Forumsvar skapade

Sida 377 av 420
  • jester

Medlem
    28 december, 2005 vid 21:42 som svar på: Summering, Ranking 2005

Då är vi (minst) två!

• jester

Medlem
    28 december, 2005 vid 16:08 som svar på: Segelstorlekar – en äkta vintertråd!

Jupp. Dom flesta andra körde överrigat 4.0 den dagen. Dessutom riggar jag ju för max drag på slören, är lite bökigt när man skall höjda tebax igen.

Men nu går vi tebax till topicen och hjälper den gode doktorn igen. Sorry!

(jag kan dock inte hjälpa dig med ditt angenäma problem, doktorn…)

• jester

Medlem
    28 december, 2005 vid 16:05 som svar på: Ska en kitare bli först över 50knop?

Så länge dom åker på vattnet med någon form av segel, tycker jag det är ok. Största problemet är nog att dom behöver större fenor för att köra i mera vind, vilket innebär mera ”drag”, vilket innebär svårare att åka fort. Dock är det nog inte omöjligt med 50 knop. Jösses vilket 50-knops race vi har. Hoppas bara att ”vi” vinner! 😀

• jester

Medlem
    28 december, 2005 vid 15:41 som svar på: Gislövshammar För er som inte jobbar

Faen va go Ignorera-funktionen är!

• jester

Medlem
    28 december, 2005 vid 14:12 som svar på: Segelstorlekar – en äkta vintertråd!
    getwet wrote:
    Tycker jag saknar en fjärde linje….en komplett camberlinjen med bräda och allt!!

Mmm… Kör själv 6.2 – 7.5 – 12.5

Funkar från 4 m/s upp till 18-19 m/s…

• jester

Medlem
    28 december, 2005 vid 08:49 som svar på: Vilken GPS? Garmin eTrex Venture?
    Pulver wrote:
    Tack för snabba och bra svar! E-trexen är tillbakalämnad och 1700 kr kliar i plånboken.

Vad är det för skillnad på 101 och 201, Foretrex, Gecko? Finns det någon bra återförsäljare i Göteborg eller skall man beställa billigt från någon pålitlig näthandlare?

Största skillnaden mellan Foretrex 101 och 201 är väl att 201:an har uppladdningsbara batterier. 201:an är den populäraste GPSen. Gecko är väl i det närmaste identisk med Foretrex 101, men har inte armbandet. Tror man får datakabel med i priset på Foretrex, men inte med Gecko.

• jester

Medlem
    27 december, 2005 vid 11:02 som svar på: Summering, Ranking 2005

Del 2:

Max 2 sek

1 Daniel Borgelind 36.6 knots Torkelstorp

2 Robert Stavnas 36.3 knots Haga Park, Öland

3 Erik Larsson 35.8 knots Torkelstorp

4 Jesper Kinnas 35.7 knots Torkelstorp

5 Per Cullin 35.2 knots Dalarö

6 Mikael Selington 35.0 knots Torkelstorp

7 Fredrik Boman 34.8 knots Kappelsk嬠Norrt嬪e

8 Johan Gelander 34.5 knots Haga Park, Öland

9 Jona Ljungstrom 34.2 knots Bolinder Strand

10 Micael Svensson 33.8 knots Torkelstorp

Max GPS

1 Daniel Borgelind 36.5 knots Torkelstorp

2 Erik Larsson 35.8 knots Torkelstorp

3 Jesper Kinnas 35.5 knots Torkelstorp

4 Robert Stavnas 34.6 knots Haga Park, Öland

5 Mikael Selington 34.4 knots Fituna

6 Micael Svensson 34.0 knots Torkelstorp

7 Johan Gelander 34.0 knots Haga Park, Öland

8 Per Cullin 33.9 knots Dalarö

9 Jona Ljungstrom 33.3 knots Bolinder Strand

10 Ulf Sjostedt 33.0 knots Lundakrabukten

Resten är inte sökbara, men Roberts tid på 1 timme är ju grym:

1 Robert Stavnas 22.4 knots Haga Park, Öland

Samma sak med nautisk mil:

1 Robert Stavnas 29.7 knots Hvide Sande

Hoppas nu att all klipp-o-klistra har funkat ok.

• jester

Medlem
    26 december, 2005 vid 21:50 som svar på: Vilken GPS? Garmin eTrex Venture?

Dom flesta kör med Garmin Foretrex 201 eller Garmin Geko 201. Dessa är ”godkända” av http://www.gps-speedsurfing.com som är den site som gäller för att posta sina bästa tider.

Hoppa gärna till slalom/speed-forumet, där finns mer intressant att läsa utan att riskera att bli kallad för speedtysk o annat sådant från segelsnurrar-fjunen… 😉

Äh. var för långsam.. Knatte hann före… Men välkommen till fartåkar-gänget!!

• jester

Medlem
    26 december, 2005 vid 18:48 som svar på: Ska en kitare bli först över 50knop?

Spännande!

Kan för lite om kite, men borde det inte finnas en teortisk gräns för hur fort dom kan köra utan att blåsa bort??

• jester

Medlem
    26 december, 2005 vid 18:43 som svar på: Hypern är grym med små segel!

Gött!!!

Hypern har helt klart ett sämrte rykte än vad den förtjänar.

• jester

Medlem
    25 december, 2005 vid 21:30 som svar på: Surf imorgon???

Är född o uppvuxen vid Mjörn.. närmare bestämt Sjövik, så jag har surfat en hel del på den sjön… Men senast är nog extremt tidigt 90-tal…

• jester

Medlem
    25 december, 2005 vid 20:29 som svar på: Surf imorgon???

Vart kör du på mjörn? Gråbo?

• jester

Medlem
    24 december, 2005 vid 10:01 som svar på: Kanonbra uppdaterad konf

Om du går in i Kontrollpanelen (för forumet, alltså) kan du ställa in hur många svar som skall visas per sida. Tyvärr inte alla svar, men har för mig att man kunde ställa in 40 svar per sida. Räcker för dom flesta trådar.

Go Jul

• jester

Medlem
    23 december, 2005 vid 16:41 som svar på: 40 knop nästa år?

Så av ren nyfikenhet, hur står sig TT mot typiska speedställen/plattvattenställen som t ex Strand Horst, Leucate, Sotavento eller Karpathos? Nån berest surfare som vet och vill dela med sig?

TT är inte ens i närheten av dom ställena. Tror det är mycket svårt att köra 40 knop där. Surfan har ju toppat närmare 37 knop där och getwet, Erik jag och någon till har kört nästan 36 där.
    Det största problemet är nog inte hur vattnet ser ut, utan att det sällan eller aldrig är jämn vind där. Observera att detta är toppfarter enbart. Snackar vi 5 averege 10 sekunder får du ta bort ett par tre knop…

tbsurf: jag är övertygad att du kommer köra väldigt fort med dina grejer när du kört in dig på dom, och har kört in dig på TT. Kan Ben van der Steen köra över 42 knop med tb58:an och 47 med Warp speeden, så kan väl vi?? 😉 (eller ja, bara du på sista punkten då jag inte har någon warp speed… ännu iaf)

Lägger till ett parpersonliga mål till… Över 35 knop på average och även på 500 meter. Blir kul att se hur realistiska våra mål är när vi summerar nästa år…

• jester

Medlem
    23 december, 2005 vid 11:45 som svar på: Rösta

Och i Kontrollpanelen

Sida 377 av 420
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications