 
						 
			jesperg
Forumsvar skapade
- 
Hmm, öster om näset ligger en del grynnor o sten enl sjökortet (eniro) men längst ut verkar det bättre. Dessutom går det ut ett rev åt nordost från udden. Kanske kan det göra att vågorna bryter redan där ute om det inte är för djupt. Men då måste man nog släpa grejerna till udden, ser ingen bilväg dit, eller kryssa upp. 
- 
Jag är inne på din ide också. Lite ost i nordan blir det ju sideshore;-) Vågorna borde ju vrida in mot stranden, eller så är det bara önsketänkande. Kan man inte köra ut med bil där säger du? 
- 
Var på Karpathos för några år sedan med frugan. För nybörjaren är Chicken Bay bra. Du kan inte driva iväg, långgrunt och blåser mindre än de andra vikarna. Vi hade en deal att jag fick surfa på fm, sedan hade vi en hyrbil som du ändå måste ha om du för att komma från amopi. Med bilen gjorde vi utflykter till andra småbyar och stränder på em. Inte mycket till nattliv kanske men väldigt OK semester tycket vi. 
- 
Jo det ser ju kul ut. Siktar på att åka från stan efter lunch. 
- 
Jag är på, Salnö eller? 
- 
Den wave 360n var det sjukaste jag sett. Bara tanken att gå in CF, sen en 360. Vilken höjd, vilken fart. Häftigt! 
- 
Man kan ju alltid trösta sig med live webcamen på http://www.cutre.com/ eller bloggen från Phil Horrocks: http://www.boardseekermag.com/forum/read.php?3,5121 
- 
Ser ju ut som det skall blåsa mer i norra skärgårn’. Någon som känner ett spot norrut på sydliga vindar? 
- 
Japp, det var skönt att få blöta ner prylarna igen:smirk: Vi var ju 2 iallafall som tog ett morgonpass. Inte mycket till bryt men en del fina dyningar som man kunde leka lite med. 
- 
Skälåker tisdag morgon/fm någon? 
- 
Jag försöker med Dalarö om vinden håller sig vid SV. Kan man räkna med sällskap i det varma vattnet? 
- 
getwet;570407 wrote:Kollade även på nya Pössl bilar i Tyskland (påminner om Adrias) och en flång ny sådan kostar som en två-tre år beggad här i Sverige…..Vet du vad det är för skillnad på Pössl o en Adraia tex. Dom är ju som sagt bra mycket billigare begagnad än de andra märkena. Har nu kollat på vad som krävs för import o det verkar ju inte vara för krångligt o inte heller så dyrt. För det första måsta man ju vara ledig o kunna köra runt o kolla på bilarna. När man väl bestämt sig tar det någon dag eller dag för handlaren att fixa fram exportskyltar (röd ram) o försäkring som gäller en vecka i Sverige. Kostar ca 2000 kr. 
 Väl i Sverige måsta man göra ursprungskontroll hos transportstyrelsen. Kostar ca 500 kr.
 Sedan är det registeringsbesikning, kostar ca 1000 kr.
 Allt som allt då 3500 kr plus resa o boende i Tyskland förstås.
- 
freed;565172 wrote:Hej,
 Hur gick det med det här? Blev det någon husbil/van? Vad köpte ni?Jag är också på jakt och tycker vanvarianten verkar väldigt smidig. 
 Får man in två vuxna och två små barn?Några nya tips, länkar etc? Hittade denna, som oxå verkar grym 
 http://www.buerstner.se/se/husbilar/modeller/city_car.html
 Vet någon vad en sån kostar?Vad kostar Adrian? Vi kollar också på husbil och fastnat för Van typen, alltså ombyggd skåpbil. Fördelen är ju att man kan slänga in surfgrejerna bak. I andra husbilar måste de vara på taket. De märken som har denna variant är: Adria, Twin 
 Bürstner, city car
 CI, Kyros
 Chausson, Twist
 Euramobil, Quixta
 Globecar, globescout
 Hymer Car 322
 Knaus, Box star
 Pössl, 2win
 Roller team, livingstone
 TEC, K-TEC
 Weinsberg, Cosmos
 Eriba. Compact
 Solifer Compact
 Sunliving, FlexoV1Så det finns ju en del att välja på… Problemet i Sverige är att det finns väldigt få begagnade av den här typen. Däremot finns det en uppsjö av dem i Tyskland. Kolla mobile.de och autoscout24.de. Jag tror man kan få dessa beggade i Tyskland för runt 30 KEUR. För att se dem live kommer det vara en mässa i Elmia, Jönköping nu 10-13 Sept. Vet inte om de visar upp just dessa modeller, men många märket kommer vara där (Adria, Bürstner, Hymer o Knaus). Vet inte hur det fungerar med införsel av begagnat o vad det kostar. 
- 
O några bilder från Blidö idag, kändes ju lite tungt i början när det började snöa… Men det blev bättre. 
  
  
  
  
  
  
  
  
  

 
								
