jester
Forumsvar skapade
-
Vill bara vara övertydlig med att jag vet inte vem niclase är (inte vad jag vet iaf…).
Och gå in på http://www.gps-speedsurfing.com och titta på Erik Larssons tider. Hans Bic Vivace går oxå undan…
-
Oh. Här är dimensinerna på brädan:
106liter 254cm lång (8’4″) 62.5cm bred (24.6″) 106liter 6.5kg Fena:Super-X 33 PB Segelstorlek idealiskt:5.2-6.9 rekommenderat:5.0-7.5
Och mitt bästa tips om du har problem o få fart på prylarna: Ät mer gröt! (eller hamburgare) Fat is fast!
-
För det första förbehåller jag mig rätten att skriva vad jag vill i min annons. Hade det här varit en anonym postare hade jag totalt struntat i tråden, dessutom.
Men för att förklara varför jag klippte in min bästa session i år är för att jag tyckte det var lite ball att göra så. Kanske lockar det en köpare som annars skulle tveka. Och jag vill ju natruligtvis ha sålt brädan. Tilläggas bör att jag inte på några sätt är någon proffs-surfare, har ex inte tävlat en meter… Är bara en glad amatör, som tycker det är kul att köra fort. Om den gör 35 knop med vem som helst på brädan? Nej, naturligvtis inte. Men förutsättnigarna finns, vilket jag har bevisat.
Jag har beställt en ny bräda (Exocet TB58, 80 liter) som jag VET är kapabel att köra 40+knop, och det var värdefull information för mig, även om JAG kanske inte har förutsättningen att göra det.
Men nu är det ju fler än normalt som har sett annonsen, så jag får buga o tacka för reklamen.
Kan nämna att killen jag sålde en annan bräda till häromveckan tyckte att: ”du är den bästa säljare jag har ahft o göra med”.
-
Det går ju att köra fort med lite större grejor oxå. Getwet körde ju 35 knop med RS4 7.2 när han var på besök på TT, körde ju själv 32.4 med V8 7.5 o en HS125 lite tidigare samma dag. Fördelen med att köra HS:en var ju att det var så otroligt lätt o ta igen förlorad höjd…
-
Jag skulle faktiskt rekommendera en 6.7… Surfan här på konfen har ju kört ENBART 6.7 hela året, och han har kört över 30 knop typ varje gång han varit ute med GPS i år. Och detta i vindar från 8-9 m/s upp till 18 m/s… Iofs har ni det lite byigare på baksidan, kanske… men över 7 kvadrat blit lätt lite otympligt och tungt när det börjar trycka på ordentligt med vind.
-
Svar till:
Kul att följa den här tråden är det, funderar ju själv på ett litet fartkit till nästa år…
[/ QUOTE ]
Oj! Såpass? Kul att fler o fler inser att det tuffaste man kan göra på en bräda är att åka riktigt riktigt fort…

-
Svar till:
Man behöver väl inte större segel än 6.2?
[/ QUOTE ]
Man behöver väl inte segel *mindre* än 6.2??

-
Iofs intressant för mig som väger typ lika mycket… Tror iofs han har en aning större andel muskler jämfört med vad jag har…

Jag får köpa på mig lite fenor nästa säsong och prova mig fram…
Stod ju oxå något om att han skulle ta fram en serie fenor till nästa säsong…
-
Det jag tycker var mest intressant var att Björn använde såpass stora fenor. Kan det vara så att han är ute efter lite mer lyft från fenan för att få mindre våt yta på brädan, och att det överväger det extra motståndet fenan skapar?
-
Självklart är det så. Men nu var meningen med V8 att spara stålars. Grejen är att det faktiskt går att köra ”enklare” mast än X9 i V8an. Har du knappt 7000:- över så tar jag gärna dom o köper en X9 till mitt V8…
-
Jo. Mantan finns ju som 49 cm bred 65 liter stor variant. Kolla länken HÄR.
Glöm inte AHDn som tipsades om här ovan. Det ger 6 SpeedSlalom-brädor. Inte illa…
Öh. Vänta Thommen SR50 får vi ju inte glömma heller! 7 st!
-
Gah!!
Jag vill oxå ha plattvatten!!! Har vi inga långa bryggor eller pirar i detta avlånga land?
-
Det blev en TB58, vilket innebär 58 cm bred och 80 liter… Kommer nog få öknamnet ubåten ganska snabbt om vinden droppar…