jakobb
Forumsvar skapade
-
det är nog du som satsar lite klent 🙂 problemet med att dra kiten över huvet från en låg position är att man inte får någon höjd i hoppet. Du kommer väl max 2 meter men 50 meter framåt istället 😉
-
xkrja;632079 wrote:Thanks for the reply.
Great, I looked in the manual that came with the kite and I noticed that there are three knots under the floaters for adjusting the back lines. I will probably have to adjust ONLY the longer line and shorten it as much as i can by fasten the line in the lowest knot. However, the manual states that ”This setting does not allow the rider much room to depower the kite…. Only advanced kiteboarders should use this setting”. But since the line already have been elongated it should not be a problem setting the line at the lowest knot I guess?
Thanks again
hahaha du hade kunnat spara lite tid genom att läsa mitt inlägg
-
JagkallasPiotrellerPete;632075 wrote:YouTube – how to jump kitesurfing
Tänk på va de säger i filmen.
Bra fart, styr draken aggresivt som jakob säger (nästan från draken-nuddar-vatten-position till kl 12-13/11) och edga me brädan / ta en våg.du har lite fel där piotr 🙂 för att få bra höjd i hoppen är det faktiskt bättre att han draken över 45 grader innan man drar den över huvudet. annars är det lätt att man får 1 meter och 20 meter långa hopp!
-
tror att hela problemet ligger i tekniken. Prova att styra draken mer aggressivt och skota in så mycket det bara går, samtidigt som du edgar… så ska det nog bli bättre
-
xkrja;632041 wrote:Jag är nybörjare och skulle behöva lite tips om det är nödvändigt att trimma linorna på min kite.
Har precis köpt en begagnad naish 12m2 2010 års modell och var ute och testade den igår för första gången. Nu blev det ju inte mycket kajtat utan mest försöka få styrsel på själva kiten 🙂
En sak som jag märkte var att jag upplevde den vänstra styrlinan som längre än den högra. Dels var jag tvungen att hålla bommen något snett (jag var tyvungen att ta hem mer på vänster styrlina) för att kiten skulle vara stabil i luften och dels tyckte jag att den svarade långsammare när jag skulle styra kiten åt vänster jämfört med åt höger. Det såg också ut som att vänstra styrlinan var något slakare i luften.
Men när jag försökte mäta linorna på stranden efteråt såg jag knappt någon skillnad alls i längd mellan styrlinorna. Den vänstra var kanske 5 cm längre (ev något mer).
Kan denna lilla skillnad verkligen spela någon större roll? Jag tycker dock det är konstigt om jag måste hålla bommen något snett samt att den svarar långsammare åt vänster. Ska jag testa att korta styrlinan?
Tack för hjälpen!
oj 5 cm är ju jättemycket! men frukta icke… under flottörerna nere vid bommen (grejerna i skumgummi) finns det knutar som man kan justera
-
nejnejnej det är mycket bättre att borra i brädan! hål rakt igenom, bricka och mutter på undersidan… funkar skitbra! 🙂
-
usch det här låter ju riktigt farligt! jag ska börja med alfapet.
-
goouud business
-
Quote:Med att sätta leashen i gul lina menar du att man sätter den i vänster styrlina så att kiten krashar fortare?
hahahahahaaa snälla gör det och se vad som händer 😀 😀 😀
-
GrodanBoll;629835 wrote:Så jävla långt att åka ju… men går väl kita i offshore oxå? har aldrig testat, men så länge man kan kita upwind är det väl lugnt?
filma och be dina anhöriga lägga upp filmen sen 🙂
-
sourra;629850 wrote:* Ta en paus när du börjar bli trött
Det bör man nog också göra när man kör stroppar, för när jag tänker på det så är det alltid när man har kört några timmar och är helt död i huvudet som man inte fullföljer sina tricks och landar helt jävla galet
