Forumsvar skapade

Sida 374 av 420
  • jester

Medlem
    11 januari, 2006 vid 21:55 som svar på: 40 knop nästa år?
    getwet wrote:
    Och…..!

Ärligt talat, tror jag inte! Aerodynamiken är fortfarande för dålig men om några år kanske när grejerna utvecklats mer.
    Sen kan man väl diskutera om kite verkligen är segling…påminner mer om drakflygning tycker jag. Och brallorna utanpå våtdräkten måste sänka farten rejält.

Kite har potential. Men det finns amatörer inom windsurfing som toppar 44 knop oxå. Så det kommer bli ett spännande race. Sedan tror jag att det är lättare att köra 500 meter med jämn hastighet på en bräda jmf med kite. Och sedan är det det där med brallorna utanför dräkten. Minst ett par knop redan där… 😉

• jester

Medlem
    11 januari, 2006 vid 14:46 som svar på: Åsikter/erfarenheter av F2 Stoke 107 -05
    sode wrote:
    All feedback är bra feedback, tack!

Har också funderat lite på screamenr, just för att den sägs vara snabb-snabbare-snabbast… men jag vill ändå ha kvar lite möjligheter till nåt litet trix eller hopp nån gång…

Screamern är säkert snabb, men snabbast? Inte på långa vägar. Screamer är ju mer eller mindre en free-ride bärda nu för tiden. Den var extremare förr i tiden, dock.

• jester

Medlem
    11 januari, 2006 vid 11:58 som svar på: 40 knop nästa år?

Det är inte snön jag ser som problemet, utan det där våta/kalla/hala som ligger ivägen om man försöker sjösätta brädan

Inga sådana problem heller

• jester

Medlem
    11 januari, 2006 vid 09:08 som svar på: 40 knop nästa år?
    getwet wrote:
    Har ni vår idag Jester??? Tycker jag kan skönja den här. Inte alls sugen….närå!

Japp. Nu har nästan all eländig snö regnat bort! Nu finns det hopp om livet igen…

• jester

Medlem
    10 januari, 2006 vid 15:36 som svar på: Åsikter/erfarenheter av F2 Stoke 107 -05

Ah… var inte meningen o hacka ner på brädan… Den är ju helt klart omtyckt av många.

Men om du ör intresserad av fart, så tycker jag dom brädor du nämner är helt klart bättre för dig. Därför jag tycker jag att du faktiskt kan göra dig av med Max2air:en.

Skillnaden mellan 03 och 05 är väl inte jättestor, men det beror ju helt klart vilken bräda man talar om. Viktigaste är ju att jämföra brädor som är gjorda för samma typ av segling.

• jester

Medlem
    10 januari, 2006 vid 13:42 som svar på: Åsikter/erfarenheter av F2 Stoke 107 -05

😀

Men jag tycker du är helt rätt ute vad gäller brädval. I dina kläder (eller iaf med den vikten) hade jag nog sålt din gamla F2, köpt en avancerad freeride(stoke) eller en SuperX(JPn) i den volymen du nämner. Och sedan när du lärt dig ytterligare köpa till en mindre slalombräda (80-90 liter), eller om du är mer intresserad av wave (tvi! ;)) en freestyle-wave.

Ang, priset på min JP, så är det ju alltid öppet för diskussion, speciellt om du väljer att inte få med den lilla fenan. Skall lägga upp lite bättre bilder i dagarna. Men brädan är helt klart i nyskick. Men hör av dig, så kan vi ju snackas vid om det hela om du är intresserad.

• jester

Medlem
    10 januari, 2006 vid 12:26 som svar på: Åsikter/erfarenheter av F2 Stoke 107 -05

Vet inte så mycket om Stoken, men frågan är väl vad du vill få ut av brädan?

Vill du ka fort? Vågor? osv osv

Jag har dock erfarenhet av JP SuperX 106 -05, och den brädan är mycket trevlig. Är väldigt lätt att åka riktigt med, svänger bra och är framförallt väldigt kul o köra.

Utav en ren händelse är min till salu dessutom… 😉 Kolls under köp o sälj.

• jester

Medlem
    9 januari, 2006 vid 19:13 som svar på: Thommen SR/RS 2006
    Ola_P wrote:
    Dämpar inte gräset i torkel vågorna ändå?

Vi vill ha vatten som e platt som salsgolv! Även en liten våg blir jobbig i 35+ knop

• jester

Medlem
    9 januari, 2006 vid 11:48 som svar på: Lite Off, men antagligen bråskande

USB-stöd finns inte i vanliga Win98, utan 98SE krävs

• jester

Medlem
    9 januari, 2006 vid 11:46 som svar på: Thommen SR/RS 2006

Dock har jag beställt vågbrytare längs med hela västkusten. Så problemet finns inte, doktorn. 😀

• jester

Medlem
    9 januari, 2006 vid 07:53 som svar på: Lite Off, men antagligen bråskande

För att bränna bin/cue-filer i Nero:

* Starta Nero
    * Klicka Avbryt (så du inte har några fönster öppna)
    * Välj menyn Recorder
    * Välj Burn Image
    * Leta upp .cue-filen
    * Bränn

Och det kommer bli problem att köra befintliga program på datorn efter en ”överinstallation”, men vissa program bör fungera.

• jester

Medlem
    9 januari, 2006 vid 07:49 som svar på: Finian till NP…?

Börja läsa det då! 😉

• jester

Medlem
    9 januari, 2006 vid 07:42 som svar på: Thommen SR/RS 2006

Äh. Låt dom hålla sig till Lejet o Bappelviken. Br4a att vet vart man har dom… 😉

• jester

Medlem
    8 januari, 2006 vid 19:40 som svar på: Thommen SR/RS 2006
    getwet wrote:
    Det får vi Surfan, jag har beställt mycket vind på Internet. Ostligt på västkusten och Öland, SSV på Fituna…….varje dag kuling efter kl 14.00.:smile:

Ostlig styv kuling. KAN faktiskt funka riktigt bra i TT….

• jester

Medlem
    7 januari, 2006 vid 23:23 som svar på: En allmän spaning om trender…..

Tabou har ju Manta-brädorna, och dom e ju ganska snabba…

Sida 374 av 420
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications