jester
Forumsvar skapade
-
Ser grymt bra ut! Är lite synd att ekonomin inte klarade av att köpa en Warp Speed eller F2 Missile II…
Måten är följande:
235cm lång, 50 cm bred, 68 liter volym, tailen e 32.4cm och nosen 36.6 och en vikt på 27cm
-
Vet att flera fått nya Foretrexar via garantin pga läckage. Jag hade använt en aquapak även till foretrexen… Då får du garanterat tätt och en bättre fästanordning
-
Det finns många snabba fenor.
Select är bra, och säljs av flera affärer/webshops. (http://www.wallensports.se/ och http://www.surfbutiken.nu/ bla
Curtis/G-Sport är oxå väldigt bra (http://www.vindsurfing.se/default.php)Sedan finns det ju även en hel hop med custom-tillberkare oxå.
-
Japp, det går o segla rakt utanför Ringhals. Tipset är väl att ta sig till Stråvalla Strand o köra därifrån. Dock tycker väl jag att det inte är vattentemperaturen som gör att man inte kan gå ut en dag typ som den vi har idag, utan luft-temperaturen.
Kan dock nämna att jag fick ett MMS av Surfan förut, och hela Kungsbacka-fjorden (Torkelstorp mao) är helt frusen… Och jag som får min nya bräda i veckan… 🙁
-
Boman: En av dom stora grejorna med GPSen (iaf tycker jag det) är att tävla mot sig själv. Så egentligen spelar det ingen roll vad man använder, utan att bara ligga o jaga sina egna tider. Jag håller med dig mao, men… Har man möjlighet (som jag nu faktiskt har) så lär det ju inte vara tråkigare om man har prylar som har potential att köra över 40 knop, vilket jag nu faktiskt skaffat mig. Dock tror jag att det kommer var j-vligt svårt att placera sig topp 10 bland svenskarna när vi kör bokslutet för innevrande år… Och det kommer naturligtvis att bli svårt för mig att spränga 40 knop, trots att jag kittat upp mig ganska duktigt…
Och man KAN ju faktiskt köpa beggade prylar som går o åka över 35 knop med. getwet körde ju ruskigt fort på TT med en gammal Mistral, MGS har kört över 34 knop med en JP FreestyleWave, jag har kört över 35 med en JP SX osv…
jeje… Over and out…
-
Oscar wrote:Typiskt Neil Pryde att försöka köpa sig ett världsrekord…
Typiskt? Är väl snarare smart? Akta jante-lagen…
Tror snarare att det är ett försök att fylla tomrummet efter Dunken, som jag tror är den snabbare av dom 2 (och som naturligtvis har bättre grejer numera… ;))
-
getwet wrote:Och nu har Ian Fox seglat seglat 45.1knop med 5.6 i 20-25knops vind….
Någon som vill köpa mina åkafortprylar, som tydligen är riktigt långsamma?…..:wink:
Läste att han satt max-farten i värsta regnbyn. Mao lär det ha blåst mer än 20-25 knop… Regnet lär ju även ha plattat ut vattnet rejält.
-
wtf?
Inget iPod-vitt? Inget guld-färgat? Nah! Måste vara kassa!!!
Nävars, dom ser väl ganska bra ut, synd att kortet e taget ur en lite udda vinkel…
-
Vi kanske skall börja köra med tillverkningsår istället??
-
Jag skall nog kunna få plats o rigga en 5.8 iaf… Har inte så små segel som 4.2…
-
Japp, det är Sandy Point. Info om Tonys session:
Quote:Profile
Name: Tony Wynhoven
Sail number: AUS-180
Sponsor(s): K.A. SAILS. F2. 4 WINDS MARINE
Home spot: Australia, Point Henry, Victoria
Height: 197 cm
Weight: 107.0 kg
Session info
Date: Monday, February 06, 2006
Spot: Sandy Point, Victoria, Australia
Board: F2 Missile II
Sail: KA Sails Koncept 5.8
Fin: Select Lightning Speed 22
Average speed: 42.6 knots (43.9 43.1 42.2 42.0 41.6)
Max. GPS (display): 45.1 knots
Max. 2 sec. (software): 45.3 knots
100 m run: 44.4 knots
250 m run: 43.5 knots
500 m run: 40.6 knots
Nautical mile: 17.4 knots
1 hour: 8.9 knots
Distance: 39.9 km
Windspeed: 30.0 knots
Windgusts: 35.0 knots
Remarks: Great session @ Sandy Point on the 5.8 koncept and missile II. It was the first time I had used the 5.8 after promising that I would reluctantly not use the 6.6 next time there was a good blow. Happy to say the 5.8 is as sweet as its bigger brother and the extra efficiency made the extra few knots. I had one great run to do a 45.3 max. I’m not sure if the wind picked up or the angle improved slightly, but I was certainly not overpwered or anywhere near the limit on this gear. I would love to have that angle/strength for a few hours to boost up the av’s. Did lots or runs around 44kn. After a few hours the tide was a bit high and the angle changed to around 105-110 and was much slower.
Very happy with the day and the fact it was again done on ALL production gear. Rumours are that 45.3 max is a new aust. record but we’ll see what happens.
Thankx to Mal for letting me try one his new fins. Unfortunately it was late in the day when times had slowed down. Very impresed with the feel and keen to try one on a big day.
It is always a pleasure to sail with the Sandy Pt. crew.hope this makes sense as its 12.45 AM, just finished the 4.5 hr trip home and have work at 7.00am
cheers! -
jösses… dåt GÅR att lära en gammal hund att sitta… eller länka som i det här fallet… 😉