär sig alltid – Surfers tar 11 800 kr och KoW tar ca 8 800 kr. 3 000 spänn i skillnad!
Sedan såg jag att man måste köpa till en bom från KoW för ca 2 650 och då är det ju inte så mycket att snacka om. Aint such thing as a free lunch? Är det bara några hundralappar att spara så kan man ju lika gärna stödja sin lokala handlare. Möjligen är det större skillnad mellan andra märken.
Hur som helst, andra produkter har ju en tendens att gå ner i pris i samband med att volymerna går upp (tv, stereo, man kan ju t o m få en sprillans ny bil för under 100 papp) men inte kites vad jag kan se. Har i o för sig inte koll på vad en kite kostade för 10 år sedan men jag tycker dom generellt sett är dyra. Vad kan det kosta att sy upp en kite i Kina egentligen? Och linor sen då? 1200 spänn för 4 linor känns jäkligt mycket ocker. 95% mark-up där eller?
/My 5 cents…
-
Tillbaka från Rågelund. Körde som sagt med en 12:a och det funkade helt ok men det kanske var på marginalen ibland. Mellan fronterna var det perfekt. I fronterna var det väldigt ryckigt, byigt och allmänt jobbigt men jag kände inte att jag var helt överriggad. Väger 76 kg. Såg på Onsala-mätaren att lägsta vind var 8 och högsta 15 när jag var ute. Inte helt enkelt idag och allmänt jobbiga förhållanden tycker jag…
-
antonhau;656485 wrote:Vart ligger detta ställe då? Hade tänkt att dra söderut från uddevalla men de ser ut att blåsa lite mycket för min 10a där nere!
Det blåser inte för mycket för en 10:a . Jag ska köra med en 12:a men det blir nog i Rågelund efter lunch.
-
Mitt tips: Cykelslang som hälstropp! Det är sällan man tappar brädan då, bara vid lite mer våldsamma krasher.
-
Förra året försvann inte isen förrän alldeles i slutet av mars. Kom ihåg att jag då åkte till Rågelund först. Där var det massor av issörja. Då drog jag till Apelviken och där var det helt isfritt, bara några små snöhögar kvar på stranden. Is verkar vara ett ganska mycket lokalt fenomen.
Om ngn månad så är det nog dags igen!
-
Tack för infon, Cedd. Tror inte det ska vara några problem, ville bara verifiera med ngn som kört combon SAS/business/”golfbag” så jag inte stöter på otrevligheter när jag väl står där på Landvetter.
-
Davids;645108 wrote:Varför flyger man business till Barcelona?
För att det är så jäkla sossigt att åka apklass!
