Forumsvar skapade

Sida 364 av 420
  • jester

Medlem
    22 februari, 2006 vid 13:24 som svar på: Segelnummer
  • jester

Medlem
    21 februari, 2006 vid 21:45 som svar på: Naish Redline

Tror nog inte att det finns ett enda Redline i landet ännu, men jag tror att denna typ av segel är på väg tillbaka. MGS här på konfen har kört ett Naish Stealth av 2004 års modell, och det har ju fungerat riktigt bra. Och dom nyare Stealthen ser ju riktigt bra ut.
    NP V8 var ju inget segel som tex SP hade på lager förra året, utan något du fick beställa speciellt, men i år verkar dom ha det. Kul att denna typ av segel är på stark fram-marsch. Skillnaden mot respektive tillverkares värsting-segel är inte alls lika stor som prisskillnaden är. Jag tror att du kan köpa dig ett Redline, och bli kanon-nöjd. Men se till att inte snåla på masten. Gärna 100% kol, och inte under 75% iaf…

• jester

Medlem
    21 februari, 2006 vid 10:19 som svar på: Naish Redline

För att återgå till topic…

Har inte sett Redline live, men det ser ju bra ut. Har själv kört V8, och det är ett grymt segel, helt klart. Så det kan jag rekommendera.

Snabbast? Det är nog som Oscar antyder ungefär lika snabba segel.

Andra bra likvärdiga segel är ju North Daytona, Gun Sails Booster osv…

• jester

Medlem
    20 februari, 2006 vid 12:19 som svar på: Ni som efterlyser Nya små Race segel till begpriser….

Jag tycker nog att det är overkill med en 6.2 i den line-up:en. Skulle nog inte göra ont, iofs.
    Ang masterna fick jag ju tipset att köra X9 Wave på dom mindre masterna, och den höll bättre än Simmer-masten iaf…

• jester

Medlem
    20 februari, 2006 vid 12:16 som svar på: Hur kreativa är ni?

Gott!

Har dock inget grafiskt att tillföra, då min artistiska ådra helt enkelt saknas… Men en bra idé, helt klart..

• jester

Medlem
    20 februari, 2006 vid 08:23 som svar på: Flytväst.

Neil Pryde har et par bra västar som funkar med midjesele oxå. Kolla in http://www.surfersparadise.nu/ om ett par dar.

• jester

Medlem
    17 februari, 2006 vid 16:06 som svar på: Segelstorlekar – tänker vi fel?

Visst har dagens segel enormt vindregister. En av mina speed-bröder (Surfan) körde enbart på 6.7 hela säsongen. Och det i vindar från 8 m/s till 18 m/s. Naturligtvis inte optimalt men det funkade.

Men för att slänga in lite tankar i allt teorisnack, så har ni missat en variabel (om inte jag nu inte missat den i doktorns låååånga inlägg)… I lättare vindar är ju den relativa vindhastigheten större än när det blåser mer, så att använda dom tabeller ni kört med ovan kan man nog glömma.
    Det är ju inte så att man automatiskt kan åka dubbelt så fort för att det blåser dubbelt så mycket.

Äh. nu åker jag hem istället…

• jester

Medlem
    17 februari, 2006 vid 15:59 som svar på: Hjälp med vattenstarten!

Jupp. Flytväst e grymt bra. Använder en numera trots att jag kunnat vattenstarta sen 80-talet. Blir mera ork över till surfingen…

• jester

Medlem
    16 februari, 2006 vid 21:26 som svar på: Nu är det bara att vänta

Jag hann skruva ihop min innan badmintonen… Faen va den e sexig där den ligger på golvet… Ser den inte lite ensam ut? Får kela lite med den, tror jag… 🙂

• jester

Medlem
    16 februari, 2006 vid 16:33 som svar på: Nu är det bara att vänta

Nu tappar ni fokus på trådens inriktning pöjkar!

Sparkar den i rätt spår igen med följande små bilder…

• jester

Medlem
    16 februari, 2006 vid 16:30 som svar på: Klubb o SBF

VVK, skämtar du eller? Det är väl ingen som seglat över 25knop i den klubben, går det att stödja sådant

Pratade med Surfan precis. Nu har VVK en gubbe över 25 knop som medlem iaf…

Skall man gå till närmaste klubb som jag har prylarna så är VVK trots allt närmast…

• jester

Medlem
    16 februari, 2006 vid 16:29 som svar på: warpspeed och tb2-58 jämförelse

Porrigt värre!

Är ju faktiskt inte nån hysterisk skillnad på brädorna trots allt.. Warpen ser (till outlinen) iaf ut som en deffad TB58…

• jester

Medlem
    16 februari, 2006 vid 15:57 som svar på: Klubb o SBF

snygga Cissi

Du har min uppmärksamhet…

men visst borde man vara lite lokalpatriotisk, men samtidigt blir det nog ett par resor till Haga oxå… Och räknar man med SBF och ev. ISA så börjar vi snacka en och en halv fena i bara medlems-pengar…

• jester

Medlem
    15 februari, 2006 vid 20:05 som svar på: Nu är det bara att vänta

*nudge, nudge* doktorn… *nudge, nudge*

• jester

Medlem
    15 februari, 2006 vid 16:29 som svar på: Nu är det bara att vänta

Äh. Doktorn hann före. Ja, den är en Warp Speed.

Skall få min TB58 i slutet av denna vecka, så nu får faen våren komma hit och töa bort all is som just nu ligger över hela TT

Sida 364 av 420
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications