jester
Forumsvar skapade
-
Finns det ingen funktion för att ignorera anonyma postare? Börjar bli seriöst tröt på alla skitinlägg som härstammar från dylika personer…
-
Svar till:
Vet inte nått om dom nyare HS modellerna men den gamla 105:an från 03 går fetebort!! Känns som om den sitter fast i vattnet. allt annat än upphetsande. Känns som ett gammalt dass lock om ni frågar mig! Håller helt med Ian. Som ni ser nu så har starboard fimpat Hyper Sonic å det talar väl sitt tydliga språk!!! Sen undrar man ju var jester köpt sin glädjemätar GPS!!! Ta dom där 32 knopen med en nypa salt!!!
Hankloose
[/ QUOTE ]
Sedär. Nej, den är inge glädjemätare. Satte dom hastigheterna i sällskap av Surfan, Getwet och tbsurf, och dom hängde jag med toppfartsmässigt. Så nog stämmer GPSen alltid. Men som svar på frågan är det en Garmin Geko 201 som är köpt på Clas Ohlson.
Men du är välkommen ner till TT för att se om det hela stämmer eller ej. Sådana där anklagelser avtackar jag mig från.
Och kollar man på ISonicen så ser jag det som ett naturligt steg vidare från Hypersonicen. Orsaken till att Hypern lades ner är säkerligen att väldigt få förstår sig på brädan. Men sen får man ju tycka vad man vill om brädan, förstås.
-
Svar till:
Kungen har väl dyslexi?
[/ QUOTE ]
Nej. Jag har inga sådana problem!
-
Damn… Får höja priset då… Nävars priset sitter där det gör. Och skicket är bra. Är inte överdrivet använt senaste två åren iaf. Och tror inte att brädan är ”mjuk” någonstans. Inget jag märkt iaf.
-
Kolla min signatur… säljer ju en Fantaic Formula från 2002 med NP rigg RS2.
-
Rekordet ligger på 22.7 knop. Med tanke på att rekordet för en timme på bräda ligger på 24.8 knop, tror jag rekordet är svårslaget. Dock tror jag att Volvo-båtarna har chans att bättre på rekordet nere i ”The Roaring fortys”…
-
Ahhh… Låter najs. Får väl se om det blir något mindre än 6.2 för mig till våren. Känns som en 5.x skulle få VÄLDIGT lite tid på vattnet för mig…
Den som lever får veta… -
Svårt det där med segelstorlek, helt klart. Har 6.2 som minsta segel för närvarande, och har hittills inte varit överriggad. Men det gäller ju naturligtvis bara på slören när man speedar. Vid kryss ”hem” igen, så känns en 6.2 hyfsad stor i 18 m/s.
Snabbaste svenska tiden sattes med ett RS4 6.7 i just 17-18 m/s i år. Men om man bara skall ”fritids”-surfa, så behöver man säkert mindre segel. Och naturligtvis får man minska storlek om man slarvat med morgongröten…
Om du har möjlighet, skaffa ett RS4 eller senare. Rent otroligt bra segel, om man skaffar rätt mast till dom. Naturligtvis finns andra tillverkare också som är bra. Dock är denna typ av segel oftast sydda i lättare material, så dom slits hårdare än våg-prylar. Dessutom finns det inte så många exemplar gjorda över huvud taget, därför kan det vara ganska svårt att få tag i beggat… -
Svar till:
Ser ju ut att vara grymt plattvatten där

Då talar ju ryktet sanning
[/ QUOTE ]
Hehehe… Allas vår datorfantom surfan har inte riktigt ordning på alla tåtarna. Första bilden är givetvis från Walvis bay… -
Har tyvärr inga bra action-bilder, men har en ganska bra bild på Micke från September i år. (Vet att alla är mest intresserade i vad han håller, men ändå…)
[img]http://www.kinnas.com/PICT0012.JPG[/img]
-
Jupp. Fi faen va najs det ser ut där… Vill dit!!!
-
Grattis som f-n!
Jag firade med värsta buffen på Pissa Hatt till lunch idag. Kännde på mig att n¨ågot stort var i görningen…

-
Har iofs bara kört FWS på min JP-brädor, men den största fördelen med FWS jämfört med ES är ju att brädorna är styvare. Det ger ju även en livligare (roligare) känsla. Mina Jp har hållt bra oxå.
Det skiljer 0.7 kg i vikt mellan ES och FWS på just denna bräda.
Priset skiljer väl ungefär 2000:-Dessutom är FWS lite snyggare jämfört med ES…

-
Beroende på kroppsvikt, typ av bräda och teknik, så planar du nog från drygt 5-6 m/s. Själv har jag ganska taskig teknik för att plana tidigt (samt väger på tok för mycket), så jag gissa att jag planar upp runt 5 m/s med mina formula-prylar.
Vilket segel hade du tänkt använda?
-
Jag har kört min HS 125 i 3 säsonger nu, och jag är mycket nöjd med den. Tråkig? Nej! Skulle snarare säga tvärtom när man kör med storlekar på 7.5 kvadrat och större. Kör man mindre segel är det såklart roligare med en mindre och ffa smalare bräda.
Som andra har sagt är den lite tekinsk att få upp i planing (fall av med mycket tryck på bakfoten), men väl där planar den genom hål i vinden som ingen annan bräda. Och farten är det ju inga problem med heller. Har själv haft uppe min i över 32 knop med 7.5 kvadrat. Tipset med lite mindre fenor är oxå ett bra tips, då brädan har bra inbyggd höjdförmåga ändå.