Forumsvar skapade

Sida 368 av 420
  • jester

Medlem
    3 februari, 2006 vid 17:37 som svar på: Blir det ngn surf på båtmässan?

Jao. Tror RSX kan vara bra för sporten. Formula är ju formel 1, skitdyrt (fårhållandevis iaf) för en vanlig söndags-seglare, medans RSX är mera nåt touring-car mästerskap, som faktiskt en vanlig svensson kan börja köra.
    Själv lockas jag inte av man-mot-man tävling, utan tilltalas mer av att tävla mot mig själv och klockan (GPSen). Men hoppas, hoppas, att RSX slår fetstort!

• jester

Medlem
    3 februari, 2006 vid 15:18 som svar på: North Warp 06

Såg denna artikel idag:
    http://www.aftonbladet.se/vss/it/story/0,2789,772835,00.html
    ÄR det nån som mätt upp hur högt ljudet är när man smäller över cambrarna? Vi kanske kan stämma North? 😀

• jester

Medlem
    3 februari, 2006 vid 08:07 som svar på: Blir det ngn surf på båtmässan?

Jimmy: Du har kanske missat att jag försöker sälja mina formula-prylar… 😉

Men skall bli kul o titta lite på den brädan. Känns ju helt rätt att dom valt en OS-bräda som liknar det som folk kör på nu för tiden.

Surferboy: Lätt att jag kommer förbi montern o spanar lite, har ju inte haft möjlighet att rigga mitt Warp ännu… 🙁

• jester

Medlem
    2 februari, 2006 vid 21:15 som svar på: Mitt diskställ…
    fastforward wrote:
    Va? Har ni lediga lägenheter på den sidan? Förstår inte konceptet riktigt… 😉

Ge dig ut och leta nu efter annonser med ”stambytt fastighet med öppen planlösning i vardagsrummet och oanade riggningsmöjligheter”

Problemet är ju just det att det inte finns några lediga… Snubben på bostadsförmedlingen skrattade åt mig… Kan nämna att Fjärås ligger bara ett par km från Torkelstorp… 😀

• jester

Medlem
    2 februari, 2006 vid 21:12 som svar på: North Warp 06

OK. Funkar att rigga ungefär som RS4 då mao. Tack för bra trimtips!

Har inte riggat seglet ännu, då lgh är för liten, och vädret e för kallt ute.

• jester

Medlem
    2 februari, 2006 vid 15:45 som svar på: North Warp 06

Fattar inte riktigt vad han menar med den postningen… Vad är problemet?

Ni som test-riggat… Warp har inte någon ”flärp” som måste in i mast-toppen, eller?
    VTS- på mitt finns bara ett max-märke
    HTS- saknas helt

Är det så på era segel oxå?

• jester

Medlem
    2 februari, 2006 vid 12:10 som svar på: Mitt diskställ…

Återkommer om jag gör något crazy med akvariet…

Tur att jag gjorde mig av med mitt 720-liters akvarium för ett tag sedan. Annars hade jag nog försökt prova nya brädan i det…

• jester

Medlem
    2 februari, 2006 vid 08:31 som svar på: Mitt diskställ…

Jag har för lite lgh helt enkelt… Får byta till en större, så jag kan rigga inomhus!
    Är det någon som får nys om en ledig hyreslgh i Fjärås-trakterna söder om Kungsbacka, så är det bara o hojta! 😉

• jester

Medlem
    1 februari, 2006 vid 20:21 som svar på: Mitt diskställ…

Nja, underligt och underligt… Klart man måste testa nya prylarna – även om man bor i lägenhet

Får vänta tills jag får min 5.8 med att rigga i lgh… Provade med 6.8:an nyss, men fick inte plats… 🙁

• jester

Medlem
    1 februari, 2006 vid 08:10 som svar på: severne ssr

Har inte kört det själv, men det ser väldigt bra ut iaf. Och Dave White har ju kört ruggigt snabbt med det. Tyvärr har ju Severne-priserna höjts ganska kraftigt inför 2006, men fortfarande hyggligt prisvärda.

• jester

Medlem
    31 januari, 2006 vid 21:39 som svar på: speedfenor till riktigt bra pris

F2 fenan ser riktigt fin ut. Enligt F2s hemsida så levereras den med en fena på 34 cm??

Men 32 cm funkar fint med 6.8, har du riktigt platt vatten kan du köra ner mot 28 cm med det seglet. 5.4:an hade jag nog kört en fena på 26 cm med.

Jag kommer nog köra 30cm fena med 6.8 och 26-27 cm med min 5.8.

• jester

Medlem
    31 januari, 2006 vid 15:23 som svar på: Sandy point"Goa speedgubbar"
    dr Masse wrote:
    Seglen är ju otroligt små?!? Fyrnoll eller, det där KA seglet är ju som ett örngott…

5.0 resp 5.8 körde dom. Gubbarna som kör är Mal Wright och Adrew Daff.

Kolla för mer info här:
    http://www.gps-speedsurfing.com/gps.asp?mnu=forum&smnu=2&val=1332

Dessa 2 herrar ligger topp 4 på årets rankning hittills med dessa tider. Är helt övertygad om att dom flesta i topp 10 i Sverige hade kunnat slå dessa tider om vi varit där… Byar upp mot 30 knots(15 m/s)… Hade nog kört 6.8 själv, speciellt som dom körde på ostlig vind, och fick köra ganska tight vinkel för att få platt vatten…

• jester

Medlem
    31 januari, 2006 vid 10:13 som svar på: Sandy point"Goa speedgubbar"

Sandy Point ligger 150km Syd-Sydost om Melbourne, Australien. Aningens långt o åka härifrån över dagen

• jester

Medlem
    31 januari, 2006 vid 07:20 som svar på: Blir det ngn surf på båtmässan?
    Glen Alpin wrote:
    Hittade dessutom en hoj som passade mig ganska bra: Yamaha BT-1100 Bulldog… Coolt namn på cool cykel

Gillade inte du snabba saker? Den hojen suger faktiskt. 65hk? hade behövt minst det dubbla då den är både tung och klumpig. namet är ju iallafall ballt!

Mjo… Jag gillar snabba saker… Men mindre risk o köra ihjäl sig med en sådan här maskin. Föll för den mest för att den passade mig väldigt bra utessendemässigt, och som du säger, så är ju namnet ovanligt coolt.

• jester

Medlem
    30 januari, 2006 vid 22:28 som svar på: Sandy point"Goa speedgubbar"

Dom kör j-vligt små segel…. Verkar ju inte blåsa SÅÅÅ j-vla mycket heller… Vem som helst kan ju köra 40 knop under sådana förhållanden…

Sida 368 av 420
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications