jeppo_f
Forumsvar skapade
-
130 verkar lite kort. Hur bred är den? Och hur trasig?
Finns det några kort på den? Var finns den?/Jesper
-
Tack för den komplimangen!
Jag håller med, det är grymt gött!

/jeppo, som är riktigt nöjd med gårdagen…
-
Det var ett jädrans tjatande!
Ok då, Är ni nöjda nu eller?
/jeppo
-
Åh! Det var verkligen jättebra igår! Mer sånt! Och oftare!!
/jeppo
-
Det är väl en kombination av att både luta sig bakåt och att dra åt sig riggen.
Det är bra att vara så ihopkrupen man kan i luften, har man kroppen utsträckt är det lätt att man roterar åt något håll, med sjyssta krasher som följd.I stora vågor är det viktigt att komma in i hoppet med bra balans.
Det är svårt att landa ett hopp om man har mycket framåtvikt i upphoppet, hur mycket man än föröker jucka runt i luften./jeppe
-
Det är nog bäst att inte för välvässad pinne på mastfoten…

En securitysnubbe på Heathrow rotade omsorgsfullt genom brorsans handbagage och var faktiskt ytterst misstänksam mot fenorna.
Till slut lämnade han dom dock ifred och nöjde sig med att beslagta en samling bits till skruvmejseln och mumlade nått om ”severe security risk”.Det handlade nog snarare om att han behövde komplettera sin egen verktygslåda lite…

/jeppo
-
Vi åkte British Airways till Marocko för några veckor sedan. Åkte Arlanda <-> Casablanca, och ringde i god tid innan och anmälde att vi skulle ha med oss surfgrejjer.
Vi var tre personer med en boardbag var på ungefär 30 kilo.
Alla annan packning körde vi som handbagage, 10-12 kilo var.På Arlanda vägdes allting, även handbagaget, varvid tjejen i incheckningen frågade oss mycket förebrående om vi visste att allting vägde för mycket.
Gränserna tror jag är 23 kilo incheckat och 5 kilo handbagage.
Efter att hon hade ringt nån och talat om att det var surfgrejjer var däremot allt lugnt, och vi slapp betala någonting.
Vet inte riktigt hur det gick till, men det kan vara nån lokal chef på Arlanda som är vänligt inställd till surfare.När vi skulle åka hem var det inga problem.
Tjejen där checkade glatt in allting, vägde inte handbagaget utan gav oss bara var sin lapp med texten ”Hand luggage, max 5 kg”,
trots att hon tydligt uppfattade att handbagaget var betydligt tyngre.Värsta väskan hade däremot ett gäng slovener som bodde nere i Molay.
Dom hade flugit från München, och hade packat allting i en enda jätteboardbag, som vägde 110 kilo när dom checkade in.
Dom kom däremot undan med ynka 50 euro i avgift. Sjukt!
Bagagesnubbarna som fick ta hand om den väskan lär ha svurit en del…/jeppo
-
Snackade precis med min brorsa, han är i Björlanda och hade riggat 5.0, det blåste tydligen skitbra. Det var mer folk där som höll på att rigga (20 minuter sen).
Själv måste jag nog stanna på jobbet hela dan idag. Suger fett… Hela konceptet med deadlines kan dra åt helvete!
/jeppo
-
Faktiskt så skulle Shiften inte suttit fel vissa dagar. Det var ofta vi åkte runt och hade skitdåligt drag, så en lite större bräda och 5.7-segel hade varit perfekt. Nu i efterhand är det bara att konstatera att det hade blivit mycket mera åka av om 3.9-seglet hade stannat hemma och lämnat plats för 5.7 istället.
Sista dagarna var det ju i prinicip inga vågor alls, så alla åkte runt och freestylade istället. Lite coolt att se marockanerna sätta enhandsspock på en skitliten vågis…
/jeppo
-
Haha! Nä, det är inte riktigt västindienblått vatten. Några mil norrut ligger dessutom en fetingstor sulfatfabrik som släpper ut en icke oansenlig mängd skräp i vattnet.
Därför smakar vattnet inget vidare. Detsamma gäller väl dogge va?Vattentemperaturen var inte direkt tropiskt heller. Shortie är gränsfall, även om det är gött att ha på land och när man ska byta om.
Har man dessutom det väldigt aggresiva revet i åtanke är långa ben absolut att rekommendera. Det blev ganska mycket skrapsår för mig och Andreas som körde med korta ben.
Eftersom det inte blåste så mycket gick det inte att vara så kinkig med tidvattnet, utan blåste det var det bara att ge sig ut./jeppo
-
Skor är nog också bra. Varje gång jag ska göra willy skipper dyker en bild från nån gammal tävling med gwc upp i huvudet, och sen är jag inte alls sugen på att försöka.
[http://www.gwc.se … leta leta … ah, här är den!]
Bildtexten ska vara ”Roberts brutna tå (orsakad av willy skipper)”
/jeppe
-
Att risken att slå sig på vulcan är obefintlig är väl ändå att ta i? Tycker det finns ganska gott om möjligheter att både få riggen i huvudet och att skada fingrarna.
Peders tre veckor med gipsad högertumme förra sommaren är väl ett tydligt bevis på det senare…Men vaffan, no pain, no gain, det är väl ingenting mot att nöta in pushloop, så det är väl bara att ladda på…
/jeppo, som har vulcan högt upp på säsongens to-do-lista.
-
Vad säger du om willy skipper då? Det räknas väl också som hopptrick? Det kan i alla fall stå med på reservlistan om inget annat sitter i oktober…
/jeppo
-
Jag ska bara få tummen ur och fixa det sista på resdagboken från resan till Marocko, så ska du få bilder så det räcker!
Imorgon ska det nog vara färdigt…
/jeppe
-
Haha! Nä, till händerna tänkte jag använda coachtejp istället. Även om fragile-tejp kanske skulle vara på sin plats ibland. I alla fall när bilden togs, det är inte bra när det sticker ut luriga benpipor ur händerna.
Bröderna Ljungquist verkar ju fungera, får ta en sväng ut dit imorgon. Tack för hjälpen!
/jeppo
