Forumsvar skapade

Sida 379 av 420
  • jester

Medlem
    20 december, 2005 vid 10:55 som svar på: Min identitet är kidnappad

Prova att radera alla cookies, så bör problemet försvinna. Dock blir du ju av med lite annat sparat som kan vara nyttigt o ha…

• jester

Medlem
    19 december, 2005 vid 20:59 som svar på: Fan sysslar ni med!!!

Go Steffo go…

Har inte kört detta forum så länge, men det gamla verkade lite föråldrat. När man väl lärt sig detta, så tror jag allt blir skitbra. Lyssna inte för mycket på det lilla rambo-fjunet. Han lider nog bara av abstinens… 😉

• jester

Medlem
    16 december, 2005 vid 07:59 som svar på: SECTION8’s nya FILM är UPPE!

Hmmm…. Lite väl enkelspårigt, eller? bara en massa segelsnurrande juh… Inte ett enda camber-segel så långt ögat kunde se… Skärpning!

Men utöver detta var det ju inte helt bortkastade 18 minuter…

• jester

Medlem
    14 december, 2005 vid 12:16 som svar på: hastighetsrekord

Världsrekordet för sgelfarkoster på vatten innehas just nu av windsurfingbärdan. Rekordet ligger på 48.7 knop i medelhastighet över 500 meter. Dock satte väl Volvo-båtarna ett ganska grymt rekord över 24 timmar nyligen? Men tror det är fysikaliskt omöjligt för dessa båtar att köra snabbare än 35-40 knop

• jester

Medlem
    14 december, 2005 vid 12:13 som svar på: Anorlunda speedsegling

Lite fler bilder:

http://forum.windsurfing.nl/viewtopic.php?t=17367

Och kolla grafen från förra gången dom kraschade…

http://www.macquarie.com.au/speedsailing/updates.htm

• jester

Medlem
    14 december, 2005 vid 08:39 som svar på: Anorlunda speedsegling

Mjo. Den där ser snabb ut. Om dom bara får den att hålla, så kan den vara livsfarlig. Eller är det tvärtom? wink.gif

Det fantastiska är ju att den sätter toppfarterna run 20-25 knops vind. Och visst ser Sany Point (stället dom kör på) rejält porrigt ut? Vill oxå speeda på ett sådant salsgolv!

• jester

Medlem
    11 december, 2005 vid 21:42 som svar på: Stylepimps rullen??

…väntar alltid för länge

• jester

Medlem
    10 december, 2005 vid 18:15 som svar på: segel till min rrd 276

Och min JP SuperX är ju bara dryga 254… Skynda o fynda!

wink.gif

• jester

Medlem
    9 december, 2005 vid 08:05 som svar på: segel till min rrd 276

Svar till:

Den ser snabb ut, men lite knubbigare smirk.gif smile.gif

[/ QUOTE ]
    Fat is fast…

• jester

Medlem
    8 december, 2005 vid 22:13 som svar på: segel till min rrd 276

SER iaf snabbare ut!

Kan ju faktiskt funka riktigt bra, och det e ju så in i h-vete mycket trevligare o ha grejerna inne i bilen. Är ju lite lätt tråkigt o hålla på o binda prylar på tackräcke hela tiden..
    Väntar ivrigt på rapport efter första turen!

• jester

Medlem
    6 december, 2005 vid 10:55 som svar på: gillar någon hyper sonic..

Ja, GPS är inte tillförlitligt om man inte vet vad det hela handlar om. Mao inte vet hur man tar bort spikar i datan. Men om man har en uppdateingsfrekvens på 0.5 Hz (en mätning varannan sekund) så blir resultatet riktigt hyfsat rätt. MEN det är ju inte helt exakt, skulle gissa att det kan skilja upp till +-1 knop.
    Du får naturligtvis tycka precis vad du vill om Hypersonicen, men det ger oss ”Hyperlovers” rätten att tycka vad vi vill. Och ja, jag har testat Fanatic Falcon, Thommen-brädor o lite annat, men jag tycker fortfarande att Hypern är riktigt skoj i lättare vindar, men i hårda vindar kommer jag nästa säsong stå på en Exocet TB-58. Hade jag varit stenrik så hade jag nog bytt ut Hypern oxå, men nu är jag inte det,så…

• jester

Medlem
    4 december, 2005 vid 21:15 som svar på: Vad har ni för bisyssla? Dvs arbete, studier etc

Kodarhjon… Sitter på Hogia och skriver Revisions-och Boksluts-program… Tyvärr 8-5 jobb… Men blir lite stålars över till balla prylar

• jester

Medlem
    4 december, 2005 vid 21:11 som svar på: Slalom fenor…

Vet att gubbarna och tjejerna på SP har planer att plocka in lite riktiga fenor inför nästa säsong. Är väl inte klart vilka det blir. Men vi får hoppas att det inte är Select då Surfcompaniet också skall sälja dom (utöver wallén-gänget). Bra med lite flera högprestanda-prylar lätt åtkomliga.

• jester

Medlem
    2 december, 2005 vid 15:55 som svar på: gillar någon hyper sonic..

Håller med, getwet. Tror jag närmade mig gränsen för vad jag kan pressa ur den brädan. Kan väl få nån knop till med bättre fena.

Tilläggas bör ju att tiden är satt i Torkelstorp under riktigt hyfsade förhållnaden för att vara TT, och nog bättre än vad de flesta brukar köra på. Och mot slutet blev 7.5:an för stor, bytte ner till mindre bräda, men armarna var då såpass slut, så jag orkade inte köra snabbare med mindre bärda, faktiskt.

Så för att återgå till trådens egentlige ämne är HS en riktigt kul bräda o segla på med segelstorlekar på 7.5-9.0 kvadrat. Funkar med mindre segel, men då föredrar jag LÄTT mindre brädor. Men om man bara har möjlighet att skaffa en bräda är den ju guld värd iom det fantastiska vindregistret, OM man är hyfsat duktig på att köra. Ingen nybörjarbräda mao.

• jester

Medlem
    2 december, 2005 vid 09:48 som svar på: Orkar du inte med vissa användare?

Svar till:

Finns det inte någon funktion för att ignorera alla registrerade användare? Jag är så trött på registrerade användares prettostil. Anonyma är mycket skönare, mer avslappnade liksom.

[/ QUOTE ]

Skapa ett forum för anonyma användare bara.

Sida 379 av 420
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications