jester
Forumsvar skapade
-
Svar till:
Nu vet jag inte hur snabba, den nya RRD slalombrädorna. Men de gamla vart ju ”
top of the line”
RRD Webplats[/ QUOTE ]
Mmmm.. Har kollat lite på denna oxå, men blir lite orolig när jag ser att den har möjlighet att köra singelstropp bak, samt ”bara” har Powerbox. Mao en SuperX-bräda. Och en sådan har jag ju redan (som jag nog kommer sälja, iofs)
-
Svar till:
Vad skall Surfan kitta upp sig med?,ser att han säljer allt!
[/ QUOTE ]
Tänk RS6 och Thommen så är du inte fel ute…
-
Dala,
Jo, F2n ser ju ganska bra ut, men den är på tok för dyr. 14 000:- är för mycket när man kan få Starboarden för under 10 500:-
Och då jag framförallt kommer att jaga topp-speed är det en fördel med lite smalare bräda
-
mmm… Lutar helt klart åt sonicen. Kommer ju köra 6.2 och 5.7 på den. 7.5 kommer jag köra på Hypersonicen, juh. Att OnWater dessutom har 15% förhandsbeställningsrabatt gör ju heller inte ont…
-
Hehe, dom måste ju vara rejält tåliga om dina fortfarande är hela…

Men Mantan är helt klart intressant i sammanhanget. Är det stora ändringar gjorde mellan 2005-2006?
-
Nej, har inte träffat honom ännu. Vill dock ha en modernare bräda som ger mer ”downforce” än dom lite äldre brädorna.
-
Svar till:
Sonic 85 eller Mantan skulle jag rekomendera.
[/ QUOTE ]
Varför? Motiveringar, plz!

-
Thommen RS60 tillhör naturligtvis listan oxå
-
Borde vara denna:
http://www.neilpryde.com/en/2006/matrix/ext_x6.phpAlltså ingen skinny-variant. Hängde iaf några stycken där häromveckan, och pöjkarna var på mig om att jag skulle köpa en… Var väl inte helt gratis heller..
-
Äh… vill ju inte ha bäste polarens gamla bräda heller…

Här är det fabriksnytt som gäller. (är ju inget fel på Surfans bräda. Är ju snabbast i Svedala i år)
F2 och JP Slalom tar jag bort direkt, då dom helt enkelt har ett för högt pris.
* Funderar allvarligt på Starboard Sonic 85, den ser j-vligt fin ut.
* Fanatic Falcon 91 ser ganska bra ut form-mässigt, men verkar onödigt bred? (drängful grafik dessutom)
* Exocet TB85 ser trevlig ut
* Tabou Manta är oxå aktuell
* AB+ 85 liter. Kan man få tag på en sådan, och till vilket pris??Kommentarer om dessa bärdor? Har jag glömt någon?
-
SP säljer numera även NPs carbonförlängare. Skall väl köpa en o testa..
-
Jo, jag testade att köra den som en slalombräda bara för skoj skull. Men den funkar ju inte lika bra som en ”riktig” bräda. Har inte orkat skruva av deubbelstroppen, då det dessutom finns risk att jag super bort den extra stroppen..
Håller ju på att sälja den brädan dessutom. Mina vågdagar är över… iaf för nu…
-
GOGR! (Gör Om Gör Rätt)
-
Svar till:
halå halå.. bara undrar en sak .. måste man ha 100%
kolfibermaster som är smala till nya segen eller går det med en lite äldre mast som är tjock och typ 75&kolfiber[/ QUOTE ]
Ja. dy *måste* ha rätt mast till dessa högpresterande seglen. Är som att sätta i en Fiat Punto-motor i en Ferrari annars. Testade själv med en Simmer SC 10 i mitt RS4. Trodde det funkade bra, men efter ett par mastbrott skaffade jag mig en X9, och jösses vilken skillnad. Så det räcker inte med 100% kol, utan du måste ha rätt mast oxå…