Forumsvar skapade

Sida 370 av 420
  • jester

Medlem
    27 januari, 2006 vid 20:41 som svar på: surf depression

Hehe, I wish…

Jag har tyvärr inte sådan pli på min sambo tyvärr. Min idé om att hänga upp brädan och seglet på väggen som prydnad blev råsågad redan på ett tidigt stadium.

Ahh… Tråkigt att höra…

Kolla bifogad bild hur jag behandlar mina nya leksaker. Själv sover jag på golvet… 😉

• jester

Medlem
    27 januari, 2006 vid 16:56 som svar på: Är det möjligt….

Vi är urusla, helt enkelt…

Nä, jag o Surfan har oxå undrat lite över den där biten. Dom kanske inte har en lika eminent RTK som vi i Sverige har…

Iofs så har dom kanske plattare vatten, och jämnare vindar än vad vi har. Detta gör det lättare att accelerera hela tiden…

Nu när jag kommer ha lite valmöjlighet vad gäller segelstorlek, så skall jag faktiskt testa att inte köra så våldsamt stort. Under förutsättning att vi hittar plattar vatten med jämnare vind än TT… Men dock aldrig mindre än 5.8…

• jester

Medlem
    27 januari, 2006 vid 11:41 som svar på: surf depression

Man kan ju i alla fall springa ner till källaren ibland och klämma på prylarna.

Källaren?

Nya grejerna ligger på golvet i vardagsrummet för tillfället. Har även lite gamla segel och en bräda i min lilla lgh oxå…

• jester

Medlem
    27 januari, 2006 vid 07:59 som svar på: surf depression

Jag använder mig av ”köpa utrustning-metoden”. Funkar kortvarigt, men sen blir suget ännu värre…

• jester

Medlem
    26 januari, 2006 vid 21:32 som svar på: Nya Simmer race?
    Jeppe wrote:
    Ni var inte speciellt nöjda alltså?

Nix, tyvärr inte. 8.3:an funkade bra, men 6.6 passade inte mig alls. Testade aldrig 5.8

Iofs körde jag inte mer än ett par timmar, men jag trivdes inte alls. Kanske funkar bättre för en lättare kille.

• jester

Medlem
    26 januari, 2006 vid 12:58 som svar på: North Warp 06

Häpp!!

Nu har jag hämtat mitt första Warp-segel… En 6.8, resten skall jag få inom ett par veckor… Kan inte våren komma snart???

• jester

Medlem
    26 januari, 2006 vid 12:42 som svar på: Nya Simmer race?

Det stämmer bra att vi testkörde dom lite. Men är osäker på om det var 06 eller bara prototyper. Får hoppas på det sistnämda… Storlekarna vi körde var 5.8, 6.6 och 8.3

• jester

Medlem
    26 januari, 2006 vid 09:42 som svar på: F2 SX M nu i lager…

Är det bara jag som tycker det är märkligt att tillverkarna inte har sådana här bilder på sina hemsidor?

• jester

Medlem
    25 januari, 2006 vid 18:26 som svar på: F2 SX och FX -06 i lager

Jag tycker inte om att folk försöker sälja skabbiga 50% kolmaster i sina inlägg.Dom borde hålla sig till köp/sälj!

Hoppas 100% kol går bra… 😉

Köp nu, för faen, köp!!

• jester

Medlem
    25 januari, 2006 vid 13:19 som svar på: F2 SX M nu i lager…

Hehe…

Den där ser ju riktigt najs ut, faktiskt…

• jester

Medlem
    25 januari, 2006 vid 12:58 som svar på: Gaastra Vapor

Lär väl vara leverans i Juni om man beställer nu, tyvärr… Men vet inte säkert, iofs. Lättaste e ju o ringa o prata med boysen

• jester

Medlem
    25 januari, 2006 vid 10:43 som svar på: Nya Garmin GPS
    getwet wrote:
    Någon som kan lista ut om den blir godkänd? Dåligt bevandrad i teknaliteter för GPS. Vad jag vetså är väl dom andra forerunner inte godkända, bara foretrex (heter dom väl?)
    Om den är det så ser den både snabb och cool ut, vilket naturligtvis är extremt viktigt:smile:

Diskussionen finns ju redan på gps-forumet. Men förhoppningsvis kommer ju även Foretrexen i detta format. Skulle även vara uppgraderad hårdvara internt. Den som lever får veta, helt enkelt…

• jester

Medlem
    24 januari, 2006 vid 14:02 som svar på: Gaastra Vapor

Glöm inte North. Björn Dunkerbeck vann ju trots allt titeln i speed 2005…

Men Gaastra Vapor ser extremt bra ut, om det sedan fungerar lika bra på vattnet har jag ingen aning om… SpeedJanne har väl köpt ett, har jag för mig.

• jester

Medlem
    24 januari, 2006 vid 13:20 som svar på: Vad gäller på de Svenska banorna under 06?

Gubbar!

Glöm inte att det finns en slalom/speed-avdelning på forumet oxå!

Kul med så mycket folk som satsar på fort-åka.

• jester

Medlem
    24 januari, 2006 vid 12:05 som svar på: Gun Sails katalogen idag

Japp. Lite fattigt, helt klart. Många märken är ju tillbaka på 90-tals standard på lattorna, mao tub-lattor överallt. Det var bättre förr… 😉

Sida 370 av 420
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications