jester
Forumsvar skapade
-
Japp. Det är riktigt dåligt. Och tror det är samma dumma konstruktion även på den nya Focusen. Men vem behöver baksätet över huvud taget? Iofs gnällde lillebror att det var lite hårt o sitta direkt på golvet när jag körde upp honom med bihang till Landvetter i morse. Men det drabbar ju inte mig som sitter gött där fram…
Och jag har med lätthet fått in min JP SuperX på dryga 250cm i bilen. Så längden är inga problem.
Kör man The_Novice variant *går* det att få in 22 utrustningar, men man ser inte mycket i sidled…
-
Pro Kids Sonic görs ju i ett betydligare billigare material (D-Ram). Medans F2n innehåller en massa kolfiber o annat. Där har du en stor anledning. Sedan verkar ju Starboard ha satt ett lägre pris på alla junior-brädor. Men jämför du F2n med andra brädfabrikat så skiljer det inte alls lika mycket. Jämför bara Sonic 85 och Pro Kids Sonic. Där skiljer det ju 4000:- inom samma märke.
Men om den nu funkar lika bra som F2 Missile, Exocet Warp Speed, så ligger ju pro-kids Sonic bra till… Dock vill man ju gärna ha en så styv bräda som möjligt. iaf om man väger ett par kilo extra, som många speed-seglare gör…
-
Jag får in 2 brädor lite segel o annat junk i min Focus. Och då var en av brädorna en HyperSonic. Problemet med Focusen är ju att baksätessitsen fälls upp, vilket innebär att du inte kan fälla framstolen bakåt. Jag har helt enkelt monterat av hela sätet och högra baksätesryggen på min för att underlätta packandet… Men nu får jag plats med prylarna OCH ser faktiskt ut genom höger backspegel…
-
Nordgren wrote:Som sagt är det viper Aero, sen fanns det även viper wave osv.
2006 heter den inte Viper längre, utan Platinum. Den vanliga Viper masten, alltså. Har ett par ståendes som väntar på våren…
-
Jag glömde nämna att tröjans design e grymt snygg!
-
Gott!
Hoppas bara att vi får vind…
-
Hittade följande info på Riks windsurfing:
Neil Pryde RS6
The 2006 racing, slalom & speed masterpiece from NP!
Full details will follow on this page shortly. Please find specifications & standard prices shown below.
Ordering:
This is a to-order only product – our deadline is very soon.Delivery:
Sails from 4.6-9.8m will arrive late March.
Larger sizes will arrive late April.X9 Ultra Masts
The newly redeveloped X9 racing masts will arrive as shown below. Wave models remain unchanged for 2006.
430-460-490cm – due end April
530-530cm – expected end JuneSå april ser det ju lite mörkt ut för…
-
getwet wrote:Jester wrote:Håller med Knatte. Skall ju vara hög imponans-faktor med dessa tröjor. Så max-fart som gäller. Och jag tycker att intervallen 30-35-40-45 är bäst..
Lika bra att jag beställer en 45:a direkt till mig själv då…..:wink:
Nu var det inte skostorlek som gällde! 😀
-
Håller med Knatte. Skall ju vara hög imponans-faktor med dessa tröjor. Så max-fart som gäller. Och jag tycker att intervallen 30-35-40-45 är bäst..
-
Masten är nog till våra vänner segelsnurrarna. Dom e så små o lätta att dom inte orkar bära en vanlig mast…
Skämt åsido, så är det ju garanterat en freestyle-mast. Går ju aldrig öcer 15 knop i freestyle, och inga vågor kör dom i heller…
-
LarsD wrote:Någon med erfarenhet från Navman M300?
Den loggar tyvärr inte din session. Finns mao ingen möjlighet att tanka ur information ur den. Tillsvidare är det nästan uteslutande dom 3 maskiner som tbsurf rekommederar som gäller.
-
Tänk bara att den GPSen (ännu iaf) inte lämpar sig för något annat än att kolla hur fort man kör, då man inte kan tanka ur någon data från denna enhet. Står ju även längst ner:
The Velocitek S3 does not have track storage/download capability. We will however be releasing a product with this
Men om (när?) den kommer med det, så är den ju helt klart intressant!
-
eller kan det hjälpa med ditt försäljartrick med grejor som varit uppe i över 30 knop???
Över 35 knop, om jag får be! 😉
Jag skulle då aldrig våga köpa neopren som vart med på 30knop+…
Jag vågar knappt använda mina egna neopren-prylar… Skämt åsido, så håller jag stanken nere till ett minimum då jag är duktig o tvättar grejerna efter varje tur på vattnet.
-
Gah! Det är för möe iPod-vitt nu för tiden!!
Om det finns en villig sponsor med en färgglad logga så är det bara o höra av sig, så jag kan dölja lite av det vita! 😀
Skall jag vara riktigt ärlig (och det skall man ju vara), så är Warpen ganska tuff med det vita…
-
Känner igen det där. Tröstköpte ett par speed-fenor igår, och skall ner o besöka SP när dom öppnar i morron. Har övertalat mig själv att jag iaf behöver ett par nya våtskor. Atan var bra säger ni, men luktar illa? Ungefär som jag då… 😀