ian
Forumsvar skapade
- 
Tycker du bordekrasha lite hårdare, men första var rätt ok.
 - 
@HugeO 388618 wrote:
Asså va fan dom smögar nog lite väl där nere på ön…
jeee, ska lätt ha en sån i svart o gult!
nehnehnehnehnehneh nehnehhh batmaaaaaan!
 - 
@adde 292728 wrote:
Irland erbjuder tydligen riktigt fet tow-in också… Med fantastiskt natur.
http://www.dreamcatcherproductions.ie/
/adde
Lyssna inte pa honom, det ar en blasning!
Ian, som spolades iland har i januari
 - 
@Oscar 383651 wrote:
Ian ”juste nybörjarbräda” ?? 60 bred…det är min vågbräda…
http://www.americanwindsurfer.com/1999reviews/boards/mistrala.html
Brädan är från 99 och en hårdvinds course racer. Trist att du blev lurad.
men sparka på mig när jag försöker trösta killen då 😉
tycker faktiskt det är en juste(där juste betyder ok, inte superglittrig) nybörjarbräda, självklart inte om man ska lära någon vid första tillfället, då ska man ha en flytbrygga med mastfot, men hur kul är den andra gången? Började själv på brädan längst upp i listan, fast storleken mindre.
Den laddades det framåtar, willy skippers samt volcanos med och visst fan gjorde det ont. Men som franska anhängare till atkinsdieten brukar säga: No pain no gain
Och skaffa en smalare vågis för h-e!
 - 
@hampuss 383629 wrote:
Hej!
Tänkte bara dela med mig av en mindre lyckad affär.
Jag bestämde mig för att börja surfa och letade efter en lämplig bräda på blocket, jag visste inte att denna sidan fanns då:frown: . Till slut hittade jag en Mistral SLE 294 i helsingborg. Tyckte att den såg bra ut och var tillräckligt stor (136L). Ringde och snackade med honom och han sa att den var perfekt nybörjar bräda, och att årsmodellen 99% säkert var en 03 inte äldre. Tyckte det lät perfekt och jag åkte och köpte brädan för 2500kr inkl, 48cm kolfiberfena och mastfot+förlängare.
Mistral SLE 294 är vad jag har fått höra nu mistrals extremaste bräda under 90-talet, dvs föråldrad proffsbräda, vilket inte lämpar sig speciellt bra för nybörjare. Den är även extremt känslig. och årsmodellen är inte 03 utan någonstans mellan 95-99. Värdet på dessa brädor ligger på under 1000kr.
När jag köpte den sa han att han sålde den motvilligt. Han sa att han gärna köpte tillbaks brädan när jag tröttnade på den! Efter att jag fått reda på alla tråkigheter kring brädan så ringde jag honom och berättade vad jag fått höra, gissa vad han säger? Den förra ägaren måste ha ljugit för honom, och att han absolut inte tänker köpa tillbaks brädan, vilket han sa när jag köpte den av honom:mad: Så nu sitter jag här som nybörjare med en antik proffsbräda som är köpt till ett extremt överpris. Har ingen lust att fixa ny bräda nu så jag ska försöka lära mig åka på den här nu.
Ville bara dela med mig om mina lärdomar att man inte kan lite på någon. Kan säga att han var en av de mest trevligaste personer jag träffat. Sen nu i efterhand är han någon sorts mytoman och bara försöker glida undan.
Hade jag träffat honom nu vet jag inte hur han skulle se ut efteråt!Lite inte på någon ta reda på fakta även om personen låter övertygande! Per heter han jag köpte brädan av bor i mariastaden i helsingborg om någon känner honom så kan ni ju hälsa från mig.
MVH Hampus
Later lite surt detdar men jag skulle inte oroa mig for mycket. Verkar anda vara en ratt juste nyborjarbrada och lar ga undan nar du val far fart pa den.
 - 
sitter pa jobbet i tva o en halv timme till me sasongens dryyygaste britter… sa segt. men jag har planer, o gosse har jag planer!
smek upp en grynna
/ der verschkreklishe mann wer sehr vehrsckrecklish sein - 
de är rätt tjocka i handflatan, ett gäng vsurfare som kör dem med uppklippt handflata o tycker de är guld.
 - 
@SpeedJhånny 368235 wrote:
R.I.P!!!
Såg Atte med en flaska ful Gin i helgen men han såg ut att vara i topp form som vanligt!!! Rykten har även talat om att Jillde gått o skaffat Gubb-mage!!??
speed-mage trodde jag allt det kallades? för övrigt har han bestämt sig att kompensera magen med ett par enorma biceps. själv blir det mest aerobics, ”bums and tums”… ska bli lite smärtare.
Dessutom kände han sig tvungen att snygga till sig så mamma stylepimpz himself tog fram saxen och klippte till en ohygglig frisyr signerad, den förskräcklige.
 - 
”Vad jag har förstått så är RRD inget för folk som har lärt sig att segla?”
Kunde inte sagt det bättre själv :santa:
 - 
ian
Medlem20 februari, 2007 vid 01:09 som svar på: Det finns dem som är extrema och så finns det dem som är…lär ligga en hel del röka bakom detdär.
 - 
 - 
@Oregistrerade 362984 wrote:
Ian tokstolle vad gör du i Irland? Varför inte syd Africa.
Ja ska surfa framåtar på lördag, ja misadde hela föra sesongen, men är grymtande laddad för 2007 Andre mr surferför att jag är så jäkla korkad, just därför! nåväl, näl jag väl styrt upp en bil här så lär det iofs finnas en del feeeetebryt att surfa på västsidan.
ladda hårt.
 - 
sååå stiligt! handmade indeed. keep up the good work mr surfer, som de säger härborta i irrarlandet
 - 
baaah, jag döör här, dubbelsnopp. pallar inte att spana sidan mer, fattar inte varför jag åkte till irland istället, bifogar bild på de underbara ghettohoodsen jag bor i.
 - 
dar har vi hela artikeln: http://auto.howstuffworks.com/jeep-hurricane.htm
utdrag: (bilen i fraga har tva stycken feta hemi-motorer)
”Fuel efficiency isn’t always the first thing on a Jeep enthusiast’s mind, but cruising along with two HEMIs roaring might seem wasteful. In keeping with the concept of combining responsibility with excess, Chrysler used its multi-displacement system in the Hurricane. This system allows half of the cylinders in an engine to be deactivated when the vehicle doesn’t need as much power. When you’re pushing your way through thick mud or climbing a rock face at a 50-degree angle, all 16 cylinders (eight per engine) are cranking out power. If you’re charging along a trail, it might only need 12 cylinders, so four cylinders in one of the engines are deactivated. Driving around in the suburbs doesn’t demand a huge amount of horsepower, so another four cylinders are deactivated, leaving just eight cylinders running. And finally, staying at highway speed (65 mph/97 kph or so) can often require less than 20 hp, so one of the HEMIs is turned off while the other runs with only half of its cylinders. All of this cylinder juggling happens without the driver’s input — it’s all automatic and barely noticeable. ” 
