Forumsvar skapade

Sida 385 av 420
  • jester

Medlem
    6 november, 2005 vid 15:10 som svar på: Fin dag i Torkelstorp

kabeltattare av rang, helt klart…

ni är varmt välkomna tebax!

• jester

Medlem
    6 november, 2005 vid 10:04 som svar på: Bränna i 5-6 m/s, vad krävs?

Svar till:

Med små segel (6.5 och neråt) så planar man tidigt och har även bra toppfart (även om jag tycks ha fastnat lite kring 28 knop, har 28.8 som högst 2 sec. notering).

[/ QUOTE ]

Klockade min HS125 på 32.4 knop igår. Med ett V8 7.5 och orginalfenan på 34 cm. Det mäktiga är att jag behövde inte anstränga mig för att tugga höjd trots den lilla fenan. Så nu blir det nog att köpa en bättre fena på cirkus 35 cm till min 7.5. Och Köra 9 kvadrat på 43 cm-fenan istället. Fantastisk bräda helt enkelt.

• jester

Medlem
    5 november, 2005 vid 22:54 som svar på: Fin dag i Torkelstorp

Svar till:

Fick testat och vindsurfa i Torkelstorp idag , bitvis väldigt platt men gräs kunde man varet utan.
    Fick ändå stressat upp mina 90tals prylar i 35.8konp

[/ QUOTE ]

Det såg väldigt bra ut när du körde! Var mindre gräs på förmiddagen, men samtidigt mindre vind. Kul att det börjar bli lite folk som kör snabba grejer i Torkels. Och stenarna kommer märkas ut, så sönderkörda fenor bör risken minska för markant. Gäller ju bara att veta var man kan köra.

Getwet dundrade i full fart LÅNGT in i viken till höger om riggplatsen idag. Såg lite lätt livsfarligt ut. Men han försvarade det hela med att det gick ju så in i h-vete fort, så det fick bära eller brista… Cool inställning. Men iofs så hade ju både han o tbsurf en imponerande samling fenor i sina fenbagar….

• jester

Medlem
    5 november, 2005 vid 20:19 som svar på: Stenar i Torkelstorp

Här är exakt position av den berämda stenen. En av Torkelstorp-veteranerna kommer vara vänlig nog att märka upp stenen. Bra jobat!

• jester

Medlem
    5 november, 2005 vid 19:42 som svar på: Ett hjärtligt tack!!

Öhhh. LÄR ju gå på Discovery, med tanken på att det är den kanalen som anordnat tävlingen…

• jester

Medlem
    5 november, 2005 vid 19:41 som svar på: Fin dag i Torkelstorp

Stenarna kommer märkas ut…. Se Stenar i Torkelstorp-tråden inom kort

Men du vet väl att det kostar att ligga på topp??? wink.gif

• jester

Medlem
    4 november, 2005 vid 17:47 som svar på: Stenar i Torkelstorp

Svar till:

OM man har med sin GPS ute på vatten KAN man ju faktiskt markera stendjäveln med en waypoint och sedan dela med sig koordinaterna till GPS-surfande bröder/systrar – sen är det ju lätt att undvika grundstötning i framtiden…

bror duktig

[/ QUOTE ]

Japp. Har exakt punkt där den är då jag hade GPSen igång då jag hittade stenen. Har inte orkat lägga in nån schysst karta på Torkels i GPSar, dock. Hade iofs varit coolt om våra små enkla GPS:er hade haft nån sorts varningsfunktion så man kan ”märka ut” var alla stenar finns, och få en varning om man är inom x meter från stenen…

Jag återkommer i frågan om utmärkning (är inte hemma just nu)

• jester

Medlem
    4 november, 2005 vid 17:44 som svar på: Stenar i Torkelstorp

Svar till:

Jodå, vi var där TB surf o Getwet. Men tyvärr var det inga vindar att skryta med. Ca 8-9 ms, inget mer. Hoppas på mer imorgon.

[/ QUOTE ]

Jupp. i morron blir det åka av… Skall bli kul o mäta krafterna mot baksidespeedarna…

• jester

Medlem
    4 november, 2005 vid 09:53 som svar på: Karpathos?

Svar till:

100 pannor fläsk mistral syncro 90 voodo 4.2
    säger allt

[/ QUOTE ]

Åhhhhh… en fullcambrad 6.2 och ett slalomspett hade inte varit helt fel på det där stället!!!

• jester

Medlem
    4 november, 2005 vid 09:52 som svar på: inte nu igen ( våtdräkten )

Sikaflex fungerar ypperligt. Finns bla på Clas Ohlson.

• jester

Medlem
    3 november, 2005 vid 16:50 som svar på: Stubbies och annat kul

Svar till:

30.3 med Pocket wave, vågsegel, vågfena och enkelstropp!!

Har även kört 30.2 med F2 compstyle 246, 24 freestylefena och 5.8 Gaastra Echo instabilt freestylesegel och enkelstropp.

Är man snabb eller?? grin.gif grin.gif Ge mig lite speedprylar så ska ni få se på rekord, hehe! grin.gif

[/ QUOTE ]

Bara o börja handla… grin.gif

• jester

Medlem
    3 november, 2005 vid 14:50 som svar på: Stubbies och annat kul

Som lite intressant info så har en av mina speedpolare använt en JP FSW på 91 liter som hårdvindsbräda nu i höst. Toppnoteringen ligger på drygt 34 knop… Har själv toppat 30 knop med min likadana bräda. (i bägge fallen med dubbelstropp bak, och slalomfena, men ändå)

Och j-vlar i havet vad den brädan kan hoppa. Svänga kan jag inte uttala mig om, för jag vet inte hur man gör… wink.gif

• jester

Medlem
    2 november, 2005 vid 21:13 som svar på: Stenar i Torkelstorp

Torkelsodjuret… lol!

Kan ju vara så att någon försökt märka ut ett grund, eller nåt

• jester

Medlem
    2 november, 2005 vid 20:55 som svar på: Stenar i Torkelstorp

Svar till:

3 speedare är i torkel imorgon 07 45 med nya dyra fenor som inte gillar stenar och musselbankar crazy.gif

Peka ut stenen!

[/ QUOTE ]

Om du drar en linje från där du står o fotar, och tar en punkt som är hälften av sträckan ut till ön, så hamnar man nog ganska rätt…

Är det högre vatten än i lördags, så är det ju inga större problem skulle jag gissa. Men jag körde 43cm, och gick i musselbanken, och nån sten.

Det var då jag upptäckte den här lite större stenen, och den såg helt klart ut som om folk besökt den tidigare… Den låg väl 15-20cm under vattenytan då.

• jester

Medlem
    2 november, 2005 vid 20:49 som svar på: Stenar i Torkelstorp

Gällande rykte är att tbsurf lär dyka upp där i morgon oxå. Skit att man måste jobba i morron… frown.gif

Sida 385 av 420
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications