jakob_s
Forumsvar skapade
-
Jepp, fick lägsta bud på alla 3 master..
Bjöd på 3 och sa i första mailsnacket att jag ville ha en till mast (kompis ville också ha en 400 från ebay då jag berättade om dom..)Nicolas på choppywater skickade då ”buy it now” erbjudande på 259€ på extra 400an (så att jag slapp vänta 7 dagar på den auktionen..
2 Radius 400 259€
Radius 430 269€
Reflex wave Qt 75% 184€.
Frakt 40€Nu är det bara att hoppas masterna lirar bra med mina segel…
Dom ska väll vara gjorda i samma ”form” som nolimitz och firestick om jag inte fått det hela helt om bakfoten..
Men Fiberspar är ju lite udda i sverige, så det finns ju ingen info att hämta om dom på forumet.. (bortsett från äldre prylar.)
Hur gillar du R7000an (den väger ju ingenting !) vad kör du den på för segel ?
-
Låter bra det =)
Hur pröjsade ni.. vid leverans eller förskott ? -
Dom har ingen nätbutik.
Dom säljer på Ebay.de – Sök på ”fiberspar” så hittar du deras auktioner..Har 100% i user rating från 176 auktioner.. Så blåst borde man kanske inte bli.
Men självklart är det alltid lite nervigt att affäras med utomsvenska handlare…därav denna tråd.
Edit: köper Fiberspar Radius QT RDM (95%) 400 och 430 och Reflex Wave QT 460 (75%).
Om man tror på derat propaganda ”karta” http://www.fibersparsports.com/right_mast.html så är ju Radius QT’n ett ”under”… Själv kan jag lätt leva med att 400an väger 1,65kg – för diariet… -
Jo, det har varit gottigt i 2 dagar nu..
Får se efter jobbet imorgon om det råkar bli en 20% dag =)Dom har ju reviderat prognoserna så att det ska ligga svag syd hela veckan..
Skulle vara kul om det fördjupades så man fick nån redig syd körare till helgen..Ses på Vattnet.
-
Bjuröklubb Nord 16.
Lotsen (holmsund) Nord 11.Dax att vakna nu gubbar…
-
JKS, Ska ni surfa Umeå i höst eller ?
Isf kan du ha ett kuligt alternativ i min 05 freewave hybrid..Den har gått typ 10 repor i planing på Lillskärsudden… den är som ny !
Säljes pga att jag måste jag ha en lite större vågbräda..(väger 90kg)Ses på vattnet.
-
Ojdå. vad trist att missa årets första lågtryck.
Men det är viktigt att kurera sig redigt, annars får man igen skiten tiofallt..
Det ordnar då sig med droska, åker med Carl..Ska klota en frontloop åt dig !
Krya på’re..PS: snittar 11,6 ute iholmsund nu.. 9,4 på lillis(Mätaren(!)).. och vågorna börjar bygga. DS
-
vilken butik i tyskland ?
-
MBO, inte Örsten på S-SO…inte för att stället inte funkar utan för att Lillskärsudden är så mycket bättre då…
Johan ska du ut idag ?
Ring mig 070 3490727
Jag måste åka med dig eller Carl(som jobbar fm)
Kylaren på bilen har gått i pension…Ses på Vattnet !
-
Har inte Maui surfarna kört Powerex RDM och NP i flera år…?
-
kolla smhi båtvädret och observationer för vår kuststräcka (bjurö-skag) http://xout.smhi.se/batvadret/text/kustobs.php?ortid=2
Där har du järnäsklubb..Och ja, Jobb är helt klart överskattat.. 😉
-
Nä, det blev inget.
Hadde dolat med brädan (lagat en liten ding)..Naturligtvis så glömde jag skruva tebax luftskruven. 2km från lillis insåg jag det.. så det blev inget surf.Vinden var till tröst byig, men nog hadde det funkat med 7.4. Tror även 6.1 hadde levererat några repor..
Skulle ha dragit till Örsten vid 2 idag.. det har ju blåst där hela dagen.. mätaren på järnäsklubb har visat 8ms i 6 timmar nu..
-
Drar på lillis ! +7ms på den mätaren vid O betyder att det blåser !!!
Ses på Vattnet !
-
Får se hur vinden artar sig imorgon.
Jag är alltid på..Ses på vattnet.
-
Hi Jakob,
about your question, following you can read a detailed reply
I’ve prepared for all people contact me about X9 530 issues.Please, note this reply is dated december 2005.
In the meanwhile I have personally switched to North Sails (Warp
Formula 2006 for all my sails) and RS5 has been replaced by RS6,
but X9 (and X9 Ultra) breackages nightmare is yet really concrete.Regards.
– EXPANDER.
—
—START OF REPLY ABOUT NP X9 530 ISSUES
—
—PREAMBLE: I’m not connected in ANY WAY with any of commercial
brands mentioned in this message; following
considerations have to intend as expression
of a personal thought and in the same way they
relieve me from responsibilities of any kind.Dear ALL,
as written in NP Forum some weeks ago, I’ve just bought a
second-hand Neil Pryde RS5 10.7.Resolute in resolving the well-known X9 mast issue and, after
I have highlighted this question in NP Forum with no
circumlocutions, same days later I was contacted by an
italian windsurfer.This guy had the fortune to compare NP X9 530 with other two masts
of different brands, REPTILE Race 550 and another one, always
550 long, for the present I want to call ”The Other”.Only REPTILE mast, as I’ve discovered later, is made by TRIANA,
a weel-known italian manufacturer specialized in working carbon
parts; ”The Other”, instead, is produced by REGLASS, another
italian manufacturer.Well, this italian windsurfer tells me he has made both a VISUAL
comparation on these masts (physical comparation on type of
materials, surface finishing, rings and caps, and on how these
masts fit in his RS5), both in THE FIELD, that is in how they
have reacted in terms of performances.This guy, I think a very meticulous guy, is come to a close:
REPTILE mast is a good mast but there is something that makes
it a merely COMPATIBLE mast, as X6, and NOT a full replacement
of X9.”The Other” mast, instead, has JUST SAME physical characteristics
and performances of X9, or rather IS RIGHT the X9, with absolutely
no dubts (or better, with a very low-error margin).Anyway I have found other further confirmations to his assessments,
in the end my opinion, too: I’ve rigged my RS5 with this mast and,
even if I haven’t tested it in the water, this sail seems to
be rigged with just right mast.The mast in question, as many have already guessed, is
CHALLENGER Performance 550, IMCS 35 – kg. 2,2 as visible
at link:http://www.challengersails.com/performance.htm
However, what led me to buy CHALLENGER mast, is another
question.I’ve called CHALLENGER SAILS factory based in Senigalia, Italy,
and I’ve spoken with Mr. CLAUDIO, I think the head sailmaker,
and this gentleman tells me the ”real” story of these blessed X9…In practice, as other persons have empirically verified (persons
that, as me, are not connected in ANY WAY with CHALLENGER), masts
made with this brand (PERFORMANCE models) are SAME masts produced
by REGLASS for NEIL PRYDE (in 2003 and 2004), this because they are
manufactured on JUST SAME spindle used to make X9, using SAME material,
rings, etc., following JUST SAME technical production processes
obtaining a product with JUST SAME reflex and bend characteristics.The difference, apart from lenght of 20 cm, is JUST in that
additional layer of carbon fiber that CHALLENGER has specifically
requested and that makes its masts a little bit heavier than X9…
apart from strength issue, this has allowed REGLASS to fully
warrant its products while, for X9, this was not possible.The think might seem incredible but he tell me this manufacturer
didn’t give any warranty for X9 because REGLASS engineers said
to NP gentlemen clearly: ”This mast of 2 kgs is at limit of its
structural specifications and so, probably, it will broke… if you
want we’ll build it anyway but we can’t give you any warranty
on this product; if it’ll broke it’ll be only a problem of your…”And so it’s clear recent NP policy in returning broken X9 and
refunding it with a X6 and 300 euros bonus… evidently the
manufacturer has a clear conscience because, when a similar thing
happens, the producer is responsible for himself and is forced to
replace a defective product with another one but just alike.Anyway, even if it might sound a little bit strange CHALLENGER
tell me a such incredible story without thinking they want to sell
their masts, I think to have too many confirmations about and
that we are not so far from reality.That’s all; end of incredible (but plausible) story.
At this point, if you want, you can contact CHALLENGER at
following address:VELERIA CHALLENGER SAILS S.N.C.
Via Fattori, 12
60019 Senigallia (Ancona) – ITALY
Phone 39 071 6609558
Fax 39 071 6609557e-mail: veleria@challengersails.com
and tell them you want to speak directly with Mr. CLAUDIO
(he speaks english) regarding CHALLENGER masts availability
and X9 issues.As you can see at Performance 550 web page, its price was very
competitive (about 500 euros) till november 2005; I don’t
know if prices for this product will be different for 2006.Furthermore, I’ve seen a list of international CHALLENGER dealers
at following link:http://www.challengersails.com/dealers.htm
I hope all this may be useful for you and it will resolve all
your RS5 and X9 issues.—
—END OF REPLY ABOUT NP X9 530 ISSUES
—
—Original message from Jakob:
>
> From: ”Jakob sundin”
> To: expander@mail.com
> Subject: X9 replacement..
> Date: Fri, 25 Aug 2006 20:07:21 +0200
>
>
> Hola i´d like to know which mast is identical to the NP X9..
>
