imported_macts
Forumsvar skapade
-
Nja, grundaren/ägaren Svein Rasmussen är norsk. företaget har sitt högkvarter i Thailand
-
Hej,
Den är ca 3m lång och har 130 liter volym. Den var ”storebror” till Hard rock:en (som är 2,83 lång, 110 liter).
Misstänker att det är ´88 års-modell eller möjligtvis lite nyare. Var en schysst ”nybörjar-shortboard” på sin tid.
-
imported_macts
Medlem13 april, 2005 vid 07:12 som svar på: Haga Park aktiviteter på Kristi Himmels?Jodå, kommer ner. Håller på att planera när. Blir troligen en långhelg i maj och en sväng i sommar.
-
imported_macts
Medlem12 april, 2005 vid 13:13 som svar på: Haga Park aktiviteter på Kristi Himmels?japp, kenta=kenneth
-
Har den släppt vid Brädviken? Kollade Vårvk igår och det såg ut att vara mycket nära islossning där.
Kanske läge att lufta formulan snart…
-
Hej,
Måste backa lite….glömde Ibanez LP-kopia. Spelade en hel del på en sån i mitten av 90-talet. Den var grym! Tyvärr också väldigt tung..
-
En Les Paul (även Epiphone) vinner i min bok över en Ibanez alla dagar i veckan, men det är väl en smaksak
-
Föreslår också bussgods, borde bli billigast. troligen också billigare än en bräda då den oftas går som skrymmande gods.
Rock on!
-
Svar till:
Ja det vore ju trevligt!
Då är det bästa man betalar in i vecken, för att på lördag befinna sig på Kansligatan 12.

[/ QUOTE ]
Japp, det funkar…eller så tar du med pengar dit och betalar på plats, det funkar också!
Välkommen till sporten och klubben! -
Svar till:
Klart man måste gå med i Tungsurf med!
Är det så enkelt som det verkar på sidan, bara att betala in och vara glad?
[/ QUOTE ]
Japp, precis så enkelt är det. På lördag är det förresten årsmöte. Kila dit och träffa ett gäng av medlemmarna!
-
Vi är några som kör i Gävle.
Surfa in på http://www.tungsurf.com så får du mer info…och du: gåmed i klubben på en gång

-
Svar till:
Svar till:
Skjysst styret. va inne å kolla men lyckades inte hitta mycke. men dum som man e så fattar man ju inte riktit läget nu endå. de står Öland maj (preliminärt). men viste han som skrev detta att öwc inte ska arrangera nån tävling i maj? eller är de preliminärt att nån annan klubb kommer arrangera, fast på öland?
lite luddit. men men
[/ QUOTE ]
Nej det är ingen annan klubb som kommer att köra en tävling på öland.
Det finns vissa förslag från olika håll som vi skall ta ställning till i ett styrelsemöte.
vad som är klart är att det kommer att bli en session med SP på Haga då deras teamseglare kommer att ställa upp samt man kommer att få testa deras prylar.
Alla måste förstå att precis som waweclassic måste man vila sin org ibland för att ladda om.
Dom som hjälper till är alla seglare som är med för att dom älskar att segla. Att ge dom ett år i lugn och ro tycker jag dom är värda.
Sen som i andra trådar gå in på vissa detaljer om tält och krigarr är dumt. För oss är detta inga problem. jag tex jobbar i denna branch.
ÖWC äger pa, komradio, bojar, båtar så detta är inga problem för oss.
Jag har i många år varnat för att detta kommer att sluta illa. Tävlingar som flyttas helg till helg. Vem fan kan ta ledigt från ett jobb helg 34, 35 eller 36 och veta om han skall vara ledig två dagar innan.
Det är så dumt att det inte är sant.
Jag skulle bara garva om en av mina anställda kom på detta vis.
Sen att lägga ett antal tävlingar under julimånad är stendumt. Folk har familj. En helg kanske din sambo/fru kan ta men när det kommer en helg i början av din sem, en i mitten och sen en i slutet är stendumt ja på gränsen till vansinne. då har du förstört semestern för hela familjen.
Sen en annan sak. Här på konfen om man läser finns det ett par hundra seglare i världsklass. Sen när det är tävling kommer det bara ett tjugotal.
En enda tävling på 10 år har vi fått ställa in. Naturligtvis på denna konf var det en massa som skrek på Öland blåser det aldrig.
vad som är djävligt kul är att när vi vill ta ett ett uppehåll blir det liv i brasan.
Vilket vi tycker är kul för då vet vi att folk uppskattar våra tävlingar.
jag personligen tycker det är skitkul. Jag tävlar inte själv. men jag älskar när Get Wet, Staffan, Tung Surf, masse och alla kommer på besök. För det är värt hela mödan för mig.
Utan tat lungt så får vi se vad som händer.
Min dröm är att få köra en slalomtävling.
Och få se vem som vinner Get Wet eller jag 🙂
Kenneth/Ordf ÖWC[/ QUOTE ]
Det vet du väl Kenneth att vi kommer ändå…
-
imported_macts
Medlem31 januari, 2005 vid 19:20 som svar på: Ge is-vinter-skridskor-windsurfing en egen sektionJag erkänner att jag lyssnar på pudelrock! ähum…porren däremot vill jag inte uttala mig om…
-
imported_macts
Medlem30 januari, 2005 vid 20:34 som svar på: Ge is-vinter-skridskor-windsurfing en egen sektionJohn Sykes åker fortfarande runt och spelar Lizzy-låtar. Dom kallar sig till och med Thin Lizzy….
-
imported_macts
Medlem29 januari, 2005 vid 18:46 som svar på: Varför är priset mycket lägre i Tyskland ?50% låter i och för sig i överkant, men två orsaker är nog: större marknad+ lägre moms.
Tycker dock att nypriset på prylar inte brukar skilja så mycket. Inom musikbranschen (instrument/studioprylar) tycker jag att skillnaden är större mellan sverige och Tyskland, går ofta att hitta samma pryl 30-40% billigare i Tyskland.