 
						 
			jerkz
Forumsvar skapade
- 
Köp en rf m6. Om den är för lång är det bara att kapa den och fila lite i gängorna längst ner. Köp absolut ingenting sådant i en surfshop! Har en känsla av att några kronor blir till tjugolappar isf. Lycka till 
- 
Men! Om man bor i stockholm kan man ju inte surfa på måndag kväll! GNR Spelar ju i Globen! 🙂 
- 
Man får väl helt enkelt bli en tjockis och behålla sin bräda för att kunna dra en slutsats?  
- 
Tyvärr gäller inte konsumentköplagen om man ej har ett skriftligt avtal (om nu ens det räcker). Du får helt enkelt hoppas på att killen är så pass hederlig att han inser vad han gjort. 
- 
NK är skönt, så slipper man knalla omkring hela dagen. 
- 
Vet att det fungerar med diskmedel och varmt vatten på klistermärken som suttit på skaften på golfklubbor. Vet dock inte om detsamma gäller segel  
- 
Jag drog en repa med mitt 6,7a nyss på drevviken (farsta) och man fick hålla i ordentligt… 
- 
Om den slits eller ej vet jag inte, men min ena mast, med 30% kolfiber blev böjd när den stått ett par veckor riggad förra året. Jag tejpade ihop masthalvorna med böjen mot varandra och i år var masten rak igen… Min andra mast 100% (eller 90%) kolfiber, hade inga bestående men vad gällde böjning iaf. Har inte märkt att de har slitits heller, men jag är ju en nybörjare också  
- 
Okej och vem är denne Erik?  
- 
centerbordet är kölen på brädan. Det gör den stabilare och förbättrar kryssningsegenskaperna. Centerbordet sänker dock hastigheten på brädan. Det är bara nybörjarbrädor som har detta och det är ofta avtagbart. Om du kan hålla balansen på en bräda utan centerbord så är det att rekomendera en sådan. Är inte direkt insatt i Canbers och dess betydelse så det är bättre att någon annan förklarade det, så att det blir rätt. 
- 
”de mindre skadorna” kan du nog reparera med neoprenelim om det inte går att reklamera. 
- 
Brädan blir känsligare för ”kanttryck” ju längre bak man kommer (upplever jag det iaf  ) dvs att minsta tryck med hälarna får brädan att gå upp väldigt mkt i vind. När jag försökte ta mig i stropparna i början (har fortfarande problem med detta) så fick jag ofta samma problem som du pratar om. Men försök att hålla vikten i mitten och långt fram när du smyger i dem under en bra planing. ) dvs att minsta tryck med hälarna får brädan att gå upp väldigt mkt i vind. När jag försökte ta mig i stropparna i början (har fortfarande problem med detta) så fick jag ofta samma problem som du pratar om. Men försök att hålla vikten i mitten och långt fram när du smyger i dem under en bra planing.Personligen tycker jag också att det blir lättare med mastfoten långt fram. Mitt tips är dock att experimentera med olika positioner på mastfoten tills du kommer till ett läge där det är lätt att hålla balansen och det känns ”rätt”. Lycka till! 
- 
testa att skriva i kite-forumet… Tror att du lättare kan få svar på din fråga där   

 
								
