imported_macts
Forumsvar skapade
-
…men även hela norra kusten från Cotillo i nv till Corralejjo i no kryllar också av vågseglingsställen.
-
Super Mac-brädan skulle jag köpa direkt, oavsett märke, storlek eller typ av bräda.
-
vill du ha nattliv, definitivt Corralejo i norr. Bra vågsegling däromkring, men inte lika vindsäkert som i söder. sotavento i söder: grym plattvattensegling och ibland swell på ca 1-1,5 m. får trängas lite med tyskarna dock. Mycket vindsäkert.
-
Hej
Ja, den funkar bra för freeride, är själv ingen frestylefantom. lite blandade småhopp och ett och annat kroppssläp är väl vad min freestylerepertoar består av. Väger ca 100 kg. ps. min Skate är till salu, finns annons på säljes
-
imported_macts
Medlem2 juli, 2004 vid 10:08 som svar på: Freestyle/vågbrädor 2004 – Ge era utlåtanden!Nu är ju jag inte Voodoo, men jag misstänker att det är Proof.
-
Tycker absolut att du ska ta med den. Om du har tur och brisen kommer brukar den kunna ligga mellan ca 9-13msek
-
Själv så måste jag av ekonomiska skäl vänta till hösten/våren med formula investering, men till nästa år ska jag också vara med.
-
Grymt bra! skön känsla.
-
Hej,
Med 90 pannor tror jag att du behöver ca 7ms (beroende på teknik) för att gå igång. Hoppet tii 5,8 funkar, men är kanske lite stort. Själv kör jag 7,1-6,0 och tycker att det funkar OK. Förra året hade jag 7,1- 6,3 och det hoppet var väl egentliget bättre, men jag sparade in ett segel i år.
-
imported_macts
Medlem15 juni, 2004 vid 08:42 som svar på: NYTT: Svenska Cupen Formula Öregrund 19-20 juniHej
Är ingen expert på öregrund, har bara seglat där ett par gånger, men alla vindar som haar nord i sig funkar. Kan tänkas att fler funkar.
-
Hur mycket väger du, vad har du för bräda/brädor? Storlek på fenor?
Mer info behövs, men kanske 6ms för 7,2 an sen vid 9-10ms så byter du till 5,8. Bra nästa storlek skulle kunna vara 5,0
-
Vid bron som är i närheten av Sandviken, kör söderut till du kommer till en ICA affär, ta av vänster in på grusväg, följ den ca 500 m sen är du framme
-
Vet inte exakta lastlängden, men jag har en bräda på 2,70 liggande i min T3 och det är inget problem.